Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haaveinen, itse ainakin varasin ajan yksityiseltä. Meillä päin ei ainakaan julkiselta puolen saanu ultrausta vaikka on km takana. Ja täällä ei myöskään ultrata neuvolakäynneillä, mut se vissin vähän vaihtelee kunnittain.

Täällä eka ultra on 23.3. Silloin olis viikkoa 6+5. Ite pääsin tällä kertaa suoraan naistenpolille viime kertaisen kohdunulkosen takia. Toivotaan, että tulisi hyviä uutisia:)

Muistanko väärin vai oliko tänään jo jollain ultra?
Jos oli niin kuulumisia odotellen :) :)

Hei, mulle tehtiin tänään ultra aik. keskenmenojen ja nykyisten alavatsajomotusten takia. Viikkoja siis 4+3. Saatiin varmuus, että raskaus on kohdun sisäinen ja limakalvo paksuuntunut ja nestepussi näkyi selvään. Seuraava ultra 3vk päästä. Nyt ei tartte pelätä että olisi muualla kuin kohdussa.

No niin... Mä sit menin nla lääkärin odotustilaan ja odottelin siellä jotain 45 min, kunnes kävin kysymässä, et kai mulla oli se ultra aika tänään....
Nooh, joku sekaannus joten varhais ultra onkin vasta ke 8.3 :D
Mun tai nla tädin moka :)

Ja Haaveisen kysymykseen:
Meille on tullut joku uusi käytäntö, että odottajat käy aina ensin lääkärillä ultrassa ennen ensimmäistäkään nla käyntiä. En tiedä miksi, mutta eipä tuosta haittaakaan ole :)
Sellaisella vanhalla laitteella sitten hra lri varmistaa, että raskaus on todellinen...Ja näin ei tosiaan ollut vielä ,kun edellistä odotin 2015...

Mahtavaa Mamma-2! :smiley-bounce016

Joissain kunnissa, vissiin varsinkin pienissä, voi olla neuvolassa omat vanhat ultrat, joilla aina voidaan kurkata neuvolakäynnin yhteydessä. Mun syntymäpaikkakunnalla on ainakin niin, ja joskus kun olin siellä käymässä ekaa odottaessa ja supisteli helteen vuoksi, soitin neuvolaan ja kiltti täti ultrasi vaavilla kaiken olevan hyvin. :love7

Minä sain ajan ihan lääkärin vastaanotolle ja kolmen viikon päästä taas samalle lääkärille, minusta niin ihanaa, kun otetaan äidin pelko ja huoli tosissaan :) Täällä meillä toimii tk:n palvelu hyvin ja asiantuntevaa on porukka :)

Meillä varhaisultra 22.3 kunnan puolesta. Soitin ja kysyin. Sano heti että pääsee varhaisultraan koska on km ja kohdunulkoinen koettu. Sillon on rv 7+0. En tiiä miten saan 'ajan kulumaan'... Ultran jälkeen vasta normi neuvola käynti. ..jos on kaikki hyvin.

Mulla myös tänään ultra ja siis sen takia kun ei ollut varmaa millä viikoilla ollaan kun menkkoja ei ole ollut pillereiden lopettamisen jälkeen ja ne lopetin tammikuun alussa.
Oikeassa paikassa oli ja omat veikkaukset viikkoihin vastasi tilanne. 5+2 olis ja uusi ultra 21.3 ja sillon ollaan viisaampia että onko elävää tyyppiä matkassa.

Normaalisti täälä ei ole ultrauksia kun ne kaks normaalia. Ihan kiva että nyt kävi näin kun tämä on toivottavasti viimeinen raskaus

Täällä soitettu neuvolaan tänään, eka käynti "vasta" 3.4, torstaina terveydenhoitaja soittaa että ultraako lääkäri ennen sitä. On kuulemma lääkäri vaihtunut ja haluaa tarkistaa onko se tehnyt alkuraskauden ultraa, ennenkuin laittaa mulle ajan :) meillä on neuvolassa ultra millä hoitaja ultraa vaikka joka kerta jos niin haluaa.. meidän terveydenhoitaja on kyllä ihan paras :Heartred

Oulunseutulaisille muuten vinkiksi, että yksityisessä Meri-Oulun neuvolassa varhaisultra maksaa muistaakseni vain 60 €. :) Ja oon kuullu että se täti on hirveen mukava. Sinne mekin mennään ens viikolla.

Soittelin tänään neuvolaan ja eka käynti sinne on 23.3, varhaisultra neuvolassa myöskin 30.3 jolloin viikkoja olisi kasassa 7+3. :) En malta odottaa!:smiley-bounce012

Haluaisin käydä varhaisultrassa ja mielellään ennen kuin mennään seuraavaksi mun vanhempien luona käymään. Ja ollaan siis sinne menossa 24.3 mulla olis silloin 24.3 viikkoja 6+4-6+6 et näkyykö noilla viikoilla varmasti jo syke? kun sen tietenkin haluan nähdä :)

Kahdesta aiemmasta oon käyny 7+6 ja 7+2 ja sillon on molemmilla syke näkynyt..:)

Mä oon miettinyt että mitä se ultra vaikuttaa siihen raskauteen... Meinaan siis kun jos olisin mennyt yhdessä raskaudessa varhaisultraan 7+ kaikki olisi ollut hyvin mutta alkio kuoli sitten 9+.

Kun mä oon saanu ihan sen kuvan että toiset luulee jos varhaisultrassa kaikki on ok niin raskaus menee hyvin..?
Voi olla että oon ymmärtänyt väärin. Mä en ole koskaan ollu varhaisultrassa tarkoituksella. Esikoisesta ultrattiin 11 viikolla kun sydänääniä ei kuulunut ja oli takana tuo alkion kuolema.

Itse kaipaan nyt varmistusta että siellä varmasti on joku oikeassa paikassa.. ja onhan sinne kiva päästä kurkkimaan.. kahdesta ekasta en oikeastaan olisi käynyt, mutta raskauden kesto tarkistettiin neuvolan puolesta ultralla. Keskenmenneessä olin jo varannutkin ajan yksityiselle, koska alusta asti oli tunne ettei kaikki mene hyvin. Se aika peruuntui ultraajan sairastumisen vuoksi ja uutta aikaa en aikataulu syistä saanut varattua.. 11+6 alko sitten se vuoto ja tuulimunaksi todettiin.. ja nyt haluan varmistuksen että ei ole taas tuulimuna, en halua olla "turhaan" raskaana sitä kolmea kuukautta.. vaikka eihän se tosiaan tarkoita ettei mitään voisi sattua vaikka ar-ultrassa kaikki olisi hyvin..

Mulla sama et haluan tietää onko raskaus edes alkanut kunnolla ja oikeassa paikassa..

Takaisin