Vakuutukset

rottiem

Näppärä viestien naputtelija
Tammimammat 2018
Oletteko vielä ottaneet raskausaikana vakuutusta tai meinaatteko ottaa? Pohjantähti ainakin mainosti vakuutusta jo rv17 eteenpäin sekä vakuutuksen sisällöstä oli kerrottu selvästi.
 
Ollaan otettu aiemminkin ja meinataan ottaa nytkin. Ifiltä otetaan.
 
Mulla on Tapiolassa ja siellä tais olla 3kk ennen la. Tarviikohan sinnekki neuvolasta jonku todistuksen?
 
Meinataan ottaa ennen syntymää. LähiTapiolasta otetaan. :)
 
Sen äitiys kortin ne halus nähä ja saman todistuksen mikä kelalle lähti. Sillo ku viimeks hajin
 
Lähitapiolassa ihan parhaimmat korvaukset ym ehdot. Ifi ja Pohjola helvetin kalliit
 
Meilläon esikoiselle otettu raskausaikana Op Pohjolasta vakuutus ja sama varmaan otetaan nytkin, kun on vuoden loppuun tarjous, että ilmainen ensimmäisen vuoden. Esikoisen aikaan vakuutuksia vertaillessa, pohjola oli mielestäni kattavin kaiken kaikkiaan. Rakenneultran jälkeen pystyi ottamaan. Netissä täytin terveyskyselyn, eikä tarvinnut mitään todistuksia tms. sinne lähetellä.
 
Mä oon aatellu tätä ja lapsen vakuuttamista, ja kyllä me taidetaan lähtä muksua vakuuttamaan. Ottaen huomioon geeniperimän ts. kuinka tapaturma altis mies on niin uskosin tämän olevan suurta viisautta.
 
Meillä tuttu hoitaa pohjolassa vakuutusasiat ja soitti tuosta vakuutuksesta kun on ekan vuoden ilmanen.
Lueskelin netin kautta siitä niin mainittiin ehdoissa/vaatimuksissa että äidin pitäisi osallistua kaikkiin tarkastuksiin ja seulontoihin mitä tarjotaan.
Tarkoittaako tuo nyt sitä että pitäisi lapsivesitutkimukset ja muut, missä sörkitään neuloilla ja ties millä ja minne ja mitkä mahdollisesti lisää riskiä ennenaikaiseen synnytykseen, käydä läpi?
Vai onko se vaan nämä ihan perustutkimukset? Jää niin helposti luettaessa tulkinnan varaiseksi niin ajattelin kysyä, kun täällä on asian puitteissa kokeneita äityleitä :)
 
Eiköhän se tarkoita ihan niitä perus juttuja. Tai niin Meil ainakin on tarkoittanut. :) Eihän noita lapsi vesitutkimuksia tehdä kuin jos ei ole kaikki kunnossa. Tai että on syytä epäillä et kaikki ei oo kunnossa.
 
Muokattu viimeksi:
No sitä miäkii vähän ajattelin et eihän ne nyt voi vaatia kaikkia riskialttiita kokeita jos siihen ei ole mitään isompaa aihetta :)
Kiitos! ^__^
 
Eiköhän se tarkoita vain perus neuvolakäyntejä (ja lääkäreitä) ja normi seulontoja. Eihän noita "extroja" tosiaan edes tehdä, ellei ole syytä jotain epäillä :)
 
Niinku sitä just että "osallistuu tarjottuihin seulontoihin ja tutkimuksiin" kun meillä ainakin heti alkuunsa tavallaan "tarjottiin" kaikkia tutkimuksia mitä vaan on, mutta just että itse saadaan päättää että halutaanko niihin mennä.. siksi hieman ymmälläni tuosta että mitä kaikkea tuolla tarkoitetaan :)
 
Varmaan pointti on just naa normiultrat sun muut, nehan ei oo pakollisia eli niista voi kieltaytya, mut jos kieltaytyy ei saa vakuutusta. Lapsivesipunktiota taas et saa pyytamallakaan, vaan se tulee vasta jos rutiinitarkastuksissa tulee jotain syyta epailla.
 
Nonni, nyt olen taas viisaampi :) kiitos kaikille vastanneille! :happy: Eiköhän me siis se vakuutus sitten oteta! :happy:
 
Minulla olis tarkoitus ens viikolla käydä turvan toimistolla täyttelemässä vakuutuspapereita. Eiköhän sen saa. Jospa ei kävis niinku viimeksi että paperit hävisi jonnekin matkalle..
 
Me otettiin Pohjolasta vakuutus voimaan kun sen sai nyt vuodeksi ilmaiseksi ja korvaa esim. raskausdiabeteksen hoitokuluja jos sellainen osuisi kohdalle.
 
Me otetaan varmaan Fennian kautta. Se on kallis, mutta meillä on siellä kaikki vakuutukset ja ei jakseta alkaa kilpailuttamaan. Ollaan oltu tyytyväisiä muutenkin Fenniaan. Alkuomavastuu tosin on 100e, niin se on ikävä pikkujutuissa..
 
Mie kävin nyt tänään ottamassa LähiTapiolasta vakuutuksen. Tai en ihan vielä ole ihan 100% varma saanko sitä. Jouduin siihen riski arvioon kun oon nyt saikulla tuon selän takia ja sitten kun mulla on astma. Päätöksen pitäis tulla lähipäivinä.
 
Takaisin
Top