Varhaisultra

Varhaisultrat alkaa olla kaikilla jo takanapäin, mutta mitenkäs muut "ylimääräiset" ultrakäynnit raskauden aikana, meinaatteke mennä yksityiselle?

Me ollaan päätetty mennä muutaman kerran vielä raskauden aikana kurkistelemaan mitä mahaan kuuluu. Ens viikolla tiedossa ylimääräinen ultra ylsityisellä, ollaan viikolla 18. Tuntuu että nt ultraan ja rakenneultran välissä vaan on liikaa aikaa 😅

Olisin mennyt, jos ei oltaisi neuvolassa ultrattu viime viikolla. Juurikin siksi, että olisin ehtinyt tulla hulluksi tässä välissä, kun nt-ultran ja rakenneultran välillä on kuitenkin se 8 viikkoa.
 
Meillä päin yksityiset ultrat on ihan sika kalliita. Joten tässä talouskriisissä yritän ihan todella kovasti pärjätä ilman ylimääräisiä ultria. Toki täällä päin tosi helposti pääsee julkiselle ultraan, mutta täytyyhän siihenkin olla joku syy. Et ihan hyvää hyvyyttään ne ei sinnekään ota. 🙈 Onneks tässä ois nyt enää 3 viikkoa rakenneultraan. Ja loppu raskaudesta mulla ultrataan useemmin, kun mulla on kaikkia ylimääräisiä sairaalakäyntejä siellä, missä mm. Seurataan vauvan kasvua.
 
Mie pääsin julkiselle ylimääräseen ultraan 17+2 ja luulen että saan myöhemminkin viel lisäultria, katsotaan miten on. 🙂
 
Varhaisultrat alkaa olla kaikilla jo takanapäin, mutta mitenkäs muut "ylimääräiset" ultrakäynnit raskauden aikana, meinaatteke mennä yksityiselle?

Jos alkaa epämääräisiä oireita tulemaan niin ehdottomasti. Päähän siinä hajoaa jos iskee pelko siitä onko kaikki hyvin. Mutta maksaa kuitenkin sen 80€, niin ei ilman syytä ole ehkä mieleistä käydä. Onneksi on kuitenkin lähellä ja helppo käydä, jos tarve vaatii ❤️

Itsellä onneksi seuraava lääkäriultra on jo reilun 4 viikon päästä ja tänään lääkäriaika muuten.
 
Ajattelin mennä parin viikon päästä. Meillä tulee rakenneultra kamalan myöhään, joskus 22+5 keskiarvolla laskettuna, joten mennään tuossa 19-20 viikolla ihan vaan mielenrauhatsekkaukseen. Täälläpäin on hyvä yksityinen neuvola, joka ei ole edes kovin kallis.
 
Ajattelin mennä parin viikon päästä. Meillä tulee rakenneultra kamalan myöhään, joskus 22+5 keskiarvolla laskettuna, joten mennään tuossa 19-20 viikolla ihan vaan mielenrauhatsekkaukseen. Täälläpäin on hyvä yksityinen neuvola, joka ei ole edes kovin kallis.
Ultrat on kyllä jotenkin hassun epätasaisesti. Meiltä kysyttiin et halutaanko lähempänä viikkoa 20 vai 24. Useimmat kai haluaisivat sen aikaisemman..?
 
Meidän ultra taitaa olla 20+1 tai 20+2. Ei meiltä kyllä kyselty mitää, tai katto ajan ja kysy onko ok.
 
Miulakin ultra 20+3 eikä kyselty mitää, olin kyl varautunu et se vois olla myöhemminkin ku vasta viime viikolla kävin sielä ylimääräsessä
 
Itse pääsin käymään kunnallisella varhaisultrassa, joten ei tarvinnut miettiä yksityiselle menoa. En tosin tiedä pääseekö nykyään helpommin kunnallisellakin. Aiempien raskauksien kohdalla en ole varhaisultrassa köynnyt, eikä sitä ole tarjottu.
 
Takaisin
Top