Varhaisultra: milloin ja missä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ohdake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käyttekö kaikki yksityisellä vai pääseekö osa julkiselle puolelle? Mietin kun tekisi mieli käydä uudestaan kaunis odotuksessa, mutta ensimmäinen oli jo niin hintava, että en tiedä onko siinä lopulta järkeä. Muutama viikko vielä pitäisi jaksaa ja sitten pääsisi nt ultraan..
Me päästiin julkiselle, kun raskaus on hoitoalkuinen

Käyttekö kaikki yksityisellä vai pääseekö osa julkiselle puolelle? Mietin kun tekisi mieli käydä uudestaan kaunis odotuksessa, mutta ensimmäinen oli jo niin hintava, että en tiedä onko siinä lopulta järkeä. Muutama viikko vielä pitäisi jaksaa ja sitten pääsisi nt ultraan..
Mulla myös hoitoalkuinen joten hoitava taho ultrasi.

Katoinkin tuota uutta tarjousta mutta laskeskelin et nt ultra ois aikalailla samoihin aikoihin niin ihan turhaan kävisi jos muutaman viikon heitto.

Ylihuomenna neuvola 🫶🏼

Ai hitto kun kiinnostaisi noi edullisemmat ajat mutta harmittaa et ei ole lähempänä vapaita aikoja. En haluis maksaa totakaan vähää vasta puolentoista viikon päästä koska sit on enää reilu viikko siihen nt-ultraan. 🤔
Pitää käydä päivittelemässä välillä jos tulis vaikka peruutuksia tälle viikolle.

Mul on vaan kovasti semmonen olo et ois mennyt kesken. Pahoinvointi hävinnyt, turvotus hävinnyt, nännikipu hävinnyt. Ei oo ees aamulla herätessä nälkä mikä on jo kummaa.
Ehkä kysyn mieheltä jos haluis vähän avustaa toiseen varhaisultraan kun sen ekan maksoin itse. Niin sit sais nopeemmin tietää asioiden laidan.

2.10. Cabronara / 6+6 / toinen ultra
5.10 Binky / 10+2 / toinen ultra
5.10. Krideh / 8+0
7.10. Juliax / 7+5 / eka ultra
13.10. Foreverfever / 9+1 / kolmas ultra
12.10 Alba90 / 9+2 / toinen ultra
16.10 Elvikki / 10+0 / kolmas ultra

Eka neuvolakäynti ja ultra takana, siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän sykki. :Beating Heart: Aika oireeton olo täälläkin, vaikka masussa on kaikki hyvin.

Käynyt myös kaunis odotuksella ja seuraavan sain 59€ hintaan.

Ai hitto kun kiinnostaisi noi edullisemmat ajat mutta harmittaa et ei ole lähempänä vapaita aikoja. En haluis maksaa totakaan vähää vasta puolentoista viikon päästä koska sit on enää reilu viikko siihen nt-ultraan. 🤔
Pitää käydä päivittelemässä välillä jos tulis vaikka peruutuksia tälle viikolle.

Mul on vaan kovasti semmonen olo et ois mennyt kesken. Pahoinvointi hävinnyt, turvotus hävinnyt, nännikipu hävinnyt. Ei oo ees aamulla herätessä nälkä mikä on jo kummaa.
Ehkä kysyn mieheltä jos haluis vähän avustaa toiseen varhaisultraan kun sen ekan maksoin itse. Niin sit sais nopeemmin tietää asioiden laidan.
Minua yritetään lohduttaa kotipuolessa sillä, että vielä ei ole huonoja uutisia tullut joten ei saa huolehtia turhaan. Toisaalta myös täälläkin joku sanoi, että kun merkkejä keskenmenosta ei ole tullut, niin täytyy vain toivoa parasta että kaikki hyvin masussa asukilla 🤞🏽

Eksyin tänne toukokuisten ketjuun ja tuun tsemppaamaan :red-heart: Mulla oli rv 6 asti oireita, oli kipeät rinnat, etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta. Viikolla 7 kaikki oireet katosi ku tuhka tuuleen, ja koin ihan samoja tuntemuksia ku sinä. Kävin sitten 9 viikolla ultrassa ja siellähän se alkio kiemurteli ja voi erinomaisesti. On vaikea hyväksyä oireettomuus, kun media maalaa raskausvoinnin aika hurjaksi. Vaikeaahan se on, mutta yritä nauttia oireettomuudesta! :red-heart: Toki ymmärrän myös, että halua käydä tarkistamassa onko kaikki hyvin - tein niin myös itse. :No Evil Monkey: Ja eihän tää huoli katoa, NT-ultra ensi viikolla ja ihmetyttää suuresti että onko siellä tosiaan elämää kun ei oikein huomaa mistään olevansa raskaana. Menkat vaan puuttuu.

Kiitos tsempeistä @Caasa ja @Empsu94 .

Ja siis joo, mullahan esikoisen raskaudessa loppu myös oireet äkisti mut silloin ne oli muutenkin lieviä. Nyt oli niin voimakasta pahoinvointia et oksensin jopa useamman kerran vuorokaudessa.
Ja kevään keskenmenossa ne oireet myös katosi.
Tää on just tätä et voi tarkoittaa jotain tai olla tarkoittamatta yhtään mitään. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kävin nyt hakee edullisen dopplerin käytettynä ja katotaan hetken päästä saako sillä aikaseks mielenrauhaa vai enemmän paniikkia. :No Evil Monkey:

Minulle doppler on antanut mielenrauhaa jo ennen ultria ja toimiihan se hyvin tässä ultrien välissäkin. Voi vähän kuunnella että kuinka pikkuinen jakselee. Toki näin alussa pieni sydän on hankala löytää, kuuluu vaimeasti ja häviää anturin alta helposti. Mutta aina sen löytyminen edes hetkeksi lohduttaa.

Tsemppiä @kajo. dopplerilla kuunteluun, toivottavasti mielenrauha löytyy sieltä. :red-heart:

Minulle doppler on antanut mielenrauhaa jo ennen ultria ja toimiihan se hyvin tässä ultrien välissäkin. Voi vähän kuunnella että kuinka pikkuinen jakselee. Toki näin alussa pieni sydän on hankala löytää, kuuluu vaimeasti ja häviää anturin alta helposti. Mutta aina sen löytyminen edes hetkeksi lohduttaa.

Tsemppiä @kajo. dopplerilla kuunteluun, toivottavasti mielenrauha löytyy sieltä. :red-heart:
Hei, ei nyt kuulu tähän ryhmään varsinaisesti, mutta kun puhe oli niin kysäsen.

Onko teillä suositella jotain tiettyjä doplereita? Niissäkin varmaan paljon eroja kuitenkin 🤔

Onko teillä suositella jotain tiettyjä doplereita? Niissäkin varmaan paljon eroja kuitenkin 🤔
Jos olisin ostamassa uutta niin ottaisin sellaisen jossa on anturi ja sykenäyttö, ovat helpompia käyttää ja numerot ovat selkeämpiä tunnistaa kuin pienet sydänäänet pelkästään äänen perusteella. Erityisesti näin alussa pienet sydänäänet hukkuvat kohinaan, mutta nopeus on tuplat äidin ääniin verrattuna, joten ne on mahdollista erottaa jo pieneltä.

Vaikea sanoa et mikä olis paras. Olen löytänyt sydänäänet jo 8rvk ihan perusmallin Angel Soundsilla, mutta silloin pitää tietää että mistä etsii ja pitää tietää mitä ääniä etsiä.

Mä en pysty suositella kuin omaani kun ei muista kokemusta. Angelsounds JPD-100B tai jotain sinne päin on nykyisen laitteen malli. Sykenäyttö ja anturi, saa kaiuttimelle myös.
Edellinen laite (1.2. ja 3. lapsella käytössä) oli joku babyfun fetal doppler, sekin toimi hyvin, vaikka mittaus oli itse laitteessa, näytti sentään sykkeen numeroina, mutta tässä piti kuulokkeilla kuunnella ja kuulokejohdosta tuli välillä kohinaa.

Kuinkas Cabronaralle kävi?

Tänään on näköjään hiljaisempi päivä meidän ultrien suhteen, huomenna sitten saadaan jännätä porukalla hyviä uutisia @Binky :lta ja @Krideh :ltä. :smiling-eyes:

Takaisin