Vaivaako teitä väsymys?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Itselläni on takana 5 vuotta raskautta, imetystä tai molempia. Monia yöherätyksiä useimpina öinä. Väsyttää useimpina päivinä. Pitäisi taas käydä mittauttamassa ferritiinit ja jotenkin tsempata että unikoulukin onnistuisi.

Onko muita keillä on väsymystä?
 
Täällä. Varmaan esikoisen raskausajoista alkaen ollut usein väsymystä tai uupumusta. No on niitä virkeitäkin päiviä ja kausiakin ollut. Tällä hetkellä eletään kuopuksen vauva-aikaa yöherätyksineen.
 
Väsyttää. Aina. Herään aamuisin väsyneenä, aamupäivällä on pari virkeää tuntia ja sitten taas väsyttää. Olen käynyt kaikki mahdolliset tutkimukset eikä mitään vikaa ole.
 
Kyllä väsyttää. Kokonaista yötä ilman heräämisiä ei ole saanut nukkua kahteen ja puoleen vuoteen. Nyt teen töitä 100%, aiemmin 80%. Unikoulu on ollut meneillään ainakin kuukauden. Ehkä asia edistyy, mutta todella hitaasti. Sitten on henkisellä puolella ollut raskaita asioita tässä viimesen vuoden parin aikana.
 
Helpompi olis ehkä vastata, millon ei väsytä: yöllä klo 12:n jälkeen ja aamulla alle tunnin sisällä ylösnoususta. Muutoin väsyttää jollain tasolla.

Lääkärin mukaan mitään vikaa ei ole. Tiedä häntä, kun nukahtelen ihan kirjaimellisesti pystyyn ja saatan havahtua hereille, kun oon kaatumassa lattialle. Istualleen nukahtaminen on ihan tavallista: suht usein vauva nukkuu mun sylissä aamupäivätorkkuja ja minä nukun istuallani sohvalla.
 
Helpompi olis ehkä vastata, millon ei väsytä: yöllä klo 12:n jälkeen ja aamulla alle tunnin sisällä ylösnoususta. Muutoin väsyttää jollain tasolla.

Lääkärin mukaan mitään vikaa ei ole. Tiedä häntä, kun nukahtelen ihan kirjaimellisesti pystyyn ja saatan havahtua hereille, kun oon kaatumassa lattialle. Istualleen nukahtaminen on ihan tavallista: suht usein vauva nukkuu mun sylissä aamupäivätorkkuja ja minä nukun istuallani sohvalla.
Oletko käynyt unitutkimuksissa?
 
Joskus tuntuu, että en ole nukkunut kunnolla vuoden 2014 jälkeen. Molemmat lapset ovat äänekkäitä nukkujia, joten koskaan ei oikein tiedä milloin on oikeasti hätä.
 
Vaivaa. Mielestäni olen saanut nukuttua ihan hyvin, siitä huolimatta että oli vauvavuosi ja muutenkin lapset välillä herättelee... Eli sellaista väsymystä ei sinänsä, unta kyllä tulee. Mutta ehkä se on se unen laatu! Väsynyt meinaan silti on oikeastaan joka päivä. Kattavat verikokeet otettiin tuossa muutama kuukausi sitten ja kaikki oli lähes ideaaliarvoissa.... Ferritiini on mittaamatta, oiskohan se sitten se... Eivät antaneet siihen mittauslähetettä, kun hemoglobiini oli liian hyvä. Mutta joo, aamut on pahimpia, mulle on aina vaikeuksia päästä ylös ja kun on noussut, niin tuntuu zombilta pari tuntia.
 
Nyt loppuraskaudesta unenlaatu on alkanut olla huonompaa ja nukuttaakin sitten päivästä.

Onneksi on ohimenevää.
 
4 alle kouluikäistä lasta, joten kyllä väsyttää. Varsinkin töissä käydessä äitiysloman loppuessa väsymys oli järkyttävää, joka aamu klo 4.45 herätys, eikä sitä iltaisin vaan ehdi ajoissa nukkumaan, kun lapset, yösyötöt ja kotityöt vaativat osansa. Raskausjat myös nukkunut huonosti.
Nyt äitiyslomalla en koe itseäni niin väsyneeksi, vaikka yö herätyksiä on paljon, koska saa aamuisin herätä rauhassa ilman kiirettä.
Pienet lapset + kokopäivä työ ei kyllä sovi mulle, niin ihanaa olisi jos ei tarvitsi töissä käydä :rolleyes:
 
Väsyttää usein ja liikaa.
Oon aina, myös lapsena, ollut huono nukahtamaan ja huono nukkumaan.
Alkuraskaudessa oli helpompaa molemmat, nyt taas meinaa mennä vähän harakoille.
 
Aiemmin väsytti aina ja koko ajan! Sitten jätin ruokavaliosta sokerin ja viljatuotteet ynnä muut hiilarit, niin johan akka tokeni ja virtaa riittää!
 
Nämä aamuvuoroviikot ei ainakaan sovi mulle yhtään. Iltapala klo 18, iltasatu 19 ja olisin Halunnut olla nukkumassa klo 20 mutta eräs kolmevuotias päätti että hän nukahtaa vasta klo 21.10. Herätys toki 3.40 ja 4.15. Mutta mitäpä tuosta, nukutaan sitten joskus. Tulin keittiöön mussuttamaan suklaata että jaksaisin käydä pesulla, ruokkia lemmikit, katsoa huomisen vaatteet, miettiä huomisen eväät, ja tehdä jonkun jutun jota mies pyysi että tekisin vielä tänään jos vain muistaisin että mikähän se mahtoi olla...
 
Takaisin
Top