Vanhemmat sisarukset <3

Muru<3

Vauhtiin päässyt keskustelija
Millaisia ikäeroja teidän lapsilla tulee olemaan ja miten olette kertoneet pikusisaruksen tulosta lapsille? Minulla on siis jo poika 8v. ja tyttö 5v. Ja molemmat kerkiävät viettämään vielä synttäreitään ennen vauvan laskettua aikaa! Jos teillä on jo isompia lapsia, miten olette kertoneet raskaudesta? Olemme vain alustavasti kysyneet ja keskustelleet olisiko kiva saada vielä pikku sisarus ja vastaukset ovat olleet aika positiiviisia, mutta vielä en ole uskaltanut(omasta pelosta johtuen, mitä jos jokin menee pieleen????) kertoa lapsille että nyt on vauva tulossa! Toisaalta kyllähän he saavat tietää jos jotain saattuu koska sitten on pakko jotain selittää....huomaa taas että panikoin, kertokaa kokemuksia tästä, kiitos jo etukäteen!

Silloin kun tyttöäni odotin, en muista yhtään miten ollaan pojalle kerrottu ja missä vaiheessa ja ylipäätään ymmärsikö mitään..... :)
 
Mulle itselle tosiaan on ensimmäinen lapsi mutta mun miehellä on teininä saatu jo 14v. poika. Luulen että poika ottaa uutiset vastaan perinteisellä murkku meiningillä ja tokasee jotain tyyliin...jaa, ihan sama :) Ei vais, hyvin se sen ottaa kun pojan ''äiti kotiin'' tuli vauva viime kesäkuussa :)
Tiiä sitte miten tän uutisen yleisestikki ihmisille täräyttää. Jännittää ihan hirveesti kertoo porukoillekki :sad001
 
Meidän typy tänään 1v 10kk, eli ei hän vielä ymmärrä asiaa. Hän on tosi pienestä pitäen ollut "vauvahullu", jos näkee jossain pienemmän kun mitä hän on, niin käy halimassa, silittämässä ym. Jos näkee jonkun äidin vaunuilla niin hän huutaa innoissaa vauva vauva.
Mutta sitten kun asia on julkinen, niin enemmän puhun hänelle että masussa vauva, hänestä tulee isosisko ym, nyt hän paljastaisi meidät kun toistaa kaiken ja höpöttää hirmusti. Hän on aika kovin minussa kiinni, jos se ei helpota niin vauva voi olla aika kova paikka hänelle.
 
Meillä on pikkusiskoa odotettu jo pari vuotta, että innoissaan on varmasti. Tosin tiedä sitten jos on poika että miten suhtautuu :D no eiköhän se ole hänelle myös sitten ihan sama.
 
Itse olen jo sanonut parille hyvälle ystävälle että olen raskaana koska tiesivät että koitetaan vauvaa saada! Kertominen jännittää aina! Lapsille ajattelin kuitenkin nyt kertoa "ajoissa"......Meillä tyttö odottaa myös kovasti pikku siskoa, sanoi että olisi tyhmää jos tulisi toinen isoveli! :D Sitten käytiinkin keskustelua ja kovaa pohdintaa siitä miten se iso/pikku sisarus määräytyy!
Mummuille ja papoille aion kertoa myös tulevalla viikolla, varsinkin äidilleni kertominen jännittää!!! :/
 
Meillä olisi tarkoitus kertoa joulupöydässä koko suvun olessa paikalla kun sillon olisi n. 8-9 viikkoa niin voi jo ehkä pikkuhiljaa ruveta hengittämään ja rentoutumaan josko kaikki menisi hyvin :) muru:Heartred meilläkin samaa isoveli keskustelua, mutta nyt jo ymmärretty mitenkä se menee. En aio vielä kertoa pojalle ennen kun maha näkyy. Tiedän että suhtautuu asiaan hyvin kuulee aikaisemmin ja myöhemmin :)
 
Mulla poika 1v ja 10kk. On sen verran pieni vielä, että ei taida kunnolla koko asiaa ymmärtää. Kerromme sitten, kun maha alkaa kasvaa ja raskaus lähenee loppuaan. Katsotaan, miten mammanpoika suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Uskoisin kuitenkin 2,5 vuotiaan jo hieman ymmärtävän vauvojen päälle.
Me ollaan oltu koko ajan aika avoimia lapsettomuusongelmien kanssa ja on ollut sitten ihan luonnolista kertoa pettymyksistä ja onnistumisista lähisukulaisille ja ystäville. Töissä en aio kertoa ennen kuin on ihan pakko. En toki valehtekaan, jos joku huomaa tai kysyy jotain. Ja tuolla ihan pakolla tarkoitan lähinnä sitä aikaa, kun maha alkaa selvästi näkyä. Siinä kohtaa kait se viimeistään pitää kertoa.
Osaako joku muuten sanoa, miten mahtaa olla henkilöstovuokrausfirmassa työskentelevän äippäloman kanssa? Onkohan äitiyslomaa varsinaisesti ollenkaan?
 
Minun lasten ikä ero on sen tasan 2,5v. ja itse olen se kokenut ihan hyväksi, varsinkin silloin kun tyttö oli vielä pikku vauva, koska silloin poikani oli jo varsin itsenäinen ja halusi autella vauvan hoidossa! Eikä ollut kahta vaippa ikäistä samaan aikaan! Toisaalta sitten kun olivat vähän isompia oli riitoja aika paljon, koska nuorempi ei ymmärtänyt kaikkea ja isompi ei ymmärtänyt että pikkusisko ei ymmärrä! Nykyään leikkivät paljonkin yhdessä ja ihan sopuisastikin joskus! :P
 
Mulla on nyt 1v2kk ikäinen poika :D eli tulee oleen muutamaa kuukautta vaille 2v kun toinen syntyy. En sinänsä ole vielä huolissani, koska jokainen lapsi reagoi omalla tavallaan. Poju on hirveän sosiaalinen, ollut pienestä pitäen, joten toivoisin, että tulisi tulokkaan kanssa hyvin toimeen :)
 
Meillä Maikkie samanikäiset esikoiset :) Me yritimme vasta kun se 2v ikäero tulis ns. täyteteen, esim. haluaisin pärjätä ilman tuplarattaita ja onneksi tyttö on aika mobiili ja energinen että eiköhän se onnistu. Ja jouduin kyllä odottamaan että mieskin halusi pikkukakkosen, mulla oli heti edellisen syntymän jälkeen jo vauvakuume. Oli onnen päivä kun mieskin oli sitä mieltä että tyttö kaipaa leikkiseuraa tänne kotiin.
 
Meillä tulee lapsille ikäeroksi 2v2kk :) Sitten kun maha alkaa kasvamaan niin koitetaan selittää, ettei saa hyppiä masun päällä yms että sielä on vauva. Mutta eipä tuo esikoinen ymmärrä vielä :D
 
Te joilla on pieniä lapsia. Kuinka paljon varotte lasten kanssa ollessa mahaa? Meillä ainakin tuo vajaa kaks vee on aika vilkas epeli ja innokas kiipeilemään syliin ja välillä innostuu hyppimään ja pomppimaan ja potkimaan yms. eikä tietenkään osaa yhtään varoa.
En kyllä uskalla kovin kovasti antaa riehua ja itse "suojelen" mahaani suuremmilta iskuilta.
 
Maikkie: Kyllä mä vähän varon, ettei tyttö esim. hypi mun vatsalla tai seiso juuri alavatsan päällä kun tykkää vähän akrobatiaa mun päällä harrastaa :) . Mutta muuten saa istua masun päällä ja leikkiä "mun päällä" kun maataan matolla tai sohvalla kuten ennenkin. Eli pientä varovaisuutta...
 
Meillä on 1.1v. Poika joten ikäeroa tulisi olemaan 1.9v. :) Kiirettä tulee pitämään:) Poika on kyllä tosi sopeutuva ja sosiaalinen:)
 
Meillä tulee ikäeroa vanhempaan 10v ja nuorempaan 6v. Kerrotaan vasta viikkojen 12 jälkeen. Tytöt odottaa kovin vauvaa saapuvaksi mutta ei uskalleta itsekkään vielä iloita kun on ollut tuulimunaraskaus 5/13 ja keskenmeno 8/13. Ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle lähemmille pariskunnalle.
 
meillä toi mun poika(puoli) on nyt 10v. ja esikoinen on nyt 1v 10kk (ja rapiat päälle :D). poika ehtii täyttää 11v ja tyttö 2v ennen tämän mahdollisen syntymää. lisäksi lapsilla on vielä isovelipuoli 15v, joka asuu toisella paikkakunnalla, ja vähän naureskeltiin miehen kans ennen plussaa et hänhän tekee pian muutaman vuoden päästä omat lapsensa et meillehän tulee kiire saada pikkukakkonen/-kolmonen :) en kyl uskalla vielä minäkään juhlia, vaikka mun tätä edeltävä ainoa raskaus olikin onnekas, pelottaa niin paljon nuo elämän lainalaisuudet..
 
Mun miehellä on aiemmasta suhteestaan 8v tyttö ja sitten meidän yhteinen 1v 2kk tyttö. :) Vielä ei todellakaan uskalleta tälle isommalle kertoa. Mahdollisesti sitten rakenneultran jälkeen, niinku viimeksikin. :) Pienempi tuskin vielä asiaa ymmärtäis vaikka kertoisikin.. :wink
 
Meillä lapset kyllä odottaa kovasti vauvantuloa....siis kerrottiin jo heillekin, en tiedä olenko hieman luottavainen siihen että kaikki kyllä menee hyvin, en vain jaksa koko ajan miettiä että meneekö kesken(vaikka se mielen jossain perukoilla piileekin)! Olen kertonut myös jo parhaimmille ystäville ja esimiehelle töissä!

Meidän tyttö nyt 5v. odottaa kovasti vauvaa, mutta pelottaa hieman että miten sitten vauvaan mahtaa suhtautua kun todellisuus iskee.....koska hän on ollut meidän pikku-prinsessa ja nyt joutuu jakamaan kaiken huomion pikku tulokkaan kanssa! Poikani on jo sen verran itsenäinen että minä saan häneltä huomioita hakea, niin ne kaverit alkaa oleen tärkeempiä kuin oma äiti!
 
Mullon 3 vuotias sekä 8kk vanhat pojat. Isommalle en oo puhunu vauvasta vielä mitään koska liian varhaista. pojilla on ikä eroo 2,5 v ja seuraavan kans tulee vain 1,5 v jos kaikki menee hyvin. Aateltiin miehen kans että voidaan jo aloittaa vauvan teko ku edelliseen meni monia kk ennen ku tärppäsi nii tämäpä tuliki sit kerrasta. Aina ei mee niinku suunnittelee. Mut vauva on hyvin tervetullut, itse vaan olen vieläkin hieman epäuskoinen ku tärppäs nopeesti.

Sent from my GT-S6500 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top