Vakuutus

silvera

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammikuiset 2024
Onko joku jo ottanut? Minkä firman vakuutus on? Millainen terveyskysely oli/mitkä asiat voi estää vakuutuksen saannin?
 
Onko joku jo ottanut? Minkä firman vakuutus on? Millainen terveyskysely oli/mitkä asiat voi estää vakuutuksen saannin?
Jos neuvolan läököri on todennut raskauden riskiraskaudeksi äidin aiempien terveystietojen perusteella. Traumaperäinen (jalka jäi kolarissa puristukseen) veritulppa riitti mulla tekemään asian hankalaksi. Olisi vaatinut paljon lisäselvityksiä ja tuoreita tutkimuksia yksityislääkörillä...
 
Jos neuvolan läököri on todennut raskauden riskiraskaudeksi äidin aiempien terveystietojen perusteella. Traumaperäinen (jalka jäi kolarissa puristukseen) veritulppa riitti mulla tekemään asian hankalaksi. Olisi vaatinut paljon lisäselvityksiä ja tuoreita tutkimuksia yksityislääkörillä...
Mitenköhän PCOS ja kilpparin vajari vaikuttaa? 🤔🤔
 
Mitenköhän PCOS ja kilpparin vajari vaikuttaa? 🤔🤔
Sä voisit yrittää kysyä asiaa sinua hoitavalta lääkäriltä.
Sillä esim vahvasti perinnölliset äidin sairaudet voi vaikuttaa, koska eiväthän he halua joutua niiden hoitoja vauvalle/ lapselle / nuorelle korvaamaan. Kuitenkaan isän tietoja ei äidiltä samassa yhteydessä kysytä/ tarvitse tietää.
Käsittääkseni vakuutusyhtiötä kiinnostaa minimoida riskit, jotka voisivat äidin terveyden perusteella kasvattaa riskiä esim. ennenaikaiseen synnytykseen ja sen myötä vauvan alkutaipaleen ja jopa koko eliniän mittaisiin eri haasteisiin.
Vakuutuksen hakija on velvollinen kertomaan omat tiedossaan olevat reseptilääkitystä vaativat vaivat. En tiedä mistä ne tietojen oikeellisuuden tarkistaa. Lisäksi vakuutusyhtiö voi käyttää tiedossaan olevia tietoja kuten aiempia korvauspäötöksiä esim henkilövahinkokorvauksista tapaturmista/ kolarista.
Se terveystietolomake on lähes samansisältöinen kaikissa yhtiöissä, mutta kuka ja miten niitä yhtiölle sopivia vauvoja/ äitejä valitsee on kunkin yhtiön oman "seulonnan" tulos. Toivottavasti saat myönteisen vakuutusturvspääyöksen jos sellaisen haluat.
 
Minuakin kiinnostaisi vakuutukset, olen ajatellut sellaisen ottaa, mutta tuntuu, että on kauhea homma kahlata läpi eri yritysten vakuutuksia ja niiden ehtoja. Joistain yhtiöistä saa heti ekan ultran jälkeen, joistain vasta rakenneultran jälkeen, ja miten paljon sitten on eroja siinä, mitä korvaavat.

Onko muilla antaa risuja tai ruusuja eri vakuutusyhtiöistä vauvavakuutuksiin liittyen?
 
Minuakin kiinnostaisi vakuutukset, olen ajatellut sellaisen ottaa, mutta tuntuu, että on kauhea homma kahlata läpi eri yritysten vakuutuksia ja niiden ehtoja. Joistain yhtiöistä saa heti ekan ultran jälkeen, joistain vasta rakenneultran jälkeen, ja miten paljon sitten on eroja siinä, mitä korvaavat.
Mä oon vasta katsonut OP:n vauvavakuutusta ja en tiedä onko edes muita vaihtoehtoja kun keskitämme sinne kaikki pankkipalvelut jne. Siellä saa vasta rakenneultran jälkeen vakuutuksen 😔
 
@silvera samasta syystä mäkin olen OP:sta katsonut, mutta oman kokemuksen mukaan OP saattaa olla aika kallis muihin verrattuna, muissa vakuutuksissa siis. Mitään laskureita en vielä käyttänyt, joten en tiedä pitääkö paikkansa tässä. Mutta Ifistä saa vakuutuksen jo tuon nt-ultran jälkeen, joten sitäkin mietin, olisiko se kuitenkin parempi, että sen saisi sitten aikaisemmin otettua. Täytyy ehkä jossain kohtaa vielä tähän perehtyä tarkemmin, kun vain jaksaisi 😓
 
Terveysselvitys täytetty OP:lle vakuutusta varten, onko jollain kokemusta vaikuttaakohan ylipaino miten tuon vauvavakuutuksen saamiseen?
 
Takaisin
Top