Vappu

Harkitsin toki foliopalloja, mutta sitten totesin että tämä porukka saa enemmän iloa irti kun ostan pari pussia tavallisia ilmapalloja. Pomputtelu yhdistää mukavasti koko porukan taaperosta eskariin. Ja jos pallo tussahtaa niin uusi vaan tilalle. :smiling-eyes:

Simaa on pantu tulemaan ja munkkeja olisi tarkoitus tässä paistaa kun siltä tuntuu. Itse tehden tietysti!

Foliopallot hankittiin lapsille, esikoiselle, kohta 4v, my little pony -pallo ja kuopukselle 1v Vainu-pallo. Ovat olleet ihan täpinöissään niistä, varsinkin nuorempi vaan nauraa hekottaa ja juoksee pallonsa kanssa. Itellekin just foliopallot oli lapsena vapun kohokohta.

Simaa ei tullut kauppareissulla ostettua, kun oon ainoa, joka sitä juo. Esikoista odottaessa tein vapuksi itse simaa, joka jäi juomatta, kun neiti huhtikuinen päätti syntyä vasta viikko vapun jälkeen. Maitoa olen menestyksekkäästi simalla kyllä nostatellut molempien vauvojen kohdalla.

Sima on tehtynä mutta tuli pidettyä sitä vuorokauden sijasta kaksi tuossa huoneenlämmössä ja nyt se on kuistilla ja vähän kuumottelee että ei kai siitä mitenkään "huonoa" tule... Anoppi osti perinteisen heliumpallon, Ryhmä Haun ja tulevat huomenna kahville. Leivotaan pojan kanssa sitruunamuffinsseja ja tekisi mieli kyllä kokeilla munkkeja airfryierilla. Meilläpäin on ollut jo monenmoista vapputapahtumaa ja -toimintaa ja niissä ollaan käyty. Huomisellekin olisi mutta jätetään välistä ja mennään maanantaina naamiaisdiscoon.
Mä en perusta nakeista enkä perunasalaatista. Ilmapallojakin on saatu mukaan noista tapahtumista, niin niitäkään ei enää tarvitse puhallella. Serpentiiniä väitti mies nähneensä "jossain" laatikossa.

Niin se vappu vaan sieltä kaikkia meitä lähestyy! Onneksi täällä etelässä ei ole satanut lunta!!
Käytiin pojan kanssa kaupassa, jossa hän valitsi itselleen iso silmäisen kissa (hello kit?) pallon. Hymyillen ja ilmaan käsiään huitoen hän seurasi sitä katseellaan myös kotona.
Simapullot odottavat meitä maalla jääkaapissa, jonne suuntaan pojan kanssa huomenna heti aamusta. Onkin kiva nähdä joko rusinat on pulloissa pinnalla ja pääsen korkit kunnolla sulkemaan. Suunnitteilla on tehdä myös perunasalaattia, ostin kolmea laatua pottuja ja paria porkkanaa makutestiin. Kaikkia yksi keitetty ja porkkanat tasapliisuja, mutta pottuvoittaja on Columbia! Ehkäpä haen niitä lisää ensiviikolla ja esikeitän pojalle kesäksi pakkaseen, kun uusia pottuja ei vauvoille saa syöttää.
Toivotan nyt (maalla en koneen ääressä ole) :
Hyvää ja mielekästä vapun aikaa kaikille! Sujukoon se stressittä ja juuri haluamallanne tavalla!:Rose:

Puoliso osti nyt simaa. Aion maistaa illalla saunan jälkeen. En ole koskaan ollut simafani, mutta ajattelin nyt kokeilla, ennenkuin aloitan taas sokerittoman dieetin. Varmaan toistakymmentä vuotta sitten olen viimeksi maistanut 🤣 🍾

Meillä lapset saivat vappupallot. Kolmivuotias nuorempi sai tänä vuonna valita ihan itse omansa. Munkkeja tehtiin lasten kanssa ( meillä on friteerauskeitin, eli homma oli suht. turvallista.)

Mies grillasi vähän parempaa lihaa, juustoa ja kasviksia. Meillä kun on grillikausi aloitettu heti kun tuli lämmintä.

Simasta meillä ei tykkää kukaan, joten ei sitä tavan vuoksi viitsi ostaa.

Vähän serpentiinejä on, mutta ei erityisesti koristeltu.

Minun simani halusi jatkoaikaa! Oli lopettanut käymisen jääkaapissa, niinpä pullot pääsivät eilen huoneenlämpöön vappuista perunasaattia ihmettelemään. Tänään lisäsin uusia rusinoita ja pistin ne yön aikana käymään heränneet takaisin viileään, hieman aiempaa lämpimämpään toiseen jääkaappiin, että joskos äitienpäivänä...

Takaisin