Vanhan ajan konsteja

Äipsä

Jostain jotain jo tietävä
Jos vähän hupsuttelis :D Tuli vastaan tuolla amerikkalaisten villitys selvittää lapsen sukupuoli leivinjauheella ja pissalla.Ja mietin mitä te muut ootte kuullu?Oma mummo vannotti kihla/vihkisormuksen taikaan eli omalla hiuksella sormus riippumaan ranteen päälle.Jos se heijaa ees taas se on poika.Jos se pyörii niin se tyttö.En oo vielä kokeillu :)
 
Hih. Hauska ketju, Äipsä. :)

Ton sormusjutun mäkin oon kullut. Muuten ei tuu mieleen oikeastaan muuta kuin se perinteinen sukupuolen päätteleminen mahan muodosta, eli maha pystyssä edessä viittais poikaan ja sivulle leviävä taas tyttöön. Kiva ois kyllä kuulla, millaisia muita uskomuksia löytyy...
 
Just muistin kuulleeni siitä ruskeasta viivasta mikä tulee mahan päälle pystyyn.Siinä oli että jos menee navan yli niin se merkkas jompaa kumpaa.En vaan enää muista kumpaa. :)
 
Oon tehny sen neulatestin. Esikoisen kohalla näytti tyttöä, eli meni oikein. Nyt näytti tyttö, poika ja sit ei mitään, eli aivan "oikein" periaatteessa, eli eka tyttö, tää tuleva ois sit poika ja sit lapsiluku jäis kahteen.
 
Tämä nyt ei ole oikeastaan mikään konsti, mutta monesta paikasta olen lukenut että jos tekee makeaa hirmuisesti mieli niin odottaa tyttöä, mutta jos makea ei maistu vaan kaikki suolainen niin on poika tulossa. Itsellä kyllä makeanhimo on melko tyystin kadonnut, ja nt-ultrassa kätilö jo vähän oli sitä mieltä että poika olisikin tulossa :D
 
mä myös kuullut ton että jos ei makea maistu niin poika, jos taas maistuu niin tyttö. Mulla myös makean himo kadonnut, eli oisko poika tulossa :) tyttöjä kun odotin niin makea kyllä maistui!
 
Linea negra eli tuo vatsaan ilmestyvä ruskea viiva piti paikkansa esikolla eli poika. Viiva alkoi häpyluulta ja loppui rintojen alle. Neuvola lääkärukin totesi ennen synnytystä että niin voimakas on että veikkaa poikaa..
 
Entäs pahoinvointi kun sanoovat että tyttö laittaa huonovointisemmaks?Itellä ei poikien kanssa ollu mitään oloja ja on pöntöstä tullu hyvin läheinen :p
 
Mä en sit taas tyttöä odotellessa oksentanut kuin ehkä kerran ja muutenkin oli loistava olo läpi raskauden,nyt taas halaan pönttöä joka päivä :D tiedä näistä sitten:)
 
Mulle äiti on tehny sen sormus jutun ja tyttöö se tälle raskaudelle näytti, tyttö olo ollu kyllä jo muutenki.. saa nähä mite käy, tähän asti äitillä kaikki menny oikein keille se on sormuksella kattonu :) meilläpäi se vaa menee et heijaa eestaas ni on tyttö ja pyörii ni poika..
 
Takaisin
Top