Valitusketju

August14

Sanavalmis juttuseppä
Elokuunmammat 2014
Elomammat 2017
Huhtikuiset 2021
Tänne vaan valittamaan jos joku pännii. Tai onko joku vaiva mikä vaivaa. Sanoiko joku sinulle jotain joka jäi pännimään? Tänne vain avautumaan, keventämään oloa ja vertaistukea saamaan. :grin

Itse aloitan valittamisen, kun ruoka ei maistu, mutta pakko syödä sen 1-2h välein, että paha olo pysyy siedettävänä.
Lähdettiin tänään pienelle reissulle pojan kummin luona käymään, niin lähtö venähti 2h siitä mitä suunniteltu, kyllä kiehutti. :mad:
Hengityskin tuntuu nyt haisevan itsellä, vaikka hampaita pesee.. Yök. Purkkaakaan ei voi syödä, tulee huono olo siitäkin. :banghead: suussa ei mitään vikaa ole, mutta vaan nenä käy ylikierroksilla nyt.. :yuck:
 
Mä haluun valittaa siitä, että pitää elää raskaana olevan ihmisen elämää, vaikka erityisesti tää alkuraskaus on niin epävarmaa, ja taustalla keskenmeno. Tekis mieli juoda kuppikaupalla kahvia, syödä kiellettyjä ruokia jne. Mä en uskalla luottaa pätkääkään siihen että tästä raskaudesta tulee vauva, mutta silti on vaan elettävä niin että tulee. En tiedä saatteko mun ajatuksista kiinni, mutta turhauttaa.. :facepalm:

Meinasin hakea yhtä uutta työpaikkaa, mutta se duuni alkais vasta marraskuussa, ja sit mietin että olisin silloin jo toisella kolmanneksella, enkä kehtaa aloittaa töitä uudessa paikassa vain ilmoittaakseni että jäänpäs sitten äitiyslomalle piakkoin.
 
Aina kannattaa hakea työpaikkaa! Sit jos sen sattuu saamaan, voi miettiä uudestaan, haluaako tai pystyykö uudessa paikassa aloittamaan. Olin itse työhaastattelussa toisella kolmanneksella edellisessä raskaudessa. Pääsin ihan loppumetreille hakuprosessia, kunnes päättivät, etteivät toistaisekis palkkaakkaan ketään. Oli silti hyvä kokemus, vaikka pitikin vähän keksimällä keksiä omia tulevaisuuden näkymiä työntekijänä. Pukeuduin löysiin vaatteisiin, sillä en halunnut mainita raskaudesta.
 
Mä haluun valittaa siitä, että pitää elää raskaana olevan ihmisen elämää, vaikka erityisesti tää alkuraskaus on niin epävarmaa, ja taustalla keskenmeno. Tekis mieli juoda kuppikaupalla kahvia, syödä kiellettyjä ruokia jne. Mä en uskalla luottaa pätkääkään siihen että tästä raskaudesta tulee vauva, mutta silti on vaan elettävä niin että tulee. En tiedä saatteko mun ajatuksista kiinni, mutta turhauttaa.. :facepalm:

Meinasin hakea yhtä uutta työpaikkaa, mutta se duuni alkais vasta marraskuussa, ja sit mietin että olisin silloin jo toisella kolmanneksella, enkä kehtaa aloittaa töitä uudessa paikassa vain ilmoittaakseni että jäänpäs sitten äitiyslomalle piakkoin.
Ymmärrän niin hyvin, ihan samanlaiset ajatukset täällä. Sanoin miehellekin, ettei tätä oloa jaksaisi kovin montaa kertaa ihan turhan takia. Täälläkin siis keskeytynyt keskenmeno taustalla...
 
Ymmärrän niin hyvin, ihan samanlaiset ajatukset täällä. Sanoin miehellekin, ettei tätä oloa jaksaisi kovin montaa kertaa ihan turhan takia. Täälläkin siis keskeytynyt keskenmeno taustalla...

Samoin täällä... En oo ees uskaltanut puhua, mutta niin sellanen olo et mahtaako tästä mitään tulla.. oireita vaan ajoittain alavatsan nipistelyä ja edelleen rinnat turvoksissa ja raskaat ja ilmavaivoja. Itellä sellanen olo et tää jotain unta enkä oikeesti oo raskaana. Keskeytynyt keskenmeno taustalla, 7+5 oli silloin. Nyt ilmeisesti 6+6....
 
Voin niin samaistua monen ajatuksiin. Välillä tuntuu, että olenkohan oikeasti raskaana ollenkaan ja samalla pitää kuitenkin elää kuin raskaana oleva. Aiheuttaa kyllä ristiriitoja omissa ajatuksissa.
 
Mä haluun valittaa siitä, että pitää elää raskaana olevan ihmisen elämää, vaikka erityisesti tää alkuraskaus on niin epävarmaa, ja taustalla keskenmeno. Tekis mieli juoda kuppikaupalla kahvia, syödä kiellettyjä ruokia jne. Mä en uskalla luottaa pätkääkään siihen että tästä raskaudesta tulee vauva, mutta silti on vaan elettävä niin että tulee. En tiedä saatteko mun ajatuksista kiinni, mutta turhauttaa.. :facepalm:

Meinasin hakea yhtä uutta työpaikkaa, mutta se duuni alkais vasta marraskuussa, ja sit mietin että olisin silloin jo toisella kolmanneksella, enkä kehtaa aloittaa töitä uudessa paikassa vain ilmoittaakseni että jäänpäs sitten äitiyslomalle piakkoin.

A) IHAN täysin samat aatokset.

B) Hae! Just jostain luin, että joku oli hakenut, kertonut raskaudesta ja saanut paikan. Kertoo työnantajasta mielestäni myös aika paljon. :thumleft
 
Samoin täällä... En oo ees uskaltanut puhua, mutta niin sellanen olo et mahtaako tästä mitään tulla.. oireita vaan ajoittain alavatsan nipistelyä ja edelleen rinnat turvoksissa ja raskaat ja ilmavaivoja. Itellä sellanen olo et tää jotain unta enkä oikeesti oo raskaana. Keskeytynyt keskenmeno taustalla, 7+5 oli silloin. Nyt ilmeisesti 6+6....
Samat viikot, samat oireet, samat taustat, samat aatokset. :whacky011
 
Samat viikot, samat oireet, samat taustat, samat aatokset. :whacky011

Enkä oo niin varma auttaisiko edes ultra hälventämään epäilystä. Siis mulla oli se eka ultra 6+0 ja näkyi vain ruskuaispussi. Nyt pitäs vielä viikon kestää ennen uutta yritystä. Ja häviääkö ne pelot vaikka löytyisi, vai seuraako ne mukana...
 
Enkä oo niin varma auttaisiko edes ultra hälventämään epäilystä. Siis mulla oli se eka ultra 6+0 ja näkyi vain ruskuaispussi. Nyt pitäs vielä viikon kestää ennen uutta yritystä. Ja häviääkö ne pelot vaikka löytyisi, vai seuraako ne mukana...
Molemmilla siis viikko kärvisteltävää edessä. Kyllä me selvitään, ei auta nyt muu. Hirveesti vaan äksöniä ensi viikoon, se on ainakin mun suunnitelmani. :bounce
 
Siis aargh! Selvispä nyt, miksi en pysty sitä preggersiä lataamaan puhelimeen, sillä koronavilkkukaan ei toimi. Minulla on jostain syystä play-kaupassa maana yhdysvallat, enkä pysty sitä muuttamaan. Ohjeissa oli, että kerran vuodessa voi muutoksen tehdä, mutta ei mitään hajua, milloin tuo yhdysvallat on sinne laitettu:banghead:. Turhaa taas kulunut vuorokaudesta tunteja tuon säätöyrityksiin, mut pitää varmaan vaan luovuttaa.
 
Minua pännii öklötys ja tuntuu, että ruualla pitää leikkiä. Mikään ei maistu ja se mikä maistu eilen ei enää maistu tänään. Pakko kuitenki syytä, että ei tuu ihan hirveän huono olo. Huonon olon takia myös liikunta alkanu tökkimään. :banghead:
 
Minua pännii öklötys ja tuntuu, että ruualla pitää leikkiä. Mikään ei maistu ja se mikä maistu eilen ei enää maistu tänään. Pakko kuitenki syytä, että ei tuu ihan hirveän huono olo. Huonon olon takia myös liikunta alkanu tökkimään. :banghead:

Ihan samanlaiset aatteet täällä. Just kun hehkutin, että no nyt, se olikin vitskujen syy tää olo. Mutta ei, tänään taas pahempi olo, kuin eilen.
 
Mua pännii mies. Kannustuskuoroon vaan mukaan! Kaikki pitää ite tehdä. Tai oottaa miljoona vuotta että se tekee, sit komentaa tekemään kun väsyy odottamaan ja kuunnella puhinaa ja äkäilyä kun on niinvaikeeta ja viimeiseksi mennä ja tehdä homma ite kunnolla tai kokonaan uudelleen. Ärsytys, ärsytys,ärsytys, mutta itsepä oon liian hyvälle ton vätyksen opettanut. Ja vielä kerran lisäännyn sen kanssa: hullu taidankin olla ite.
 
Minä valitan nyt tästä syömisestä. Vähän väliä pitää syödä. Enemmän tai vähemmän. Ja kun sitten syö, on koko ajan jotenkin hyvin täysinäinen olo. Ylämahaa kiristää ja närästää eikä kykene mihinkään. Ja sitten jos ei syö, niin tulee huono olo eikä kykene mihinkään.?
 
Minä valitan nyt tästä syömisestä. Vähän väliä pitää syödä. Enemmän tai vähemmän. Ja kun sitten syö, on koko ajan jotenkin hyvin täysinäinen olo. Ylämahaa kiristää ja närästää eikä kykene mihinkään. Ja sitten jos ei syö, niin tulee huono olo eikä kykene mihinkään.?
Täällä ollut hyvin samanlaisia tuntemuksia. Niin inhottavia kyllä noi ylävatsaoireet :sad001 Monesti tuntuu, että vatsassa ei ole koskaan sellanen hyvä/normaali olotila - aina joko ähky ja närästys tai sitten kova nälkä. Ja sit illalla kun menee makuulle ja yrittää nukahtaa, niin ruokatorvea vaan polttelee..

Lisään vielä: Se ottaa vähän päähän kun monesti vaan neuvotaan, että välttää niitä närästäviä ruokia ym. Mutta mites kun käytännössä kaikki mitä suuhun pistää (ruoka, juoma) alkaakin sitten närästämään, vaikka se olisi kuinka ns. vatsaystävällistä sapuskaa.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ollut hyvin samanlaisia tuntemuksia. Niin inhottavia kyllä noi ylävatsaoireet :sad001 Monesti tuntuu, että vatsassa ei ole koskaan sellanen hyvä/normaali olotila - aina joko ähky ja närästys tai sitten kova nälkä. Ja sit illalla kun menee makuulle ja yrittää nukahtaa, niin ruokatorvea vaan polttelee..

Lisään vielä: Se ottaa vähän päähän kun monesti vaan neuvotaan, että välttää niitä närästäviä ruokia ym. Mutta mites kun käytännössä kaikki mitä suuhun pistää (ruoka, juoma) alkaakin sitten närästämään, vaikka se olisi kuinka ns. vatsaystävällistä sapuskaa.

Ja parhaimmillaan kaikki nämä tuntemukset yhtä aikaa! Tajuton nälkä ja närästys yhdistettynä kiristävään ja täyden iloiseen ylävatsaan - just great!
 
Huojentavaa kuulla, et muillakin on samanlaisia vatsatuntemuksia! Mulla oli hiipinyt jo pieni pelko mieleen, et mitä jos kyse onkin jostain muusta, kun koko ajan on olo niinkun vatsalaukku olis kirsikan kokoinen ja sitä puristettais joka suunnasta.
 
Mulla on kanssa tätä ihan samaa. Välillä saattaa olla päivä, ettei mitään ja sit ehtii jo juhlimaan että jihuu, voin syödä taas normaalisti. Ja sit alkaakin taas närästää.
 
Takaisin
Top