Varhaisultra

Mä sain viime raskaudessa aiemman keskenmenon takia julkiselle varhaisultran heti 6+3. Sovittiin et jos ei näy sykettä nii sit otetaan uus aika viikon parin päähän. Onneks sieltä löytyi sit. Käytiin lisäks yksityisellä, Tampereella Sydämensyke tms varhaisultrassa rv9. Halusin edellisen kkm jälkeisille viikoille ultran että näkee et kaikki on kunnossa. Nyt en tiiä pitäiskö julkiselta pyytää taas ultraa (ja saisko sitä edes kun edellisessä raskaudessa kaikki ok) vai käydä yksityisellä tai oottaa jopa nt-ultraan 😳 On jotenkin tosi levollinen olo tästä eikä sellaista hirveetä stressiä. Oishan se kiva tietää, että onko raskaus oikeassa paikassa ym.

Olin alunperin varannut varhaisultran viikolle 7+5, mutta aikaistin sitä viikolla. On siis 10.2 ja viikkojen pitäis olla silloin 6+5. Luulis silloin jo sykkeen näkyvän? Aiemmissa raskauksissa olen odottanut tonne vko 7+5 korville, mutta nyt tuntuu että haluaisin käydä jo aiemmin. Keski-Suomessa ei harmillisesti kätilön tekemiä ultria saa yksityisellä. 😐

Olin alunperin varannut varhaisultran viikolle 7+5, mutta aikaistin sitä viikolla. On siis 10.2 ja viikkojen pitäis olla silloin 6+5. Luulis silloin jo sykkeen näkyvän? Aiemmissa raskauksissa olen odottanut tonne vko 7+5 korville, mutta nyt tuntuu että haluaisin käydä jo aiemmin. Keski-Suomessa ei harmillisesti kätilön tekemiä ultria saa yksityisellä. 😐
Me käytiin esikoista odottaessa paniikkiultrassa Jyväskylässä Terveystalolla ja huh kun olikin kallis erikoislääkärin tekemänä 🙈 Jotain yli 200 euroa.

Me käytiin esikoista odottaessa paniikkiultrassa Jyväskylässä Terveystalolla ja huh kun olikin kallis erikoislääkärin tekemänä 🙈 Jotain yli 200 euroa.
Katoin, että terveystalolla maksaa tänäpäivänä jo yli 300€. Sillon joku 8v sitten ollu päälle satasen.

Miehen kanssa juttelin niin taidetaan nyt skipata kyllä varhaisultra ja odottaa sinne nt-ultraan. Pitkät viikot edessä epätietoisuudessa. 😀

Katoin, että terveystalolla maksaa tänäpäivänä jo yli 300€. Sillon joku 8v sitten ollu päälle satasen.

Miehen kanssa juttelin niin taidetaan nyt skipata kyllä varhaisultra ja odottaa sinne nt-ultraan. Pitkät viikot edessä epätietoisuudessa. 😀
Oho! Järkkyä! Miten onkaan noin kauheen korkee hinta 😳

Mä jouduin joskus käymään Terveystalossa ultrassa ihan syystä ja se kustannus oli jotain ihan käsittämätöntä.

Joo katoin samaa🙈

Ihan hirveitä hintoja 😬 mehiläisessäkin varhaisultra pyörii siinä 300€ kieppeillä. Sen sijaan perheartessa se näyttää olevan 69€+toimistomaksu. Kauheita eroja.

Jos joku tietää varhaisultra paikkoja keski-suomen alueella muita kuin esim terveystalo niin saa vinkata🥺 terveisin malttamaton

Eilen tuli viesti, että raskauslähete on mennyt perille sairaalaan. Puoliltapäivin soitti gynekologi, joka halusi varmistaa, että oonko aloittanut Klexanen(minulla siis tukostaipumus, kaikki raskausajat+6vko synnytyksestä Klexane päivittäin). En ollu aloittanu, kun aiemminkin oon aloittanut vasta, kun vu:ssa elävä raskaus todettu. Gynekologi sanoi, että aloita nyt heti Klexane, ajanvaraus sairaalaan tulossa. Eli saan nyt jo varhaisultran julkisella! 🥰 Tuli niin hyvä mieli, että suhtaudutaan heti noin kivasti!

Pelottaa samaan aikaan hirveästi, että mitä jos kyseessä tuulimuna tai alkio ei ookaan kehittynyt. Saat pelot tulee joka raskaudessa ja ne nyt vaan pitää kestää,vaikka eihän mitään surua voi pienemmäksi tehdä etukäteen suremalla. Sain parin viikon päähän ajan neuvolapsykologille, että voidaan käydä läpi tota edellistä trisomiakeskeytystä ja aiempien raskauksien pelkoja, toivon siitä jotain apuja asiaan.

Takaisin