Valmennukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin kans eilen tuossa samassa Kättärin valmennuksessa, missä Meemi oli tänään. Vaikutti tosiaan hyvältä paikalta synnyttää. Ja muutenkin tuli hyvä ja luottavainen olo, että hyvin se synnytys menee.

Ajattelin, että synnyttäisin itse tuolla jakkaralla (kokeilin sitä myös) tai sitten puoli istuvassa asennossa sängyllä, riippuen tilanteesta. Epiduraalin pidän avoimena, katson sitten mitä tilanne vaatii. Hyvä tietty olis, jos pärjäis pelkällä ilokaasulla. Kivaa oli myös kuulla, että ne pyrkii viimeseen asti välttämään välilihan leikkauksia ja yrittää saada vauvan syntymään sen verran hitaasti, että paikat ehtii venyä. [:)]

Multa meni kaikki perhevalmennuskerrat ohi... ehkä sitten niihin syntymän jälkeisiin tapaamisiin pääsen jopa.:D Mut synnytysvalmennuksessa kävin ja kyl kannatti, aika paljon uuttakin tietoa sai ja oli kiva nähä minkätyylinen huone oli yks niistä missä se itse synnytys tapahtuu yms. Sit on viel toinen joku missä perehdytään vauva-aikaan ihan,en ees tienny että sairaala järjestää sellasiaki? Mitäköhän siel tehää:)

Noniin, oltiinpa sitten synnytysvalmennuksessa eilen ja täytyy sanoa, ettei se nyt ihan turha ollut. Mutta itselle olisi ollut enemmän hyötyä sellasesta one-on-one valmennuksesta, kuten aiemmin veikkailinkin. Kätilö kävi läpi täsmälleen samat asiat kuin mitä TAYSin sivuiltakin on luettavissa, joten koska olin ne lukenut, niin tuli pääasiassa kertausta. Kertaus on opintojen äiti joojoo, mutta en ehkä olisi ihan niin paljon tarvinnut. Kätilö osasi kyllä kertoa sitten vähän extraa ja vastaili hyvin kysymyksiin. Eli sen sijaan, että istuttiin siellä nyt se pari tuntia (meinasin nukahtaa loppua kohden...pikkusen univajetta vissiin [:)]) ja kuunneltiin kaikki "miltä supistukset tuntuu" yms. niin olis ollu kiva vaikka puoli tuntia istua keskenään sen kätilön kanssa ja käydä vaan ne itseä askarruttavat kysymykset ja asiat läpi. Mutta ihan kiva oli käydä, vaikka olisin varmasti pärjännyt ilmankin. Eipä tuo neuvola nyt kaukanakaan ole, joten ei edes ollut hirveästi vaivaa.

Takaisin