Varhaisultra

Srii

Supliikin supersankari
Elokuiset 2021
Kuinka moni on ajattelut käyvänsä varhaisultrassa?

Itse oon tässä vielä kahden vaiheilla. Toisaalta haluaisin mennä, tietäisi missä mennään tällä hetkellä ja ehkä se toisi ainakin hetkeksi mielenrauhan. Vaikka onhan se aika kallista lystiä, täällä kun pitää se itse kustantaa.
 
Me ollaan ehdottomasti menossa. On aika varattuna 23.1 ja sillon olis 7+3 neuvolan mukaan. Voi olla että aikaistan tota aikaa jos mulla nää epämääräiset vuodot jatkuu. :shifty:
 
Täällä myös omakustanteinen,mutta aion kyllä mennä - varattuna maanantaille, jolloin 6+3. Hintaa tulee noin 250 e, eli kirpaiseehan tuo, mutta toisaalta meinaan vähän väliä olla paniikissa milloin minkäkin murheen takia (ja yleensä en edes pahemmin hätiköi asioista!) niin kyllä tuon oman mielenrauhansa vuoksi maksaa.
 
Todellakin mennään!

20.1. on aika, samalla klinikalla jossa sai alkunsakin. Ihan itte maksellaan kun yksityinen on.
 
Meille kuuluu varhaisultra, koska hoitoalkuinen raskaus. Se on varattu 27.1. jolloin mun laskujen mukaan 7+4. Ensimmäinen neuvola on sitten seuraavalla viikolla.
 
Mekin kyllä mennään, jos sinne saakka päästään. Raskaus sai alkunsa pas-hoidosta yksityisellä klinikalla, niin samassa paikassa olisi ultra. Alustavasti mietin, että tammikuun vikalle viikolle varaisin, esim. pe 29.1. Silloin olisi 6+6 kasassa.
 
Menen, aika on ensi viikolla 6+3. Raskaus alkoi spontaanisti hoitojen välissä, mutta pääsen silti julkiselle ultraan. Ja toki vaikka en olisi päässyt julkiselle, olisin mennyt yksityiselle.
Eniten tässä jännittää kohdunulkoinen ja tuulimuna, sitten heti perään keskenmeno
 
En olisi yksityiseltä varannut mutta pääsen neuvolan ultraan ensimmäisellä käynnillä. Haluavat varmistaa raskauden keston kun km jälkeen ei ollut menkkoja välissä. Aika on varattuna 20.1. viikkoja silloin pitäis olla 6+5.
 
Minulle varhaisultra on ihan ehdoton juttu! Varattu yksityisestä neuvolasta viikolle 7+0. Kätilö tekee, joten ei ole niin kallis. Viikko pitäisi vielä kärvistellä, jännittää ihan käsittämättömän paljon :nailbiting:
 
Edellisestä käytiin varhaisultrassa, maksoi n. 100€. Kyllähän se helpotti omaa oloa, varmistus vauvasta tuli. Nyt ei ajateltu käydä tässä raskaudessa, vaikka pitkä aika onkin odottaa nt-ultraa.
 
Meillä on varhaisultra varattu maanantaille. Parempi tietää varhaisemmassa vaiheessa jos ei sikiötä olekaan, ettei ainakaan turhaan tarvitse kärvistellä sitten viikkoja ja viikkoja raskausoireiden kanssa. ...Ja pääsee nopeammin yrittämään uudestaan.
 
Menossa yksityiselle 1,5vkon päästä jolloin viikkoja 6+4. Jos toisi mitään mielenrauhaa tähän omaan miettimiseen.
 
Muokattu viimeksi:
Ehdottomasti mennään jos sinne asti päästään. Mietin että ma 25.1. olis 7+2 niin sillon luulis ainakin näkyvän jos on näkyäkseen. Se on tosin kyllä miehen 40v synttäripäivä, et sit jos sieltä tuliskin huonoja uutisia ni olis aika kurja saada niitä syntymäpäivänään... Luin jostain toisesta paikasta näistä yksityisistä jotka on keskittyneet pelkästään raskaudenaikaisiin juttuihin (ultrat, muut tutkimukset, fyssari, doula ym). Esim täällä pk seudulla oli ainakin semmoiset kun Perhe Arte ja Kaunis Odotus. Noissa oli myös alkuraskauden ultra kätilön tekemänä aika edullinen jos vertaa perus lääkärikeskuksen hintoihin. :)
 
Me ei taideta kyllä mennä varhaisultraan. Toki sais varmistuksen, että onko kaikki niinku pitää, mutta ehkä nyt säästetään se raha muualle.
 
Ehdottomasti mennään jos sinne asti päästään. Mietin että ma 25.1. olis 7+2 niin sillon luulis ainakin näkyvän jos on näkyäkseen. Se on tosin kyllä miehen 40v synttäripäivä, et sit jos sieltä tuliskin huonoja uutisia ni olis aika kurja saada niitä syntymäpäivänään... Luin jostain toisesta paikasta näistä yksityisistä jotka on keskittyneet pelkästään raskaudenaikaisiin juttuihin (ultrat, muut tutkimukset, fyssari, doula ym). Esim täällä pk seudulla oli ainakin semmoiset kun Perhe Arte ja Kaunis Odotus. Noissa oli myös alkuraskauden ultra kätilön tekemänä aika edullinen jos vertaa perus lääkärikeskuksen hintoihin. :)
Perhe Artea voin ainakin itse suositella kun esikoista käytiin siellä kurkkimassa parikin kertaa :) Mukava paikka!
 
Ehdottomasti mennään jos sinne asti päästään. Mietin että ma 25.1. olis 7+2 niin sillon luulis ainakin näkyvän jos on näkyäkseen. Se on tosin kyllä miehen 40v synttäripäivä, et sit jos sieltä tuliskin huonoja uutisia ni olis aika kurja saada niitä syntymäpäivänään... Luin jostain toisesta paikasta näistä yksityisistä jotka on keskittyneet pelkästään raskaudenaikaisiin juttuihin (ultrat, muut tutkimukset, fyssari, doula ym). Esim täällä pk seudulla oli ainakin semmoiset kun Perhe Arte ja Kaunis Odotus. Noissa oli myös alkuraskauden ultra kätilön tekemänä aika edullinen jos vertaa perus lääkärikeskuksen hintoihin. :)

Mekin käytiin edellisessä raskaudessa PerheArtessa 4d ultrassa vähän myöhemmässä vaiheessa. Oli kyllä ihan mukava kokemus.

Ainoa tylsä puoli noissa kätilön tekemissä ultrissa on, että jos olisikin niin, ettei sykettä löydy tms. niin sieltä ei saa lähetettä Naistenklinikalle (kun ei ole lääkäri). Mutta hyvin todennäköisesti kaikki on kuitenkin kunnossa, eikä sitä asiaa tarvitse miettiä. :) Kyllähän siinä sievoisen summan säästää.
 
Muokattu viimeksi:
Aijemmin olen kaikista kolmesta käynyt varhaisultrasssa. Nyt ei aiota ,koska tehdään yksityisellä Nipt-testi n. raskausviikoilla 11
 
Takaisin
Top