Vappu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua vapusta! Kuten vappupalloista, koristeista, herkuista... Onko teillä vappusuunnitelmia? Pidättekö vapusta?

Itselleni vappu taitaa olla nykyisin ihan kiva hyvän mielen, iloisten värien ja tippaleipien juhla. 😊 Koristellaan serpentiinillä, puhalletaan ilmapalloja ja ostetaan lapsille vappupallot. Lauantaina mennään yhteen perhevapputapahtumaan. Vähän kutkuttaisi käydä tivolissa (Sariola on täällä vapun tienoilla), mutta ei ainakaan vappuviikonloppuna taideta mennä. Vappuherkuista on tippaleipä ehdoton suosikkini. Puoliso ostaa donitseja, jos ehtii ennen kuin gluteenittomat loppuu.

Vappu on meillä juurikin lasten juhla! Sellainen se oli myös omassa lapsuudessa. Meidän pieni ei kyllä vielä kovin paljoa vapusta ymmärrä, mutta joka kauppareissu katselee vappupalloja silmät loistaen. Täytyy hänelle oma pallo ostaa :) Jos löydän banaanin mallisen, ostan semmoisen 😄 muuten jonkun kivan värikkään. Simaa keitin neljä litraa ja ne on jääkaapissa odottelemassa. Munkkeja mennään vappuna syömään anoppilaan, mutta varmaan seuraavalle viikonlopulle teen omalla sukuohjeella pienen erän, kun tulee vieraita kylään. Serpentiineistä en vielä tiedä, jaksanko laittaa. Olisi niitä ja tavallisia ilmapalloja kaapissa, jos jaksaa koristella kotia.

En pidä ilmapalloisra ja serpentiinistä, tulee roskaa ja koira pelkää poksahtelevia ilmapalloja. Laitoin sima käymään ja teen luultavasti munkkeja, diitä on tullut hiukan perinne. Kun äitikin aina teki... Täällä ei taida olla mitään vapputapahtumaa lapsille. Seurakunta järjesti joskus vuosia dittfn käytiin siellä noitten teinien kanssa aikanaan. En tiedä miksi sitä ei ole ollut enää.

Lapset saa käydä valitsemassa Prismasta pallot. Torille mennää nauttimaan munkkeja jos sää sallii. Simaa ei meillä juoda kun kukaan ei tykkää. Muutoin ei kotia koristella, elokuinen riipis ne hetkessä pois.

Meillä piti lauantaina olla ystävien kanssa grillibileet/terassikauden avajaiset, mutta sää näyttää sen verran huonolta, joten jätetään ne pirskeet pitämättä. Muutenkin vapun sää näyttää aika surkealta, joten ollaan varmaan ihan vaan kotosalla ja syödään kaupan valmiita munkkeja ja simaa. Ei koristella, koska ne bileet jää nyt välistä ja kaks vanhinta lasta ei enää vappukoristeista välitä eikä nuorimmainenkaan niistä vielä ymmärrä.

Ai niin, sima. Meillä minä ja esikoinen juodaan simaa yhdessä yksi pullollinen (tai näin ainakin viime vappuna). Mies ei tykkää, kuopukselle voi antaa jo maistiaisen. Ostetaan kaupasta todennäköisesti sellainen ei-ihan-oikea alkoholiton sima.

Vauva on vasta pienenä papuna masussa, joten ei vaivauduta koristelemaan. Juodaan kuitenkin simaa ja syödään munkkeja. Paitsi saakohan raskaana juoda simaa. 😱

Vauva on vasta pienenä papuna masussa, joten ei vaivauduta koristelemaan. Juodaan kuitenkin simaa ja syödään munkkeja. Paitsi saakohan raskaana juoda simaa. 😱
Mä join viime vuonna raskaana ollessa kaupan täysin alkoholitonta simaa. Itse en ainakaan kotitekoista uskaltaisi juoda. Mulla yks työkaveri kerran puhalsi poliisin mittariin 0,3, vaikka oli juonut vaan pari lasillista simaa.. Ei ihme, että päiväkodin koko perheen vappujuhlissa oli niin hyvä meininki ja lapsetkin oli kuulemma nukkuneet yönsä hyvin. 🙈😬😂

Mäkin kallistuisin raskaana täysin alkoholittomiin simoihin, joita ei ole tehty käyttämällä. En tiedä mikä on siman suhteen virallinen suositus raskaana, mutta miksi riskeerata, kun on varmasti turvallinenkin vaihtoehto olemassa.

Mä en viime vuonna tainnut juoda simaa, vaikka sainkin babyshowereilla Setä Simarusinan lastenskumppa simaa pullon 😂 mut jos nyt olisin raskaana, ja tekis mieli simaa, niin joisin varmuudeksi niitä kaupan täysin nollaprosenttisia 🙈 Itseä se ajatus mahdollisesti holilliseksi käyneestä simasta vaivaisi niin paljon, etten pystyisi nauttimaan siitä lasillisesta. Nyt imettäessä aion juoda kotona tehtyä simaa kuitenkin, en kuitenkaan litraa kerralla vaan lasillisen. Itse asiassa tänään ekan pienen lasin otin maistiaisiksi, kun oli valmista 😊

Simaa on tehtynä, mutta en tiedä tuleeko meille munkkeja tai nakkeja perunasalaatilla tms. Ehkä ei, eivät meille hirveästi nykyään maistu. Lapsilla on foliopallot jo hankittuna.

Siman suhteen luulen että on aika sama homma kuin itsetehdyn kotikaljankin kanssa. Prosentteja siihen ei kerkeä juuri tulla, jos sima on tuoretta. Äitiysneuvolasta aiemmin ainakin sanottiin että hyvällä omatunnolla voi nauttia lasillisen tai kaksi itsetehtyä kotikaljaa jouluruoalla. Sovellan samaa siman kanssa.

Niin tosiaan onhan täysin alkoholitontakin simaa. En tullut ajatelleeksi, kun juon yleensä aitoa simaa. Eiköhän se alkoholitonkin mene yhtenä vappuna. 😊

Meidän vappupallot on hankittu. 😊 Esikoinen sai Sonic- ja kuopus Nalle Puh -pallon. Kuuluuko muiden vappuun vappupallo? Millaisia palloja teiltä tänä vuonna löytyy?

Kaivoin esille perunasalaatinohjeen, huomenna haen kaupasta tarvikkeet. Toivottavasti löytyy hyvänmakuisia perunoita, sillä 80% mausta niistä kiinni. Pitänee ostaa useampaa laatua, niin olen ennenkin tehnyt, kyllä ne syödyksi tulee.
Sunnuntaina suunnataan ystävän luokse yökylään, viemisinä pyytämäänsä salaattia sekä tekemääni simaa. Kiva päästä siellä rauhassa saunaan, kun on joku poikaa sillä aikaa hoitamassa! Ehkä heitän joessa myös talviturkin? vai pitäisikö ottaa varmanpäälle etten saa rintatulehdusta!! vappupallo, sellainen leijuva vahvasti harkinnassa.

Me haettiin Rolle-pallo ::Dog Face:: Annoin muksun itse valita. Kuljetin häntä sylissä katselemassa pallorivistöä marketissa ja se mikä aiheutti suurimman innostumisen valittiin 😄 Hetken katseli sellaista sinistä robottia, mutta Rollen nähdessä oli ihan myyty 😍

Mies sai tänään prismasta viimeisen alkoholittoman simapullon! Munkitkin on kaupasta. Tukilapsien kanssa käydään ostaa heille vappupallot. Oma vauva on niin pieni ettei ymmärrä vappujuttujen päälle.

Aina kaikki kissanristiäiset on hyvästä! Tuo iloa elämään.
On vappupallot, tavan ilmapalloia, serpentiiniä ja konfettia. Tippaleipää, munkkeja, donitseja, limpparia, nakkeja. Kaikki valmiina kaupasta.
Lapset tykkää!

Takaisin