Vanhemmat sisarukset <3

Kyllä olette kerkiiväisiä :) meille tulee ikäeroksi 2v 9kk ja toivoin pääseväni kolmeen vuoteen mut vauvakuume iski :wink mut niin tai näin, molempi parempi! Siis pieni ja isompi ikäero.
 
Meille tulee ikäeroksi 1v 9 kk :) Sisarusrattaat olen ajatellut aika varmasti hankkia. Sellaset Phil&Teds päällekkäin olevat näyttää aika näppärille. Toisaalta tykkäisin, että kummatkin lapset voisivat olla myös kasvot minuunpäin.. no pitää miettiä.
 
Olen tässä pohtinut ja miettinyt sellaista asiaa, että kuinka teidän mielestä luokitellaan onko tuleva pienokainen iltatähti? Se että ikäeroa tulee esikoiseen 9vuotta ja keskimmäiseen 6vuotta, ei omasta mielestäni tee tästä tulokkaasta iltatähteä ja vielä sekin että olen itsekin suht nuori (30v)! Nimittäin voinhan tehdä vielä neljännen lapsen tämän jälkeenkin.....eikä sekään kyllä olisi iltatähti....

Taisin ottaa hieman nokkiini että terkka sanoi ekalla neuvola käynnillä että iltatähden sitten vielä teitte.....koska en itse näin todellakaan ajattele! Ehkä hän itsekin taisi sen huomata kun jäin ihan silmät selällään tuijottaan häntä ja sanoin että ei kai nyt sentään....

Siksi ehkä haluaisinkin kuulla mitä mieltä te muut odottajat olette tästä asiasta, kun tämä on jonkin verran alkanut vaivata minua! Miten luokitella onko tulokas iltatähti? Itse olen ajatellut että jos nuorimman ja uuden tulokkaan ikäero on huomattava ja ehkä odottavan äidin ikäkin asiaan vaikuttaa....en tiedä oikein mitä tästä ajatella....en kyllä tykkää muutenkaan mistään nimittelystä ja luokittelusta että ehkä sekin asiaan vaikuttaa!

Toivon ettei kukaan tästä kuitenkaan loukkaannu, niin kuin jo sanoin tämä asia on vaivannut minua kovasti!
 
No mun mielestä iltatähti on kun äidillä hieman enemmän ikää kuin keskimäärin synnyttäjillä ja vanhempiin sisaruksiin yli 10v ikäero.. siihen.... kuopukseenkin..
 
Kiitos Mamatobe! Olen kyllä ehkä juuri tuolla kannalla myös....
Arvatkaa tunsinko itseni vanhaksi kun (ehkä minua nuorempi) terkka sanoi että ollaan sitten iltatähtee tekemässä.....hiukan kyllä alkoi sieppaan....pitäisköhän meidän perustaa tänne sellainen ketju jossa saa purnata kaikkee mikä ottaa pannuun? :P
 
No varmasti sieppas, olis itseekin ketuttanut! Hänen mielestään se oli varmaan ihan sopiva kommentti. Joo sellanen purnausketju vois olla hyvä idea, joskus lueskellut muiden ryhmien juttuja ja heiltä semmoset löytyy :wink joten miksei meiltäkin!
 
kyl mäki oisin varmasti ärsyyntynyt jos tollasta kommentoitaisiin! meillähän tällä tulokkaalla tulee olemaan ikäeroa vanhempaan veljeensä n. 16 vuotta ja nuorempaan isoveljeen 11 vuotta. mua kommentti suututtaisi siinä tapauksessa et kun olen synnyttänyt vain meidän tytön, jonka kanssa ikäeroa tulisi 2v 7kk. ja olen 34vee, et ikäni puolestakaan en iltatähtiä synnyttele :)
 
Mun puolisolla on lapsen syntymän aikaan 9 ja 6-vuotiaat lapset, minulle tulokas on ensimmäinen. Kovasti mietityttää, että milloin kertoa heille. Nuorempi on tyttö ja todella lapsi- ja vauvarakas joten hän tulee varmasti suhtautuu asiaan hyvin. Mutta vanhempi poika on varsinainen isänpoika niin hiukan jännittää.. Ongelmana on myös heidän äitinsä, joka vieläkin roikkuu osittain menneessä vaikka heidän tunteeton avioliittonsa päättyi yli 2,5 vuotta sitten, joten senkin takia ehkä venyttäisin myös lapsille kertomista mahd. pitkälle. Mutta katsotaan nyt, kaikki vinkit tervetulleita!
 
Jamppa, mun lapset on siis saman ikäisiä kuin sinun puolisosi! :) Me ollaan jo lapsille kerrottu tyttöni joka on siis 6v. odottaa jo kovasti uutta tulokasta! Aluksi kysyttiin lapsilta mitä mieltä olisivat pikku sisaruksesta ja siten hieman valmisteltiin heitä tähän jo ennen kun olin edes raskaana! Kannattaa heitä ehkä hiukan pehmittää ajatukseen että perheeseen tulee kohta uusi tulokas! :)
 
Kiitti Muru:Heartred odotellaan nyt kuitenkin vielä joku viikko, kunnes raskaus alkaa olemaan vähän vahvemmalla pohjalla. Pitää alkaa vihjailemaan, kunhan olen valmis kertomaan vanhemmille, sisaruksille ja muille lähimmille. :)
 
Hat meidän poika on kans nyt 7kk, joten ikäeroa tulee 1v 2kk. Ei tarvitse hirveesti kertoa, kun ei vielä ymmärrä. Varmaan kädet täynnä, ku toinen syntyy, mut ainakin on toisistaan seuraa.:)
 
  • Tykkään
Reaktiot: hat
Katsumamma, meillä sama juttu :D Esikoista tehtiin rapiat pari vuotta, niin aateltiin nyt kun esikoinen oli piirun verran alle 2 v et aletaan sitä toista yrittämään. Heti tokasta kierrosta tärppäsi ja oltiin ihan et oho :D Lapsukaisille tulee ikäeroksi reilut 2,5 vuotta. Ollaan pojalle puhuttu et vauva asuu äidin mahassa, ei ihan konkreettisesti vielä ymmärrä kun kuusivuotiaalla kummipojallakin on vaikeuksia älytä. Tosin poika tänään silitteli mahaa, et hän silittää vauvaa. Suloinen :Heartred

Tavallaan vähän pakkorakokin puhua lapselle vauvasta, vaikka pelottaa mitä voi sattua (keskenmeno tms), mut kun poika jo ymmärtää niin valtavasti, eikä juuri ole miehen kanssa kahdenkeskeistä puheaikaa. Lapsen hoitajallekin kerrottiin eilen, ennenkuin poika ehtii kertomaan :D

Jännittää tuleeko mustasukkaisuutta tsm, mut eiköhän kaikesta selvitä. Ihan aluksi kun puhuttiin vauvasta ni poika ilmoitti et hän on vauva ja heittäytyi mitään osaamattomaksi. Nyt alkanut taas oleen oma reipas itsensä. Onneksi on kesäloma ennen äippälomaa ja sitten syyskuusta taas poika hoitoon, parina päivänä viikossa. Ajattelisin sen niin, että lapsi saa ikäistänsä seuraa ja minä välillä hieman hengähtää vain vauvan kanssa. Ja saataisiin pitää sama hoitopaikka.

Ite olen kanssa kertonut tällä viikolla esimiehille töissä, työkavereille en kun en oikein osaa aihetta esille ottaa. Parhaat ystävät myös tietävät, lopuille kertoo kun tapaa.
 
Täälläkin tulossa pieni ikäero, lähes päivällään 1v6kk jos aikataulu pitää. Baby Joggerin päällekkäiset sisarusrattaat olivat minulle selvä valinta ja odottavat jo kellarissa. Ehkä lähempänä kesää rupean pojalle puhumaan vauvasta pyöreässä mahassa, mutta riippuu aika paljon hänen yksilöllisestä verbaalisesta kehityksestä mitä lähden selittämään.
 
meillä kerrottiin lapsille vauvasta pari viikkoa sitten. tyttö silitteli mahaa ja höpötti vauvasta ja sit se muuttuiki pari iltaa sitten, että hällä on vauva mahassa :D piti sit korjata et eiku äidillä on vauva mahassa :) pojan eka reaktio oli järkytys ja kommentti "ei enää yhtään!" uskoisin, että tottuu kyllä. tyttöön poika on kuitenkin suhtautunut alusta lähtien positiivisesti ja kumpikin viihtyy toisen seurassa.

töissä olen alkanut saada osakseni vatsan läpsyttelyä, kun toi maha puskee jo niin ulos ettei oo mitään epäselvyyksiä.
 
Takaisin
Top