Vakavasti sairas lapsi.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Opponet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
O

Opponet

Vieras
Etsin tietoa siitä kuinka teidän lapsilla todettiin vakava sairaus. Tarkoitan nyt syövän eri muotoja tai muuta henkeä uhkaavaa sairautta.

Olen tuhannesti kiitollinen jos jaksatte jakaa kanssani teidän tarinan. Koska sairaus todettiin, miten ja miten rattaat siitä lähti pyörimään.

Kiitos. Ja voimia teille jotka yhä taistelette ja teille joilla taistelu on jo ohi.. <3

Hei Opponet,

sanot etsiväsi tietoa asiasta. Onko sinulla vakavasti sairas lapsi ja kaipaat vertaistukea? Vai teetkö jotain tutkimusta tms. johon kaipaat kokemuksia? Viestisi muotoilu hieman hämää... Jos kyse on jälkimmäisestä, kerrohan lisää tästä tutkimuksesta. :) Jos kaipaat vertaistukea, toivotan paljon voimia varmasti kamalaan tilanteeseen. :shy:

Heippa Vargynja :)

Ei kumpaakaan. Ei sairasta lasta enkä ole tutkija..

Lastenhoitaja ammatiltani.. Hyvin tunteellinen sellainen.. Työssäni kohtaan myös rankkoja "kohtaloita" mutta jään usein miettimään, että kun itse ns ulkopuolisena koen tapaukset kovin raskaiksi ja ne koskettaa niin niin syvästi..

Kuinka ihmeessä vanhempana selviää sellaisesta. Eli onko kysymyksellese oikea vastaus ehkä se että haluan ymmärtää.. Olla joskus se tuki jos tarvitsee..

Ahaa, kiitos vastauksesta. :)

Itse en paljoakaan aiheeseen pysty sanomaan, onhan lapseni terve. Mutta miehen sairauden myötä voin todeta että ihminen pärjää yllättävän pitkälle vaikka olisi raskasta, jos on _pakko_ pärjätä. Esimerkiksi lapsen vuoksi. Lapsen ja kodin saa hoidettua, vaikka olisi vähän rankkaa. Tosin jossain kohtaa tulee kaikilla kuppi täyteen. Toisilla aiemmin, toisilla myöhemmin ja silloin on hyvä saada ammattilaiselta apua että pysyy kasassa.

Uskoisin että parhaiten voi auttaa perheitä joilla on tämänkaltainen kriisi kuuntelemalla jos joku perheen jäsen haluaa puhua. Ja kenties muistamalla että heidän voimavarat on rajalliset. Vanhemmat eivät aina muista kaikkea (senkään vertaa kuin ne joilla on kaikki hyvin) tai jaksa tehdä kuin sen pakollisen, jos sitäkään.

Takaisin