Vakuutukset

Luotan kyllä siihen, että meillä terveydenhuoltojärjestelmä säilyy vaikka kukaan ei tiedä mihin sote kääntyy. Vakuutusta olen miettinyt lähinnä elämän helpottamiseksi, nopea hoitoonpääsy jne. Toisaalta jos tulee joku vakava juttu niin yksityinen lähettää kuitenkin julkiseen erikoissairaanhoitoon. Vielä auki siis koko vakuutusasia.
 
Mulla on kaikki vakuutukset Turvassa ja suunnittelin alustavasti ottavani vakuutuksen sieltä. Ensimmäisellä lapsella Pohjola ja ollaan kyllä siihenkin oltu tyytyväisiä.

Sain Turvalta tarjouksen. Ensinnäkin: vakuutus ei kata ennen syntymää mitään. Siitä huolimatta pitää maksaa varausmaksu ENNEN syntymää, jos haluaa vakuutuksen heti syntymästä voimaan. Varausmaksu on 90€. Toiseksi, hinta vakuutukselle. Ensimmäinen vuosi (100€ omavastuulla) 678,90€!! Jos asut pääkaupunkiseudulla 746,78€... Ja siihen lisäksi vielä tämä varausmaksu. Vakuutuksen hinta laskee lähes joka vuosi, mutta on halvimmillaankin vain 271,45€ 7 ikävuodesta eteenpäin 80 ikävuoteen asti.

Olen sanaton.
 
Mä soittelin kanssa tänään ifille vähän kilpailuttaakseni tätä syntymättömän vauvan vakuutusta ja tarjous oli 697e ja siihen sit vielä 150 euron omavastuu päälle. Toki hinta halpenee lapsen kasvaessa ja on ennen syntymää otettaessa kalleimmillaan. On kyllä silti musta aika jäätävä.

Meidän toinen vaihtoehto on OP, jossa valmiiksi keskitettynä muut vakuutukset. Sieltä sai kätevämmin itse räätälöityä tuota vakuutusta ja tarjoaa isommat korvaussummat niin todennäköisesti päädytään siihen. Siellä hinta oli odotusaikana otettuna noin 500e, 100 euron omavastuulla. Neuvoja sanoi, että lapsen synnyttyä hinta laskee noin satasella.
 
Takaisin
Top