Varhaisultra

Ultrassa selvisi, että papunen on 6+4 kooltaan ja laskettu aika 10.7. on siis oikea. Vahva ja nopeasti väpättävä sykekin löytyi. Ja tosiaan vai yksi papunen, ei kahta. 😁 Jäikin joulushoppailut tältä päivää välistä, kun pahoinvointi kiusannut ja nyt ultran jälkeen iski myös vatsan kirrtäminen päälle. No, ehkä vielä viikonlopun aikana. 😊
 
Mulla oli tänään kunnallinen varhaisultra, epäsäännöllinen kierto takana jonka perusteella 7+1. Nyt kuitenkin ultrassa näkyi vaan sikiöpussi ja ruskuaispussi, uusintakäynti kahden viikon päästä josko löytyisi alkio ja syke. Ahdistaa epätietoisuus 😞 lääkäri siis arveli että raskaus on vasta viikolla 5-6, sikiöpussi 1,2cm kokoinen. Eikun odottelemaan…
Mulla oli kans sama tilanne vielä kaks viikkoa sitten, hirvee ahdistus kun siellä näky vaan ruskuaispussi sekä sikiöpussi, mutta nyt tasalleen 2vkon jälkeen siellä on oikean kokoinen alkio ja kaikki hyvin, joten toivottavasti sinullakin siellä kaikki hyvin! Mäkin luulin sillon 2vko sit että olisin pidemmällä ja näkyisi jotain mutta ei näkynyt.
 
Ei vitsi ihania uutisia kaikilla! :Heartred En edes tiennyt, että ennustavat lasketun ajan myös ultrassa? Voiko laskettuaika muuttua jos on varma milloin viimeiset kuukautiset olivat? Siis lähinnä, että eihän sen pitäisi olla mahdollista (?), vai onko sikiöiden kehityksessä sitten jotain eroja? Kyselenkö ihan hölmöjä? :D
 
Ei vitsi ihania uutisia kaikilla! :Heartred En edes tiennyt, että ennustavat lasketun ajan myös ultrassa? Voiko laskettuaika muuttua jos on varma milloin viimeiset kuukautiset olivat? Siis lähinnä, että eihän sen pitäisi olla mahdollista (?), vai onko sikiöiden kehityksessä sitten jotain eroja? Kyselenkö ihan hölmöjä? :D
Voihan se muutti vaikka tietäisit kuukautisten ajankohdan. Tärkeämpi on koska on ollut ovulaatio ja alkio kiinnittynyt. Jos tietää koska ollut ovulaatio on siitä varmempi laskea kuin kuukautisista. Mullakin ovulaatio vasta kp 19 joten kuukautisista laskettuna olisi viikko enemmän mitä todellisuudessa on
 
Ei vitsi ihania uutisia kaikilla! :Heartred En edes tiennyt, että ennustavat lasketun ajan myös ultrassa? Voiko laskettuaika muuttua jos on varma milloin viimeiset kuukautiset olivat? Siis lähinnä, että eihän sen pitäisi olla mahdollista (?), vai onko sikiöiden kehityksessä sitten jotain eroja? Kyselenkö ihan hölmöjä? :D
Monestihan laskettu aika tarkentuu vasta NT ultrassa. Ovulaatio on voinut olla myöhemmin tai itse hedelmöittyminen kestänyt hieman kauemmin. Monesti laskevat sen hetkisen koon perusteella, jotkut kirivät NT ultraan muutaman päivän tai onkin oletettua vähemmän viikkoja. Ja ihan aikaisessa vaiheessa ultratessa mittausvirheetkin on mahdollisia:smiling-eyes:
 
Meillä kuuluu toi varhaisultra kunnalliseen neuvolaan. Pitää käydä siellä ennen ekaa neuvolakäyntiä niin varmistavat onko siellä ketään ja onko oikeessa paikassa.

Mulla oli 8+0 viime vkolla käynti ja LA muuttuikin siellä sit ja alkion koko oli 7+1. Syke näkyi tosi hyvin ja lääkäri mittaili ötökän varmaan kuusi kertaa että on se vähän pienempi mitä piti. Nyt odotellaan sit kutsua nt-ultraan, toivotaan että siellä on vielä kaikki ok ja ei nyt enää heittelisi toi LA. ❤️
 
Millonkohan on aikasintaan mahdollista kuulla sydänäänet ultrassa, tahtoisin ehkä aikaistaa varattua aikaani, koska en oikein meinaa malttaa odottaa vielä kahta viikkoa🤭🤭😂 nyt se on varattu 7+3

Itse katsoin viikot väärin kun aikaa varasin ja oli 5+5. Sydänäänet näkyi gyn. ultrassa ja kätilö oli sitä mieltä ettei ehkä edellisenä päivänä olisi vielä näkyny. Eli ajoissa hyvin voi ilmetä, vaikka ei tietty takeita! Ja voi tätä mielenrauhaa!
 
Ei vitsi ihania uutisia kaikilla! :Heartred En edes tiennyt, että ennustavat lasketun ajan myös ultrassa? Voiko laskettuaika muuttua jos on varma milloin viimeiset kuukautiset olivat? Siis lähinnä, että eihän sen pitäisi olla mahdollista (?), vai onko sikiöiden kehityksessä sitten jotain eroja? Kyselenkö ihan hölmöjä? :D
Meillä ainakin se ultrausnäyttö näytti koon perusteella viikot ja sen lasketun ajan, se näyttö kyllä näytti 9.7 mut se kätilö sano et se ois 8.7 en tiedä miksi🤣 Mie oon jostain kuullut että jos se la heittää 4päivällä jossain vaiheessa niin sitten muuttavat sitä laskettua aikaa. Saapa nähdä muuttuuko vielä mutta tällä hetkellä se ois tuo 8.7 😊
 
Mulla oli kans sama tilanne vielä kaks viikkoa sitten, hirvee ahdistus kun siellä näky vaan ruskuaispussi sekä sikiöpussi, mutta nyt tasalleen 2vkon jälkeen siellä on oikean kokoinen alkio ja kaikki hyvin, joten toivottavasti sinullakin siellä kaikki hyvin! Mäkin luulin sillon 2vko sit että olisin pidemmällä ja näkyisi jotain mutta ei näkynyt.
Voi kun ihana kuulla 🥰 toivottavasti on meillä yhtä hyvä onni matkassa🙂
 
Joo just palasin kotiin ultrareissulta. Kaikki oli kunnossa, pieni sydän siellä pamppaili ja aivan oikeassa paikassa, joka kovasti huolestutti toispuoleisten kipujen takia. Viikot oli pienempiä kuin kuukautisista laskettuna, eli 7+3 vaihtui 5+6 ❤️
Hieno juttu 😍 eli sulla ei oo oviksesta tietoa?
 
Hieno juttu 😍 eli sulla ei oo oviksesta tietoa?
Joo ei oo tietoa oviksen ajankohdasta 😊 pelkkien oireiden perusteella voisin päätellä ajankohdan, joita ei ees tällä plussakierrossa tullu 😅
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top