Vanhemmat odottajat +35 v- - >

TT2020

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmiäidit 2020
Onko täällä muita vanhempia odottajia? Jännittääkö teitä seulan tulokset? Itseäni on alkanut pelottaa mitä seulan tulokset tulevat olemaan. Ikäni tekee jo sen, että antaa suhde luvuksi jotain 1:90 (seulan hälytysraja 1:250). Aikaisemmin en ole murehtinut näitä, mutta nyt olen luonut tästä jonkun paniikin itselleni. Ennen pelännyt enemmän keskenmenoa. Ei oo helppoa olla odottava äiti. Mietittekö muut tällaisia?
 
Kyllä itseänikin mietityttää, viikon päästä on nt-ultra ja jännittää ihan sairaasti!
 
Onko täällä muita vanhempia odottajia? Jännittääkö teitä seulan tulokset? Itseäni on alkanut pelottaa mitä seulan tulokset tulevat olemaan. Ikäni tekee jo sen, että antaa suhde luvuksi jotain 1:90 (seulan hälytysraja 1:250). Aikaisemmin en ole murehtinut näitä, mutta nyt olen luonut tästä jonkun paniikin itselleni. Ennen pelännyt enemmän keskenmenoa. Ei oo helppoa olla odottava äiti. Mietittekö muut tällaisia?
Sama, itseä myös pelottaa keskenmenoa enemmän. Mulla kuitenkin ikää jo 41, eikä pitäny enempää lapsia tehdä yhtenä syynä just ikä.
 
Täältä löytyy myös yksi "ikääntynyt" panikoija. Totta hitossa mm. seerumiseulan tuloksia on jo pitänyt diagnosoida googlessa, vaikka ne ei itsekseen mitään kerrokaan. Ens viikon perjantaina itsellä nt-ultra. Tuntuu pieneltä ikuisuudelta odotella tuota.
 
Mä meen vasta ens viikolla verikokeisiin. Mut vähän pelottaa. Entä jos kaikki ei oo hyvin? On kuitenkin hartaasti toivottu vauva
 
En varsinaisesti vielä osaa ajatella että iällä on välttämättä tekemistä (36 lapsen syntyessä) asian kanssa, mutta kyllä sitä enemmän nyt kuin alle 30vuotiaana asiaa pohtii, että mitä jos lapsella ei olekaan kaikki hyvin, millaiseen lopputulokseen sitä päätyisi..
 
En varsinaisesti vielä osaa ajatella että iällä on välttämättä tekemistä (36 lapsen syntyessä) asian kanssa, mutta kyllä sitä enemmän nyt kuin alle 30vuotiaana asiaa pohtii, että mitä jos lapsella ei olekaan kaikki hyvin, millaiseen lopputulokseen sitä päätyisi..

Sama minulla. Olen 36 vauvan synnyttyä. En osannut murehtia juuri mitään silloin päälle pari kymppisenä. Nyt murheita ja pelkoja kyllä on ollut.

Niskaturvotus ultran jälken hieman rauhotuin ja olen kertonut melko avoimesti raskaudesta. Mies aikoi kertoa töissä ja kaukaisimme kavereille vasta rakenneultra jälkeen, koska ei voi vieläkään luottaa et kaikki käy hyvin.
 
Sama minulla. Olen 36 vauvan synnyttyä. En osannut murehtia juuri mitään silloin päälle pari kymppisenä. Nyt murheita ja pelkoja kyllä on ollut.

Niskaturvotus ultran jälken hieman rauhotuin ja olen kertonut melko avoimesti raskaudesta. Mies aikoi kertoa töissä ja kaukaisimme kavereille vasta rakenneultra jälkeen, koska ei voi vieläkään luottaa et kaikki käy hyvin.
Ehkä tästä osa on sitten vain myös iän tuomaa varovaisuutta, elämän realiteetit tiedossa hieman eri lailla kuin nuorempana?:wink Toivomme siis optimistisia ajatuksia itse kullekin. :angel7
 
Enemmän tämä mietityttää, kuin esikoista odottaessa. Huomenna nt-ultra niin jospa sitten vähän jännitys helpottaisi.
 
Kyllä tää ikäasia vähän mietitytti, ehdin juuri täyttää 38 ennen laskettua aikaa. Mutta seulat oli ok, joten eniten ikä tuntuu varmaankin väsymyksenä ja kaiken maailman kolotuksina. :shy:
 
Mulla on ens viikolla ultra ja tulokset tulee varmaan sitten siitä viikon kahden päästä. Toivon niin että kaikki ok. :smiley-angelic001:rolleyes:
 
Oletteko saaneet "rivien välistä" kuulla mitään vihjeitä siitä, että olette varttuneempia odottajia? Tänään sain itse esim. töissä kuulla, että "ai vieläkin jaksaa", kun kerroin odotuksesta.
 
Oletteko saaneet "rivien välistä" kuulla mitään vihjeitä siitä, että olette varttuneempia odottajia? Tänään sain itse esim. töissä kuulla, että "ai vieläkin jaksaa", kun kerroin odotuksesta.

Onpa ikävää :/ Mulle ei kukaan ole onneksi mitään tuollaista sanonut. Itse kyllä vähän mietin, että miten sitä jaksaa taas valvoa (juuri kun olen saanut hetken aikaa nauttia hyvistä yöunista), mutta tosiaan se on ollut vain omaa sisäistä mietintääni. Nt-ultrassakin kätilö totesi, etten ole mitenkään "vanha odottaja" :hilarious:
 
Terveydenalan ammattilaisista kukaan ei ole kommetoinut olevani "vanha odottaja" .
Ei nykypäivänä ole mikään ihme et yli 35.v saa lapsen.

Tuttavissani jokunen on tainnut mainita et "vielä jaksat aloittaa alusta"
Ikäeroa sisaruksiinsa tulee yli 10.v sitä varmastikin enemmän tarkoittavat kuin minun ikääni.
 
Täällä yksi Helmikuussa 36 TÄYTTÄVÄ "vanha".
Huomaa nyt kun toista odottaa että varsinkin seulan tulokset aiheutti ihan ääretöntä stressiä ja unettomia öitä. Tänään stressi purkautu nt-ultran jälkeen ihan järkyttävään päänsärkyyn.
Kaikki tulokset näytti arvoksi MATALA.

30-vuotiaana kun esikoista odotin, en niin jännittänyt asioita - tai miettinyt kuin nyt. Silloin ajatteli vain että kaikki menee hyvin.
Nyt tuntuu ettei mene ja miettii välillä että olenko kuitenkin liian vanha - vaikka en tosiaankaan ole.

Oman pikku säväyksen tähän nyt vielä antaa esikoisen odotusaikana todettu rd. Huomenna onkin sitten sokerirasitus luvassa ja voi luoja musta tuntuu että tuun niin kuoleen sinne.
Kaikki makea tekee nyt niin pahaa!!
 
Takaisin
Top