Varhaisultra

Käytiin Ultrassa ja siellä köllötteli melkein viikkoa isompi tyyppi kun luultiin, nyt rv 8+2 :) Kaikki oli hyvin ja ensi viikon pe neuvola :)

Elinaah, kauheeta tollanen.. mutta jos vaan ruskeaa, niin ehkä vain siitä viikonlopun vuodosta jotain jälkijuttuja..?

Ja koko ajan joutuu olemaan huolissaan loppu elämän kun sen nyytin saa.. [emoji173] Äitiys on ihanan kamalaa, ei mulla mee varmaan päivääkään etten tuon esikoisen vuoksi olisi jostain huolissaan.. että ei se siihen raskauteen lopu.. pahenee vaan! Mutta onhan se kaikki sen huolen arvoista [emoji173]
 
Mä kävin esikoisen aikaan yksityisellä, aika nopea reissu oli, ehkä vartin olin gynen vastaanotolla. Alakautta ultrattiin, mikä tuli mulle yllätyksenä silloin, vaikka myöhemmin sain tietää, että about aina varhaisultrat tehdään alakautta. Perustutkimuksen käsin teki siinä samalla, kokeili, että kohtu oli alkanut kasvaa normaalisti ja jotain sellaista.

Parastahan silloin oli oletettuja viikkoja vastaava sykkivä sydän :Heartred Nyt toivotaan samaa ensi viikolle.

Ei meillä vaan varhaisultraa alakautta tehty...
 
Mulla tehtiin kans alakautta varhaisultra, täälläpäin ainaki kaikki yksityiset tekee alakautta. Oon ymmärtäny et sillon näkyvyys paljon parempi kun alkio niin pieni
 
Mulle on aina tehty alakautta ar-ultrat. Ekasta muistaakseni jopa np-ultra tehtiin alakautta.
 
Alakautta tehdään meillä np-ultrakin. Ekaksi katsotaan alakautta jonka jälkeen myös vatsan päältä. Varhaisultran näkyvyys miljoona kertaa parempi alakautta.
 
Varhaisultra tehtiin alakautta, koska ei vatsan päältä näkis yhtään niin hyvin. Np ultra jompaa kumpaa, luki kutsussa. Varmaan riippuu vatsanpeitteiden määrästä ym.
 
Mulle tehtiin vatsan päältä alkuraskauden ultra ja vaan yhen kerran on alakautta ultrattu, en muista kummalta ja silloinkin taidettiin kohdunsuuta katsoa? Muistankohan ihan päin honkia. No jokatapauksessa kerran on sisäkautta ultrattu, muuten vatsan päältä.

Jännittää se rv12 ultra kun on niin "oireeton" olo. Vähän ehkä väsyneempi ja tissit turvonneet, ja liikkuessa kohdun sivuilla jotain venytystä/kipuilua, helpottaa kun painaa/tukee sitä laitaa vähän liikkeelle lähtiessä tai ylös noustessa. Hengästyn EDELLEEN kuin pieni porsas. Muuten hyvä olo.
 
Jännittää se rv12 ultra kun on niin "oireeton" olo. Vähän ehkä väsyneempi ja tissit turvonneet, ja liikkuessa kohdun sivuilla jotain venytystä/kipuilua, helpottaa kun painaa/tukee sitä laitaa vähän liikkeelle lähtiessä tai ylös noustessa. Hengästyn EDELLEEN kuin pieni porsas. Muuten hyvä olo.

Mulla vähän samansuuntaiset fiilikset. Toisaalta pahaolo yllättää sitten aina välillä oikeen urakalla, jostain vihlasee, kutittaa ja mielialat vaihtelee. Pitäis vaan pystyä nauttimaan siitä ettei kokoajan ole jotain häiritsevää oiretta :D
 
Mulla on parin päivän ajan tuntunu hetken kestävää kuplintaa ja kutitusta, pari pientä hipasua aina ja sitte ei mitään.... nyt 9+5. En jaksa vielä liikehdinnäksi uskoa. Kakkoselta tuntui liikkeet 12+
 
Kontrolliultrassa käyty ja oon ehkä jopa enemmän kysymysmerkkinä.. Syke siellä näkyi ja sikiön koko 4,6mm eli sen mukaan viikkoja vasta 6+1, siis wtf? Menkoista laskettunahan ois 8+5.

Mähän sain predictorilla sen haamun 19.10 eli kai se on sula mahdottomuus että hedelmöittyminen ois ollu tyyliin edellisenä päivänä mitä noi viikot nyt väittäis?!

Ja digillä tuli se raskaana 1-2 vko 22.10. Ei mee mun järkeen, ei.. Ainut mitä osaan miettiä on että kaikki ei ole kunnossa.
 
mulla tehtiin ultra myöhässä rv 14 ja vatsanpeitteiden päältä vaikka mulla on vatsanpeitteitä ihan riittävästi. Varmaan myös ultralaitteesta kiinni, että miten onnistuu ultraus.
 
Mulla on parin päivän ajan tuntunu hetken kestävää kuplintaa ja kutitusta, pari pientä hipasua aina ja sitte ei mitään.... nyt 9+5. En jaksa vielä liikehdinnäksi uskoa. Kakkoselta tuntui liikkeet 12+

Mulla saman kaltaista. Pieniä hipaisuja aina välillä. Tänään 10+1 mutta jo viikonloppuna havahduin tuntemuksiin.
 
Mulla on parin päivän ajan tuntunu hetken kestävää kuplintaa ja kutitusta, pari pientä hipasua aina ja sitte ei mitään.... nyt 9+5. En jaksa vielä liikehdinnäksi uskoa. Kakkoselta tuntui liikkeet 12+

Just äsken makoillessa ihmettelin kuplintaa vatsassa ja mietin, että ei kai nyt vielä voi liikkeet tuntua...! Mulla tosin huomenna jo 12+0, mutta silti? Esikoisesta tunsin rv 15 paikkeilla.
 
Mulla on parin päivän ajan tuntunu hetken kestävää kuplintaa ja kutitusta, pari pientä hipasua aina ja sitte ei mitään.... nyt 9+5. En jaksa vielä liikehdinnäksi uskoa. Kakkoselta tuntui liikkeet 12+

Mulla kans parina iltana nyt ollu tätä kuplintaa. Esikoista odottelen että en tiiä mimmosii liikkeitä ootella mut tuskin mitään näin aikaisin. Rv 11+4.
 
Kontrolliultrassa käyty ja oon ehkä jopa enemmän kysymysmerkkinä.. Syke siellä näkyi ja sikiön koko 4,6mm eli sen mukaan viikkoja vasta 6+1, siis wtf? Menkoista laskettunahan ois 8+5.

Mähän sain predictorilla sen haamun 19.10 eli kai se on sula mahdottomuus että hedelmöittyminen ois ollu tyyliin edellisenä päivänä mitä noi viikot nyt väittäis?!

Ja digillä tuli se raskaana 1-2 vko 22.10. Ei mee mun järkeen, ei.. Ainut mitä osaan miettiä on että kaikki ei ole kunnossa.

Onpa ihme juttu kyllä. Antoiko vielä kontrolliultraan aikaa vai miten jatko? aika äkkiä sen ekan haamun kyllä voi saada, itellä menos nyt 8+5 ja ekan haamun sain jo 11.10.
 
Onpa ihme juttu kyllä. Antoiko vielä kontrolliultraan aikaa vai miten jatko? aika äkkiä sen ekan haamun kyllä voi saada, itellä menos nyt 8+5 ja ekan haamun sain jo 11.10.
Kävin yksityisellä niin sanoi että voin tietty käydä vielä uudestaan mut mies oli sitä mieltä ettei siellä aleta viikottain juoksemaan :D Mulla on eka neuvola 28.11. ja katotaan mitä ne sanoo, kun en nyt tajua että mitä viikkoja tässä sit pidetään virallisena, et saisko sieltä vaikka lähetteen jossa vielä varmistuis viikot, niin tietäis sitten mennä oikeeseen aikaan seulontoihin, nt-ultraan jne.

Ainut suht järkevä selitys mitä ite tosta saan on, että a) tossa on pieni mittavirhe ja viikot on muutaman päivän enemmän kun toi 6+1. Ja b) mulla oli maailman lyhyin luteaalivaihe. ja se predictorin haamu tuli TOSI aikasin, DPO 3-6 vaikka, en kyllä tiiä onko ees mahollista. Apteekin oma testi näytti haamun 22.10.

Mä en osaa vieläkään iloita tästä raskaudesta kun on niin epävarman tuntuista edelleen. Aiemmin ajattelin että kun sykkeen näkee niin asia konkretisoituu, mutta ei näköjään :confused:
 
FionaG: luulis kyllä että tuos tilanteessa ne laittaa neuvolasta sitte lähetettä ultraan että varmistuu viikot jos eivät ultraa sitte sielä saman tien. Toivottavasti ny sillon viimestään saisit mielenrauhan.. on kyllä varmasti kamalaa olla tommoses epätietoisuudessa. Mutta sitte taas ku miettii niin jos kerran syke näkyi niin eiköhän siitäki voi jo vähä huokaista helpotuksesta :) meille ainaki lääkäri sano sillon ekas varhaisultras 6+0 että voi tulla helposti mittavirheitä ja ei kannata sitä kokoa panikoida jos on liian pieni. Ja sillon ei näkyny edes sykettä vielä..
 
Siinamiina: Joo, kun se lääkäri tuntu olevan niin varma siitä mitasta, etten kehannu kysyä onko mahdollista että kuitenkin on mittavirhe.. Vaikka täältäkin lukenut että niitä kyllä tulee. Pitää nyt yrittää asennoitua tähän vähän eritavalla, ainakin nyt silleen että mun sisällä sykkii se pieni sydän.. :Heartpink
 
Mä en predictoria pidä luotettavana. Kuullut siitä huonoa.
Millä dpoilla tuli Digitaliin tulos? Siihen kai aikaisintaan tulee dpo10. Siihen luottaisin.
Pieniä mittavirheitä voi tulla mutta en usko et monen päivän.
Mutta kerta syke näkyi niin olisin turvallisin mielin. Neuvolassa kerrot tilanteen niin varmasti ottavat tosissaan. Eka ultra pitäisi olla jos seulontoihin osallistuu niin 11+0-12+6. Mut jos ei osallistu sikiöseulontaan niin sit ei viikoilla niin väliä.
 
Takaisin
Top