Valokuvaus - investoitko nyt?

typescript

Puuhakas puhuja
Tammiäidit 2020
Olen ammattivalokuvaaja ja olen huomannut että kauppa ei ole keväällä käynyt samaan tapaan kuin aiemmin.

Nyt markkinoin valmistujaisvalokuvauksia, mutta vain muutama valokuvaus on saatu bookattua. Halvempi ja pienempi kuvausajallinen setti ei tunnu kiinnostavan yhtään.

Perhevalokuvauksissa käytännössä vain ilmaiset portfoliokuvaukset ovat aiheuttaneet yhteydenottoja.

Mikä sinun taloudellinen tilanne on, säästätkö yo-kuvauksesta/vastasyntyneen/perhevalokuvauksesta vai oletko yhä halukas tulemaan ammattilaisen kuvattavaksi?
 
Olen ammattivalokuvaaja ja olen huomannut että kauppa ei ole keväällä käynyt samaan tapaan kuin aiemmin.

Nyt markkinoin valmistujaisvalokuvauksia, mutta vain muutama valokuvaus on saatu bookattua. Halvempi ja pienempi kuvausajallinen setti ei tunnu kiinnostavan yhtään.

Perhevalokuvauksissa käytännössä vain ilmaiset portfoliokuvaukset ovat aiheuttaneet yhteydenottoja.

Mikä sinun taloudellinen tilanne on, säästätkö yo-kuvauksesta/vastasyntyneen/perhevalokuvauksesta vai oletko yhä halukas tulemaan ammattilaisen kuvattavaksi?
Me otetiin perhekuvaukset 3kk vauvan kanssa marraskuussa ja silloinkin tartuttiin tarjoushintaan. Nyt on ollut niin kallista, että on yritetty nipistää vähän kaikesta. Meillä on aiemmin ostettuna oma järkkäri, mutta eihän sillä tietty samantantasoisia kuvia saa otettua kuin ammattilaisella käydessä.
 
Meillä on tuttavapiirissä taidokas harrastekuvaaja, joka ottaa kuvia pientä korvausta vastaan, joten hänen kanssaan olemme kuvanneet. Taloustilanne on sen verran huono, että varmaan tässä tilanteessa jos haluaisin kuvia eikä tuttavani voisi kuvata, lainaisin toisen lapsen kummisedältä järjestelmäkameraa ja ottaisin itse.
 
En suoranaisesti säästä noista mistään, mutta toisaalta ei tuollaista tule tehtyä.

Esikoisen kanssa käytiin ammattilaisella vauvakuvissa, toisen kanssa ei ole käyty missään, koska lapsen alkuajat olivat niin kiviset. Myöhemminkään ei ole tullut mentyä. Samalla kuitenkin tekisi mieli käyttää lapsia kuvissa, koska itsehän en osaa hyviä kuvia ottaa ja lapset kasvavat koko ajan. Rahasta asia ei ole kiinni, vaan siitä, että lapsiarki on hektistä ja arjenkin pyöritys tuntuu siltä, että palloja on ilmassa liian monta.
 
Vastasyntyneen kuvaus ei tuntunut omalta, joten ei semmoista varattu. Nyt alkaa yksivuotispäivä lähestyä, ja pitäisi päättää otetaanko ammattilaisen ottamat kuvat. En vain ole vielä löytänyt oman tyylistä kuvaajaa läheltä.
 
Me käytimme esikoisen aikoinaan valokuvaajalla ( anopin tahdosta) kun hän oli puolivuotias. Juniori taas oli ns. ” korona-vauva”, joten tästä syystä hänestä ei puolivuotiskuvaa otettu, kuten kaikista serkuistaan.

Nyt lapset kuvataan koulussa/päiväkodissa, joten erillistä valokuvausta ei hetkeen tarvita.
 
Me varattiin juuri ammattilaiselle 1v/perhekuvaan miljööseen. Arjessa räpsitään kuvia pikkuisesta mutta meistä yhteiskuvia on tosi huonosti niin halusin nyt 1v kuvan yhteyteen sitten perhekuvauksen samalla :)
 
Takaisin
Top