Varhaisultra: milloin ja missä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ohdake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ohdake

Puuhakas puhuja
Toukokuiset 2024
Listatkaapa tähän seuraavat:
Käytkö varhaisultrassa?
Yksityinen vai kunnallinen?
Milloin aika on?

Varailin tänään varhaisultra-ajan, mietin jo positiivisesta tuloksesta lähtien haluanko tietää kaiken olevan hyvin vai ei… jos mahdollista, nyt ajanvarauksen jälkeen jännittää vielä enemmän! 😬 Oma sairaanhoitopiiri ei tarjoa varhaisultraa, joten yksityinen on ainoa vaihtoehto.

Ultraus tapahtuu Ovumiassa, 12.9. jolloin raskauden kesto 7+3.

Mä pääsen hoitojen takia TYKSiin varhaisultraan. Aika on 25.9., silloin olisi 7+5 😊
Mä odotan kanssa vastausta TYKSistä, että pääsenkö sinne varhaisultraan keskenmenojen takia.. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tehdäänpä ihan lista tähänkin! Lisätkää pvm, nimimerkki ja viikot, niin on helppo seurata ultria ja jännittää yhdessä. Lisäsin tähän nyt meidät, joilla jo aika on 🤭

12.9. ohdake / 7+3
14.9. mansu / 7+0
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Täällä pkks ei taida julkisella olla tarjolla varhaisultraa. Aiempi raskaus oli muualla Suomessa joten nyt uuden edessä joka asiassa 😄 me ehkä jännitetään 12 viikon ultraan asti 😊

En ole vielä varma mennäänkö varhaisultaan, pohdin asiaa.

Onko teillä erityisiä suosituksia miksi kannattaa mennä? Vai tehdäänkö se lähinnä mielenrauhan vuoksi ja halun nähdä pikkuinen aiemmin? 😊

Onko teillä erityisiä suosituksia miksi kannattaa mennä? Vai tehdäänkö se lähinnä mielenrauhan vuoksi ja halun nähdä pikkuinen aiemmin? 😊
Itsellä hyvin vahvasti se oma mielenrauha. Siihen viikon 12 ultraan on mun mielestä ihan liian pitkä aika odotella että näkee elääkö siellä ensinnäkään ketään. Sit myös kiva tietää ajoissa jos siellä onkin vaikka useampi. :Grinning Face: Ja tietenkin onhan se ihana hetki kun näkee sen. ♥️
Itse oon siis niin stressaava henkilö ja todellakin skeptinen niin koen et se on mun henkisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Se on toki kallista, että jos oisin ite yhtään tän rauhallisempi ihminen niin sitten saattaisi odotella sinne ekaan viralliseen ultraan.

Menen mielenrauhan vuoksi. Olen kuitenkin 36, ensisynnyttäjä ja yritettiin vuoden ajan. On pelko, ettei kaikki ole niin kuin pitäisi edellämainituista syistä. Varhaisultran jälkeenkin voi tapahtua vaikka ja mitä, mutta haluan silti tietää onko kaikki lähtökohtaisesti hyvin. Jos tämä raskaus menisikin kesken ultran jälkeen, niin silti olisi ultran perusteella tieto onnistuuko luomuraskaus vielä, jos raskauden alku on edennyt oikein 🙂

Kiitos vastauksista! 🧡 Taidan kans vakavasti ottaa harkintaan varhaisultaan. Olen kyllä rauhallinen ja luottavainen odottaja, mutta en tiedä maltanko olla näkemättä pientä ja sitä että voin olla täysin varma, että siihen hetkeen asti ainakin kaikki ok 😊

Meillä on varhaisultra neuvolassa, pikkuhiljaa alkaa jännittää ensimmäinen konkreettinen todiste vauvasta 😱😍

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
14.9. mansu / 7+0
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Ajattelin minäkin varata ajan varhaisultraan. Täytyy ehkä soitella ajanvaraukseen, etten varaa hätäpäissäni liian varhaista aikaa 🤭 Oviksen ajankohta kun on vähän epäselvä - sovellus tulkitsi sen olevan myöhemmin kuin mitä itse arvioin. Lämmönnousu saattoi nimittäin olla alkava flunssa eikä ovulaatio (oltiin koko perhe kipeänä), joten ovulaatiosta riippuen raskauden kesto saattaa heittää jopa 6 päivää 😅

Mulla on tässä pohdintoja menossa. Ehdottomasti siis varhaisultraan menen. Alkuun ajattelin varata jo 6+ jotain, mutta ehkä se on liian aikaista? Jotkuthan kuulema jo aikaisemminkin saa sykkeen näkyville, mutta mieluummin siitä maksais siten että ei tarvitse arpoa näkyykö jotain eikä tarvitse sitten enää kontrollia. Mut sitten toi 7+0 ja se koko viikko mulla on hirveesti töitä. Ne alkaa vasta 11 joten pääsisin aamulla, mutta uskallanko mennä ennen töitä jos sieltä saakin huonoja uutisia. :Grimacing Face: Ei oo kivaa töihin lähteä sitten itku silmässä.
Eli varmaan pakko ottaa vielä pidemmälle mutta sinne tuntuu olevan ikuisuus. :loudlycrying::tears: yli kahden viikon odotus kuulostaa niiiiin pitkältä tässä vaiheessa!
Yksin joudun myös todennäköisesti menemään, sillä miehellä myös tiukat viikot töissä noina aikoina.
.. Näköjään vaan oksensin kaikki turhat ajatukseni tänne, olkaa hyvä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla on tässä pohdintoja menossa. Ehdottomasti siis varhaisultraan menen. Alkuun ajattelin varata jo 6+ jotain, mutta ehkä se on liian aikaista? Jotkuthan kuulema jo aikaisemminkin saa sykkeen näkyville, mutta mieluummin siitä maksais siten että ei tarvitse arpoa näkyykö jotain eikä tarvitse sitten enää kontrollia. Mut sitten toi 7+0 ja se koko viikko mulla on hirveesti töitä. Ne alkaa vasta 11 joten pääsisin aamulla, mutta uskallanko mennä ennen töitä jos sieltä saakin huonoja uutisia. :Grimacing Face: Ei oo kivaa töihin lähteä sitten itku silmässä.
Eli varmaan pakko ottaa vielä pidemmälle mutta sinne tuntuu olevan ikuisuus. :loudlycrying::tears: yli kahden viikon odotus kuulostaa niiiiin pitkältä tässä vaiheessa!
Yksin joudun myös todennäköisesti menemään, sillä miehellä myös tiukat viikot töissä noina aikoina.
.. Näköjään vaan oksensin kaikki turhat ajatukseni tänne, olkaa hyvä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Saa oksentaa, sitä varten täällä annetaan vertaistukea! ❤️ Mulla stressi myös omasta ultrasta, se ens viikolla viikon ainoana vapaapäivänä ja mies silloin iltavuorossa, joten yksinhän se on mentävä. Ei mitään käryä miten pääsen kotiin, jos tuleekin huonoja uutisia… no, pitää vaan yrittää olla rauhassa!

Nyt pari viikkoa eletään jännityksessä ennen lääkäriä ja varhaisultraa. 🙈 Pääsen kunnallisen kautta, koska epäsäännöllinen kierto ja isohko myooma.

Mies ei pääse mukaan lapsenhoidollisista syistä, joten hiukan hirvittää jos tulee huonoja uutisia ja yksin joutuu ne ottamaan vastaan. Jos kaikki hyvin, niin varataan varmaan aika vielä yksityiselle, että hän ja tuleva isosisko (vasta 1v. joten ei kyllä vielä ymmärrä mistään mitään🤭) pääsee pienen näkemään.

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
14.9. mansu / 7+0
19.9. Laurahelenamaria / 7+1 (?)
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Jos oikein ymmärsin niin pitäisi julkiselle päästä varhaisultraan kun edellinen raskaus oli kohdunulkoinen. Pitäisi vaan ensin soitella neuvolaan että laittavat lähetteen..

Varasin nyt kuitenkin ens viikon torstaille eli joudun käymään yksin ja ennen töitä. Varmaan huonoin idea ikinä mutta ei mahda mitään, en haluu odottaa pidempään.

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
19.9. Laurahelenamaria / 7+1 (?)
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Takaisin