Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emmy'
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me varattiin myös tänään aika varhaisultraan. Se olisi 12.3 eli viikolla 7+5. Meidän pitäisi siis jaksaa odottaa vielä yli kaksi viikkoa että saadaan tietää onko pienellä kaikki hyvin...ei ole muuten mennyt päivät ikinä näin hitaasti! :D

Mmmustikka, täällä jo nyt sama ongelma, ettei nälkä paljon varoittele tulostaan. Ruokaa on kyllä saatava samantien kun on nälkä tai tulee huono olo. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä nyt sittenkin kovasti pohdin menisinkö sittenkin alkuraskauden ultraan. Huomenna ajattelin soittaa ja kysyä hinnoista ja jos olisi sopivaa aikaa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla se kauan odotettu (kaksi viikkoa) varhaisultra on ensi maanantaina... oireita on, joten en enää epäile, ettenkö jollain tapaa raskaana olisi, mutta sitä tuulimunaa tietenkin pelkään. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mmmustikka, hienoa, että siellä vauveli kasvaa! Etkös asunutkin Berliinissä? Olen käynyt siellä usein, sillä hyvä ystävä asuu siellä. Melkein näen silmissäni tuon kebab-kojun :)

Triina: Joo tosiaan asun Berliinissä ja minun Frauenartz on Sontagstrassella Ostkreuz aseman lähellä:) Aion kyllä seuraavallakin lääkärivisiitillä poiketa tuossa sympaattisessa leipomossa. Otin tosiaan aluksi sämpylän ja vitamiinijuomaa ja kun itkien sitä söin niin hän sanoi "Haluaisitko lämmintä kaakaota?, Se varmasti auttaa ja juo se hitaasti" Olin niin helpottunut kun joku piti huolta hädän keskellä. Nälkäkipu saattaa tosiaan yllättää kun se tulee niin nopeasti.

Oi miten ihana tarina! Tuo nälkä on kyllä ollut näinä päivinä aika ikävä kaveri, joka tekee äkkiä pahan olon.... mutta toinen puoli on se, että sitten kun syö, tulee äkkiä tosi täyteen ja sittenkin tulee paha olo! Noin minulle kävi ihan äsken lounastauolla.

Sontagstrasse ja Ostkreutz ovat minulle tuttuja paikkoja :) Joka visiitillä pyörin noilla kulmilla! Hauskaa :)

Itse huomasin saman kuin Triina, jos on nälkä, ei tartte syödä paljon, kun tulee täyteen. Muutaman kerran syöny vähän liikaa ja sitten onkin mennyt koko ilta ihan harakoille, kun ollut paha olo.. Nyt oon onneks tajunnut, että syön suunnilleen 2 tunnin välein jotain pientä, että ei pääse kamala nälkä yllättämään. Tosin, kun itse pääsen puolen päivän maissa töistä ja mies tulee 16-18 välillä kotia, niin eipä siinä välillä tule paljon syötyä, että söisi sitten ruokaakin..

Mmmustikka, ihana leipomo ja asiakaspalvelijat sulla siellä. :Heartred Itsekin olen haaveillut jo monta vuotta, että pääsisin käymään Berliinissä, mutta taidan joutua vielä jatkamaan haaveiluani. :)

Me oltiin varhaisultrassa viime perjantaina. Menkkojen mukaan 7+3, mutta sikiön mitan mukaan 7+6 eli laskettu aika aikaistui kolmella päivällä, Lääkäri sanoi tämän mitan olevam tarkin mitta, koska tässä kohtaa kaikki siiiöt ovat saman kokoisia, kokoeroja on jo sitten 12 viikon ultrassa enem, än, eikä pää-perämitta ole enää yhtä luotettava lasketun ajan mitta.

Halusin ehdottomasti varhaisultraan. Halusin tietää, onko raskaus oikeassa paikassa,ettei ole tuulimuna tai kohdun ulkoinen. En olisi jaksanut odottaa sinne 12 viikolle asti. Saatiin hienot kuvat, lääkärillä oli aika uudet, ihan huiput laitteet. Kuvissa näkyi käsien ja jalkojen alut ja kasvoissakin silkien paikat. Esikoinen oli kuvissa vaan sellainen lätäkkö. Lisäksi saatiin dvd. Sikiö näytti siltä miltä pitää, syke oli vahva ja tasainen, lääkärin mukaan keskenmenon riski on enää 1-2% luokkaa. Mun mielenrauhaa varhaisultra helpotti ja hintaa helpotukselle tuli 90e.

Nana: Monennella viikolla olet? Minä menin varhaisultraan nyt maanantaina 7+0 ja kuvasta on tosi vaikea nähdä kun ei ole tottunut sellaisia katsomaan mutta sikiön pituus on kuvaan merkattu kahdella x:llä 7.1 mm ja kyllä siellä näkyi jo jotain, vaikea sanoa kuvittelenko vain näkeväni jo käsien ja jalkojen alut. Seuraava kontrolli on 10.3 ja täällä Saksassa näyttää siltä että visiitit laitetaan 2 viikon välein ja joka kerralla ultrataan. Seuraava kerta on kuulemma paljon merkittävämpi visiitti ja pidempi. Sitä varten pitää täytellä vaikka mitä lappuja, hankkia aiemmat rokotustiedot ja tuoda aamun pissanäyte. Olisi kyllä hienoa saada dvd, kyllä siitä hyvästä maksaisikin jotain:)

Mä ensin ajattelin , että en mene. Mutta kun mulla on kaksi täysin oireetonta raskautta takana ja nyt on kaikki oireet todella voimakkaina, niin päätettiin miehen kanssa että menen tarkistamaan tilanteen. Ja oli ihana ja helpottava tunne, kun masussa on kaikki ok ja näin kun sydän löi <3

Pk-seudulla asuvat; missä on edullisin käydä varhaisultrassa, missä itse olette käyneet?

*pohtii josko sitä itsekin*

Minuakin kiinnostaisi tietää pk-seudulla asuvien kokemuksia varhaisultrasta ja kustannuksista.

Tuntuu, että siihen 1.varsinaiseen ultraan on vielä niin pitkä aika, toisaalta ei ole vielä tullut edes tietoa koska se on... Olisihan toi varhaisultra oman mielenrauhan kannalta merkittävä, mutta toisaalta, kun ei ole ollut mitään "ongelmia", niin en niin näe syytä mennä, vaikka mieli kyllä tekisi.

Tänään 8 + 0

Mennään tänään eli voin kertoa sen jälkeen, mutta viimeks maksoi noin 145 euroa eli ei halvimmasta päästä.

Mä olen nyt viikolla 8+4. Varhaisultra oli viikolla 7+6 ja vauvan pää-perämitta oli silloin 1,5cm <3 Kuukautistrn mukaan ooin laskenut et viikkoja olisi ollut ultraan mennessä 7+3. Raskaus oli siis muutaman päivän edellä ja laskettu aikakin aikaistui pari päivää ja on nyt siis 4.10.

Varhaisultra Tapiolassa Adenovassa maksoi jotain yli 160 euroa. Kallista oli, mutta sen arvoista, kun sai nähdä pikkuisen ja kuulla sykkeen :) <3

Mä kävin ekassa raskaudessa viime vuonna (raskaus tosin keskeytyi rv19 ) monta kertaa ultrattavana yksityisillä pk-seudulla. Kävin mm. Tikkurilan mehiläisellä, Kampin terveystalossa, femedassa, Tikkurilan terveystalolla.. Ja muistaakseni keskimäärin hinnat pyörivät siinä 100-150€ luokassa.
Mielestäni paras paikka oli Kampin Terveystalo, siellä oli tosi mukava lääkäri ja aivan uudet hienot laitteet!
Ajattelin mennä sinne itsekkin kunhan pääsee vielä yli 6+ viikoille, että siellä jotain saattaisi olla näkemistä :) ei millään meinaisi malttaa odottaa! Niin kovasti haluaa päästä tarkiastamaan että kaikki hyvin !

Ja jos joku ihmettelee miten kävin noin monessa paikassa, niin minulla oli viime raskaus hyvin hankala.. Vuodin palkon verta ja oli kipuja heti alusta alkaen.. Kuitenkaan kätilöopistolle ei vielä niin alussa suostuttu ottamaan , joten jouduin aina mennä sinne minne satuin pääsemään.. Kuitenkin vauvalla kaikki oli aina hyvin, runsaasta veren vuodosta huolimatta, lopulta kuitenkaan istukka ei kestänyt. (Anteeksi, en halua ketään pelotella. Halusin vain vähän selventää mitä tapahtui)

Kaikille onnea plussista!! :)

Toivottavasti Emmpuh sulla on parempi onni matkassa tällä kertaa. Kuulostaa kamalalle kokemukselle :sad001

Kiitos, pidetään peukkuja kaikille ! :)
Joo, kyllä se oli ihan kamalaa.. Mutta kuitenkin yritti jaksaa kun ajatteli vauvaa.. Nyt kuitenkin alan olla hyväksynyt ikävät tapahtumat, mutta tuntuu ne kuitenkin vähän painavan mieltä vieläkin koska ei haluaisi enää tuommoista kokemuksia ! :smiley-angelic001:Heartred

Mut ultrattiin ekalla neuvolakäynnillä 8+2 , koska ollaan lähdössä ulkomaille. Eli haluttiin varmistua siitä että raskaus on todellinen ja oikeassa paikassa. Kaikki näytti olevan hyvin. Ei siis maksanut mitään, koska neuvolassa on ultralaite niin terveydenhoitaja voi hyvin tehdä ultran. Mulla siis myös todettu monirakkulaiset munasarjat viime kesänä ja siksi haluttiin varmistua raskaudesta yms.

Takaisin