Vakuutukset

Keskustelun 'Elokuiset 2020' aloitti Kyfi1461110, 3 maalis 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Kyfi1461110 Aloittelija

Moi, oletteko miettineet jotain vakuutuksia? Oletko perheellistymisen jälkeen ottanut henkivakuutuksen? Onko sinulla raskaudenaikainen vakuutus?
    Onko löytynyt hyvä vakuutusyhtiö?
  2. Rouva V. Naimisissa foorumin kanssa Eloäidit 2020 Lokamammat 2018

Mulla on Ifissä ollu raskausajan vakuutus joka jatkuu lapsivakuutuksena ja itselläni on henkivakuutus,puolisolla ei :facepalm:
    Aion ottaa myös tällä kertaa vakuutuksen jahka rakenneultra on ohi.
  3. Susuka Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

Meillä kanssa tarkoituksena ottaa vakuutus vauvalle ennen syntymää. Sen verran lueskelin, että ainakin Op Pohjolalla on siihen ehto, että on pitänyt käydä kaikissa tarjotuissa tutkimuksissa ja seulonnoissa. Epäilen, että saattaisi olla sama ehto muuallakin, niinpä kiltisti käyn kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa, mitä määrätään. Pitäisi jossain vaiheessa perehtyä paremmin ja vertailla eri vakuutusyhtiöiden vakuutuksia, ei tosin kiinnostaisi sitten yhtään. Toi Pohjola ois siinä mielessä hyvä, kun mulla on op:lla bonuksia, joilla vois ilmeisesti maksaa vakuutusmaksujakin.
  4. MrsH Rakastunut foorumiin Eloäidit 2020

Meillä on miehen kaa molemmilla henkivakuutukset ollut jo useita vuosia. Lapsella on vakuutus op kautta, varmaan sitä kautta sitten tälle tulevallekin :)
  5. Emarie Aloittelija Eloäidit 2020

Op Pohjolalta olen ottamassa, muutkin vakuutukset on siellä. Mutta kuten Susuka jo kirjoittikin tuossa ylempänä, pitää olla tutkimukset käytynä ensin. Eli rakenneultran jälkeen sitten :) Henkivakuutus on.
  6. Seesam Tuttu foorumilla Eloäidit 2020

Mulla on tapaturma- ja henkivakuutus itselläni. Puolisoni vakuutuksista en nyt ole ihan varma, mutta muistaakseni hänelläkin tapaturma- ja henkivakuutus on. Oma henkivakuutukseni on tosin perustasoinen eli siinä ei se vakuutuksen summa ole kovin korkea. Vähän on käynyt mielessä sen korottaminen, mutta muistikuvani mukaan se nostaisi vuosittaisia maksuja aika paljon. Raskausajan vakuutusta ei vielä ole, mutta on ollut mietinnässä. Te joilla on lapselle vakuutus: oletteko ottaneet pelkän tapaturmavakuutuksen vai sairaus- ja tapaturmavakuutuksen? Mulla vakuutukset LähiTapiolalla ja varmaan sieltä katson lapsenkin vakuutusta. Kaikista vakuutusyhtiöistä en ilmeisesti vakuutusta edes saakaan ikäni vuoksi.
    Last edited: 4 maalis 2020
  7. iloinenodottaja Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

Meillä on lapselle sairaus- ja tapaturmavakuutus Op:sta. Ja on kyllä tullu tarpeeseen molemmat. Korvaukset on aina sujunu jouhevasti ja oon tykännyt, kun pääsee nopeesti lääkäriin. Ja ollaan siis käyty sekä yksityisellä että julkisessa terveydenhuollossa.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  8. Neljättä pukkaa Uusi käyttäjä

Syntymättömän lapsen vakuutus kattaa myös, jos synnytyksessä tulee ongelmia, lapsella synnynnäinen sairaus yms. eli jos niihin haluaa varautua —> ajoissa yhteys vakuutusyhtiöön (ikäraja useassa yhtiössä maks 40 v). Usein vakuutus on kalliimpi ensimmäisen parin vuoden ajan syntymättömälle otettuna mutta näissäkin eroja yhtiöiden välillä.

Lisäksi eroja voi olla vakuutuksen päättymisiän suhteen. Suosittelen vakuutusta, joka jatkuu aina hamaan vanhuuteen saakka eikä pääty esim. 20 vuotiaana. Jos vauvana/nuorena todettu sairaus, voi siitä tällaisesta vakuutuksesta hakea korvauksia vaikka koko ikänsä. Vakuutusta voi hakea useimmissa yhtiöissä jo heti alkuraskaudessa.

Syntyneelle lapselle saa vakuutuksen yhtiöstä riippuen heti, kun pääsee sairaalasta kotiin tai viimeistään 2 kk ikäisenä. Vauvan osalta täytetään näissä terveysselvitys eli mahdolliset synnynnäiset sairaudet rajataan pois korvauksista.

Myös äidillä itsellään olisi hyvä olla oma sairaskuluvakuutus henki/työkyvyttömyys/tapaturmavakuutuksen lisäksi. Ja isällä tietysti samoin.

Kannattaa vertailla sisältöä, omavastuuta ja korvattavuutta eikä vain vakuutuksen hintaa, vaikka se toki helpoin verrattava kohta onkin.

Meillä nämä kaikki on kunnossa ja voin sanoa, että ei ole ollut hukkaostos. Fenniassa on omat vakuutukset.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
    Last edited: 6 maalis 2020
  9. Kata88 Tuttu foorumilla Eloäidit 2020 Tammikuunmammat 2016

Useasta paikasta saa vakuutuksen jo nt ultran jälkeen. Eli pystyy jo nyt hakemaan...
  10. NAom Aloittelija Eloäidit 2020

Meillä molemmilla lapsilla OP-Pohjolasta vakuutukset. Ollaan karsittu niistä lisäturvista, niin hinta tuli vähän alemmas. Esikoisen (3v) kanssa kerran käytetty vakuutusta täytyy olla toki kiitollinen että niin terveinä ollaan oltu, että vasta 2,5 v iässä ekaa kertaa jouduttiin lääkärissä käymään (silmätulehdus).

Jaa tämä sivu