Vanhemman lapsen imetys ja uusi raskaus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko vielä imettäneet vanhempaa lastanne ja tulleet uudelleen raskaaksi? Vähenikö maito tai muuttuiko imetys kivuliaaksi? Miten pitkään imetys vielä jatkui? Vai tuliko sinusta lopulta tandemimettäjä?
 
Toka lapsi oli 10kk kun tulin uudestaan raskaaksi. Lopetin imetyksen lapsen ollessa reilu 1v uuden raskauden ollessa rv 12. Lopetukseen ei ollut mitään varsinaista syytä, lapsi ei vaan tuntunut olevan kiinnostunut rinnasta ja imetys jatkui vain minun aloitteestani.
Mulla ei ollut yhtään mitään raskausoireita ennen kuin lopetin imetyksen ja pahoinvointi alkoi heti tämän jälkeen.
 
Imetin vielä esikoista kun tulin raskaaksi. Imetyksestä tuli kivuliasta melko pian, mutta esikoinen kävi rinnalla vain paristi päivässä. Maitomäärät väheni pikkuhiljaa ja voisin väittää ettei sieltä puolenvälin jälkeen juuri mitään enää tullut. :rolleyes: Ajattelin, että olisi itsellään lopettanut kun ei maitoa enää juuri tullut, mutta niin vain jatkoi ja päädyttiin tandemimetykseen. Vauva on nyt 7kk ja vielä jatkuu, vaikka ei esikoinen käy edes päivittäin enää rinnalla.
 
Esikoinen oli vajaa 1v 1kk kun plussasin uudelleen. Minä olin valmis jatkamaan imetystä enkä pitänyt mahdottomuutena tandemimetystäkään. Esikoinen kuitenkin päätti jättää vajaa 1v 2kk iässä tissittelyn pois, samoihin aikoihin kun raskauden kehitys päättyi. En tiedä vaikuttiko niin isosti maidon makuun/herumiseen tms, keskenmenosta kuultiin kuitenkin vasta kuukautta myöhemmin. Lapsi kuitenkin teti totaalisen lakon tissille silloin.
 
Esikoinen oli 5kk kun plussasin. Imetin koko raskausajan eikä tuntunut kivuliaalta, jossain vaiheessa (reilusti yli puolen välin) tuntui että maito ei enää riittänyt ja annoin korviketta lisäksi. Tandemimetin muutaman kuukauden, kunnes esikoinen täytti 1,5v ja yhteistuumin luovuttiin imetyksestä hänen kanssaan.

Kiva muistella nuita aikoja! Beaming Face With Smiling Eyes
 
Mulla oli haaveena tandem, kun esikoista imetin vielä ja yritettiin toista lasta. Lopulta lopetin imetyksen kun esikoinen oli muistaakseni 2v9kk(?) ja uusi raskaus yli puolen välin. Alkoi tuntumaan vaan niin pahalta ja ahdisti. Mikä lie siinä ollut.. Enää en haaveile tandemista, toisaalta jos nyt alkaisi raskaus niin en sitten tiedä. Kuopus on 1,5v ja toivon pitkää imetystä. Tossa kuopuksen raskaudessa tuntui välillä, että maito tiukassa. Jossain vaiheessa rinnat tulivat aroiksi, mutten kuollaksenikaan muista milloin.
 
Takaisin
Top