Vakuutukset

  • Ketjun aloittaja nappula123
  • Aloituspäivämäärä
Otettiin op:lta piakkoin rakenneultran jälkeen. :) Jos tulee tosiaan itelle jotain ennen synnytystä, niin saa sen hyödyn myös. En tiedä, vaikuttaakohan joissain yhtiöissä vakuutukseen, jos todetaankin radi!?Muistaakseni op:n terveysselvitystä tehdessä sielä luki että ei, ainakin näin esikoisen kohdalla. Yhdelle tutulle taas oli toisesta yhtiöstä sanottu, että kannattaa hakea ennen sokeritasitustestiä, jos onkin radi, kun sitten se vaikuttaa vakuutukseen...
 
Kiitos vinkistä @Jännänäärellä, oon menossa sokerirasitukseen reilun viikon päästä, niin tein nyt sitte saman tien pois roikkumasta tuon Op:n vakuutushakemuksen - vaikkei sitä radia op:llä huomioitaiskaan, ni onpahan pelattu varman päälle :)

Aika suolaisen hintainenhan tuo OP:n tarjoama vakuutus kokonaisuudessaan on siinä kohtaa ku ilmainen jakso päättyy :sad001 toki siinä nyt näytti olevan mukana yhtä sun toista härpäkettä, joita varmaan tulee sitten tiputeltua pois, kun vuosi on kulunu.
 
Tiitiläinen paljonko sait vuosimaksuksi? Ylittääkö yyberkalliin lähitapiolan joka on meidän esikoisella n. 530e vuodessa :confused:
 
Kauanko teillä on kestänyt, että saatte päätöksen vakuutusyhtiöltä? Laitoin terveysselvityksen n. 3 viikkoa sitten eikä ole mitään kuulunut. Ei mitään käsitystä mikä on normaali käsittelyaika :/
 
Minulle sanottiin viime viikolla op:ssa, että n. viikossa. Eli sen mukaan minulle pitäisi tulla siis tällä viikolla. Kertokaa te, jotka olette jo sen päätöksen saaneet, onko näin. Mä haluaisin sen vakuutuksen voimaan asap ja olen tuohon viikkoon sen nyt vähän laskeskellut.
 
No kylläpä OP on nopea. Me päädyttiin Folksamiin, heille piti laittaa terveysselvitys sekä kopio neuvolakortista. Käsittelyssä on nyt mennyt kolme viikkoa ja pyysivät vielä lisäselvityksä, koska neuvolakorttiini ei oltu merkattu mitään pissanäytteiden glukoosista ja proteiinista. :rolleyes: Laitoin eilen sitten uuden johon oli viime neuvolakäynnillä jopa muistettu laittaa niistäkin merkintää. Eli aika tarkkaa tuntuu olevan.
 
No minulle ei ole op:sta vielä kuulunut mitään. Tasan viikon olen odottanut. Maanantaina tai tiistaina soitan perään, jos ei mitään kuulu.
 
Mie täytin just hakemuksen op:lle. Toivottavasti menee läpi, mies saa vasta lapsen syntymän jälkeen lisättyä meidät työpaikan sairauskassaan... hänen mielestä ei Olis tarvinnut koska Suomessa on riittävän hyvä terveydenhuolto. Mutta minäpä olen erimieltä :)
 
Minä oon ihan erimieltä tosta terveydenhuollosta kans. :D meillä esikoisella ei oo vakuutusta, kun en kertakaikkiaan muistanu sitä hakea ja sillon piti 3kk ennen laskettua hakee. Olis pitäny olla, on meinaan sen verran ollu korvatulehduksia pojalla, että huhtikuusta tähän ollu 13 antibioottia, eikä olla julkiselta puolelta vielä putkitukseen päästy. Jos ois vara ni veisin yksityiselle. Seuraavalle tulee se vakuutus, vielä en oo hakenu, mutta sen kerkee onneks nyt myöhemminki. :)
 
Vaikuttaakohan sairaslomalle jäänti ennen mammalomaa vakuutuksen saamiseen?

Riippuu saikun syystä varmaan, mutta ei ainakaan mulla.. diagnoosi meni jotenki näin "synnytykseen liittymättömät supistukset" :)
 
Kylläpä Shain tuo Folksam kuulostaa hankalalta. OPlle ei tarttenut mitään liitteitä. Kunhan täytti hakemuksen. Ja onhan se ihan loistavaa, kun eka vuosi ei maksa mitään, :)
 
Mä täytin sunnuntaina op:n vakuutushakemuksen ja maanantaina valuutustiedot näkyi jo mun verkkopankissa!? Sehän oli nopeeta toimintaa :smug:
 
Itse otin OP-vakuutuksen vielä syntymättömälle lapselle, koska heillä tuo kampanja käynnissä. Jouduin useaan otteeseen käymään ylimääräisissä ultrissa, kun vauvan kasvua piti mm. istukkaongelmien takia seurata tiiviimmin. Hain käynneistä korvausta ja päätöksen saamiseen meni yli kuukausi! Mikäli lapsen synnyttyä tulee lääkärikäyntejä ja noin kauan kestää korvauspäätökset, täytyy vaihtaa vakuutusyhtiötä nykyisen vakuutuskauden jälkeen. Joten ainakaan täällä kokemukset OP:n lapsen vakuutuksesta ei kovinkaan positiiviset. Toivottavasti muilla toimii paremmin.
 
Takaisin
Top