Varhaisultra

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!

Minulla ei ole vielä laisinkaan raskausoireita, niin varasin kesäkuun lopulle varhaisultran, jos siellä tämä kaikki alkaisi tuntumaan sitten todelta.

Mulla on taustalla kaksosista keskenmeno ja mietin, että meniskö ar-ultraan omakustanteisesti. Kaunis odotuksen fbssä oli heinäkuun loppuun asti tarjous 59e ja saisin sen maksettua vielä epassilla. 🤔

Mä varasin nyt 7.7., silloin ilmeisesti viikkoja 7+6. 😊

Mulla on taustalla kaksosista keskenmeno ja mietin, että meniskö ar-ultraan omakustanteisesti. Kaunis odotuksen fbssä oli heinäkuun loppuun asti tarjous 59e ja saisin sen maksettua vielä epassilla. 🤔
Hei kiitti vinkistä! Olinkin just Riikalle varannut varhaisultran niin nyt teinkin uuden varauksen tuon alennuksen kanssa :)

Juuri varattu aika 4.7, 7+3. Toivottavasti olisi hyvä, vähän huonoja kokemuksia luin netistä, mutta ne tapahtunut vuosia sitten. Täällä päin olisi ollut kaksi paikkaa missä aikoja heinäkuulle ja toinen olisi ollut 60€ kalliimpi. Joten nyt mentiin budjettiedellä.

Oman mielenrauhan takia on varmaan mentävä. Silti pitää odottaa parisen viikkoa, jotta raskaus on tarpeeksi pitkällä, mieluiten menisi vasta 7+ viikolla.

Mä ajattelen tällä hetkellä että en ehkä mee varhaisultraan, jos ei tuu mitään sellaisia oireita (esim. jotain vuotoa) että haluan käydä varmistamassa tilanteen.

Mutta mieli voi hyvinkin muuttua :Grinning Face:

Meillä katsotaan ekassa neuvolassa tilanne (mulla silloin 9+5), joten en lähde paria viikkoa aiemmin käymään yksityisellä ja maksamaan siitä. Vaikka ihana ois vähän aiemmin saada varmuus, että onko siellä elämää, mutta vaikka sieltä löytyiskin elämää, niin eihän silti tiedä onko sitä enään hetken päästä

Isoja eroja kyllä tuon ultran kanssa. Meillä ei Helsingissä kai missään ultrata neuvolakäynnillä, mikä on tosi tylsää. Luulisi sen olevan kustannuksiltaan tehokastakin mutta ei. Sen vuoksi on melkein pakko ottaa tuo omakustanteinen varhaisultra, ettei tarvitse kärvistellä sinne viikolle 12+ saakka.

Kiitos tsempeistä :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulla on viikot hiukan epäselvät. Kierukka poistettiin huhtikuun alussa , eikä yksiäkään kuukautisia kerinnyt tulemaan välissä ni on vaikea laskea kierrosta :No Evil Monkey: Neuvolassa olen käyny jo kerran (12.6) ja siellä arvio oli n. 6 viikkoa. Katsotaan mitä huomenna selviää.

Olin varannut sen ar-ultran 7.7., mutta nyt sainkin neuvolaan hermoheikkoultraan ajan 5.7. 🥳

Kävin maanantaina varhaisultrassa ja kaikki oli toistaiseksi oikein hyvin 🤍 viikkoja tuolloin 7+3 ja vastasi ihan tätä, ehkä 7+2. Mulle on vähän epäselvää mikä on oman kierron pituus (24-29 päivää) ja milloin ovulaatio olisi, niin vähän odottelen tuota seuraavaa ultraa, jossa varmaan saadaan laskettu aika vahvistettua, mutta tämän pienen 11mm mittaisen riisinjyvän perusteella oltaisiin ihan kartalla (la 2.2.) 😊

Tänään kävin yksityisellä kätilöllä ja kaikki tällä hetkellä hyvin! Viikkoja piti olla 7+3, mutta koon perusteella väheni arvio 6+5!

Laskettu aika varmistuu sitten seuraavassa ultrassa, mikäli kaikki menee hyvin, mutta tuon 7,6mm pituuden perusteella nyt siirtyi 9.2. 😊

Aiemmista raskauksista en ole käynyt varhaisultrassa, vaan olen nähnyt bebet ekan kerran rv 13 + nt ultrassa, koska edullisia vaihtoehtoja varhaisultralle ei ole ollut saatavilla.
Tällä kertaa polku oli hieman erilainen ja kävin varhaisultrassa, jossa pieni papunen näkyi sydän sykkien. Ultran mukaan 6+5, menkoista laskien 7+3, minulla aina vastanneet n. 4 päivää pienempää ultrissa.

Takaisin