Varhaisultra

Jep, varhaisultrassa alkio on niin pieni ja kippuralla, että luotettavaa mittaa voi olla mahdoton saada ja aivan pienikin mittavirhe voi tehdä useamman päivän heiton viikkoihin :) Meillä laitetaan virallinen laskettu aina vasta np- ultrassa kun silloin mitat luotettavammat. Olisin huolehtimatta ja nauttisin raskaudesta.

Jep, varhaisultrassa alkio on niin pieni ja kippuralla, että luotettavaa mittaa voi olla mahdoton saada ja aivan pienikin mittavirhe voi tehdä useamman päivän heiton viikkoihin :) Meillä laitetaan virallinen laskettu aina vasta np- ultrassa kun silloin mitat luotettavammat. Olisin huolehtimatta ja nauttisin raskaudesta.

Kiitos <3 Luin netistä kokemuksia ja tuntuu kyllä, että suurimmalla osalla tuollainen heitto oli mittavirhe, joka paljastui seuraavassa ultrassa. Toki osalla sitten tuli keskenmeno, mutta se on tietenkin mahdollista vaikka olisi täysin vastannut viikkoja, kuten aiemmasta kokemuksesta itsekin tiedän.

Maanantaina olisi taas terveyskeskuksella lääkärin ultraus jossa selvitetään raskauden kesto. Pari viikkoa sitten näkyi vain sikiöpussi ja toivotaan että nyt näkyy jo enemmän! Oireiden perusteella tuntuu että siellä joku ainakin kasvaa :happy:

Täällä varattu varhaisultra ensi tiistaiksi :happy: Nyt vähän jänskättää :nailbiting: ultrassa viikot olisi noin 8+2.

Onko teille muilla ollut mies mukana varhaisultrassa?

Meilläkin silloin kontrolliultrassa lääkäri sanoi että np-ultrassa vasta vahvistetaan la koska vielä voi tulla mittavirheitä. Meillä on ihan selkeästi pienempi kun kuukautisten mukaan, mutta epäilen että on ollut vaan pidempi kierto, kun taas lääkärit laskee sillä 28kp vaikka sanoinkin että ovat heitelleet. Kuukautisten mukaan olisi jo jotain 9+, mutta ultran mukaan 7+5. Tosin ihmetten itsekin että olisin ekan haamun tehnyt melkein heti hedelmöitymisen jälkeen jolloin kiinnittyminen olisi pitänyt olla todella nopea.

Täällä varattu varhaisultra ensi tiistaiksi :happy: Nyt vähän jänskättää :nailbiting: ultrassa viikot olisi noin 8+2.

Kyllä on ollut mies mukana varhaisultrassa. Mies ihan ehdottomasti halusi tulla ja kyllä mä sen sinne halusinkin mukaan. Mä ajattelen, että mahdolliset huonot uutisetkin on huomattavasti helpompi kuulla, kun ei tarvitse olla yksin, vaan mies on heti siinä vieressä.

Sadettaja, meille kans sanottiin, että nt-ultrassa sitten varmistuu laskettu aika. Varhaisultrassa tosiaan muutaman millin heitto virhe voi aiheuttaa päivien heiton alkion iässä ja lasketussa ajassa. Meidän alkio oli ultran mukaan pienempi kuin menkoista laskettuna, mutta isompi kuin mun olettaman ovulaation ajankohdan mukaan. Meillä varhaisultran teki raskauden seurantaan erikoistunut gyne, joten pidän hänen arviotaan aika luotettavana ja itse olen todennäköisesti erehtynyt ovispäivästä.

Onko täällä muita, joille on tehty hätäsektio? Meillä esikoinen syntyi hätäsektiolla ja nyt mietiskelen, vaikuttaako tuo jollakin tapaa nykyisen raskauden seurantaan :confused: Tulevana maanantaina varmaankin asiaa selviää (ensimmäinen neuvolakäynti), mutta mitäpä muuta sitä tekisi näin lauantai-iltana kuin miettisi tällaisia :smiley-ashamed005

Mullakin mies oli mukana ja kyllä hänestäkin oli helpottavaa nähdä alkion sydämenlyönnit. Lisäksi ehkä teki tämän kaiken vähän konkreettisemmaksi myös hänelle. Mäkin ajattelin, että olis myös tukena, jos tulisikin huonoja uutisia.

Minulla oli myös mies mukana ja tahtoi itsekin olla. Kyllähän se miehelle todellisemmaksi asiaa tekee ja meillä oli ainakin todella otettu kun näki sykkeen.

Mulla myös varhaisultra ens tiistaina, jolloin viikot 8+0 :) Jännittää täälläkin aika kovasti! Mies on tulossa mukaan onneksi, rauhoittaa mieltä ettei tarvi yksin mennä.

Varhaisultrassa kävästy. Että voi ihminen olla helpottunu. Kovin oli pieni, viikkoa pienempi ku omien laskujen/menkkojen perusteella eli oon olettanu et nyt ois 7+5 mut onkin lääkärin mukaan kooltaan 6+5. Tosin oli niin kiinni kohdun seinämässä et ihan tarkkaa mittaa ei saanu otettua :grin mut siellä hän oli ihan oikeessa paikassa ja sykkeen pyysin näyttämää, ja siellähän se tikitti :) lääkärin sanojen mukaa on vielä hyvin pieni ja riskit on suuret, mut tällä näkymin hyvä täst tulee! :angelic:

Niin, ja oli mies mukana, ja 2 viikon päästä käydää uuestaan mut silloin saadaa onneks ilmaseks :)

Onko täällä muita, joille on tehty hätäsektio? Meillä esikoinen syntyi hätäsektiolla ja nyt mietiskelen, vaikuttaako tuo jollakin tapaa nykyisen raskauden seurantaan :confused: Tulevana maanantaina varmaankin asiaa selviää (ensimmäinen neuvolakäynti), mutta mitäpä muuta sitä tekisi näin lauantai-iltana kuin miettisi tällaisia :smiley-ashamed005

Kiireellinen sektio mulla takana eli en ihan takuuvarmasti voi sanoa, mut ei sen ihmeempää seurantaa ku synnytystapa-arvio joskus loppuraskaudesta :)

Meillä oli eilen lääkärillä ultraus raskauden keston selvittämiseksi, ja siellä oli pieni tyyppi ja syke näkyi! :Heartred Raskauden kestoksi arvioitiin 7+6, mutta tosiaan np-ultrassa sitten tarkentuu vielä. Mies ei ollut mukana koska ei halua olla sisätutkimuksissa mukana. :rolleyes:

Meillä tänään rv 8+0 (omien laskujen mukaan) ultra, ja löyty sikiö joka vastasi viikkoja 8+2 ja syke näkyi :Heartred
Vähän mietityttää kun kohdussa oli myös pieni nesterakkula, tai nestesirppi niinkuin paperissa lukee.. lääkäri kysyi onko tiputellut verta (ei ollu) ja sanoi että voi tiputella lähiaikoina jos tää rakkula puhkee. Ei kuulemma ollut huolissaan siitä, kun oli niin eläväinen sikiö. Ei pitäs varmaan itekään nyt sitä sen kummemmin miettiä.. :confused1

Ihania uutisia olette saaneet :Heartred Koita Sadepäivä olla tuota miettimättä, jos lääkärikään ei ollut huolissaan :) Jotenkin ainakin näin minun maallikon korvaan kuulostaa että miten tuommoinen nesterakkula voisi sikiöön vaikuttaa vaikka puhkeaisikin? :bored:

Itsellä perjantaina ultra, oletettavasti 7+3, jännittää! :nailbiting: Jotenkin tunne että onko kaikki ok kun ei ole pahemmin oireita :shy:

Kiitos tsempistä salainensydän, noin se varmasti onkin :) on niin vaikee ottaa rennosti ja ajatella että kaikki on kunnossa! Ihanaa oli kyllä nähdä syke ja elävä pikkuinen :Heartpink

Täälläkin käyty ultrassa miehen kanssa, tänään siis 8+2 ja ultrassa mitat 8+0, tarkkaa lukemaa ei saatu vielä, ja ultraaja sanoi, että näissä mittatuloksissa on helpostikin 4 päivän heitto.

Mutta siis kaikki kunnossa kyytiläisellä :Heartred sydän löi :Heartred

Mua jännitti ja pelotti ihan hirveesti mennä tuonne ultraan. Ei oikein vieläkään meinaa uskoa, että kaikki oli ok. Toisaalta ihan hyvä pitääkin vielä jalat maassa, vielä on mahdollista, että kaikki voi muuttua.. Nyt vielä 4 pitkää viikkoa np-ultraan, jospa sitä sitten voisi huokaista helpotuksesta:oops:

Takaisin