"Vaippasotaa"

mom83

Näppärä viestien naputtelija
Elikkäs millaisia kokemuksia teillä on näistä kertakäyttövaipoista??

Mä nyt oon testannu Pampersia, Liberoo ja Muumia

Pamppersista en digannu sen takia et ne oli liian ohkaset ja sen huomas siittä et ku pidit tyttöö sylis ja tuit kädellä peppua ja tyttö päästi kakat käsi kostu ja hais ihan sille ku olis suoraan käteen kakannu.. Eli en ollu kyl niihin tyytyväinen

Muumit: 2:sia oli kaks erinlaisii ja ei paketista erottanu kumpaa sai yhet oli mis takana jousitys ja värikkäät muumit etupuolella ne oli ihan jees mut sit oli ilman jousitusta takana ja harmaat muumit eessä ja ne oli aivan yli paksut ja kankeat.. 3:n muumit oli aluks jees mut nyt huomannu ku typy syö enemmän eli virtsaa enemmän kerralla vaippa ei kerkee imee pissaa ja ne valuu sit sivusta sänkyyn sama jos kakkaa niin ei resori oikeen pidä sitä sillä puolin ku sen kuuluis olla.

Libero: sairaalassa oli tosi ohuet ihanat ykköset mut kaupasta ku osti ne ei ollu samat liberon 1:set mikä sairaalassa ja kaupan ykkösistä en tykänny.. Nyt ostin tänään liberon 3 kokoo ja oon vasta muutaman kokeillu viellä en ainakaan oo keksiny mitään valittamisen aihetta.. Resorit pitäny paskan omalla puolella ja pissatkin pysyny vaipassa , vaipat on kivan näkösii ja kiva käsitellä... kiinnityskohat on hyvät kuten jousto.. vaikka ulkokuori onkin aika karhean oloinen se on sisältä pehmee eikä se karhee ulkopuoli pääse ihoa ärsyttään...

Ps: jos teidän vauvalla on ärtyny tai kuiva iho kokeilkaa ihmeessä Liberon cream perusvoide,hajuusteeton ja sisältää pohjoismaista raspiöljyä... helppo levittää ja toosi tehokas.. lievittää myös kutinaa :) kyl peukkuja nostan tolle rasvalle ja meil on siis ollu kaikki natusanin rasvat kokeilussa ja ne on ollu vaikea levittää eikä koomimmin ole auttanut
 
Mä taas en oo tykänny liberon vaipoista, toki en oo ite ostanu ainuttakaa libero pakettia. Toinen mummoista on rehannu niitä meille ja nyt sanoinki että pampersia ennemmin jos jotain ostaa, olihan se sitte ostanu. Ykkös koon! Eihä ne tolle meijä pimulle enää mahdu!! Täytyy antaa paketti kaverille varmaa :D 

Pampersit on tosiaan tosi ohkasia ja tuntee käteen vähä kosteutta jos on oikein pissanen.. Ei kyllä kovin mukavaa oo :/ 

Nyt tänää sitte taas koiteltii noita kestoja. Ja taisin onnistuaki, ei oo nimittäin falskannu vaippa ollenkaa ja vaatteet pysyny kuivana :)) Ehkäpä mä alotan ton homman.. Täytys vaan saada kaavoja... 
 
Mä olen tykästynyt noihin liberoihin. ovat hyvän mallisia ja sopivat meille hyvin. Oon näitä käyttäessä huomannu, et kun toi 1 on vielä käytössä meillä, niin monissa kaupoissa on vielä noita vanhoja 1:n vaippoja. Ne on mun mielestä paljon huonommin istuvia ja tönkköjä käyttää. Uudemmat ovat pehmeitä ja joustavampia.
Pampersin 1:tä en taas tykännyt. Olivat jotenkin huono imuisia ja muutenkin tahtoivat tarrata kiinni pojan ihoon. Ne ovat siis jääneet käyttämättä.
 
Pampersia oli meillä eka paketti ja ne kyllä falskasi aika usein. Sitten kokeiltiin Liberoa ja toimi vähän paremmin.
Nyt on menossa Lidlin Toujours (tai jotain sinnepäin) ja 56kpl paketista (8,50 e ja rapiat huom) ehkä 3 vaippaa on vuotanut ohi -ja silloin on tullutkin ihan megalasti tosi löysää ja vetistä sinappia. Eli näitä ehdottomasti  jatkossa ostetaan jos ei sopivia kestoja löydy :)
 
Numte: meillä sit varmaan ollu niitä uusia liberoita sairaalalla ja sit sattunu vanha 1:nen ku kaupasta hakenu.. Mut tosiaan oon kans tykästyny liberoon ja näyttäis tyttökin olevan tyytyväinen.. 3:sta ostin nyt niistä vaikka olikin 5-8 kiloo ku kyl tyty jo varmaan alkaa olla lähellä 5 kiloo ei ne tunnu isoilta ja eka yö ku meillä sänky kuiva ( ja huom mä vaihan tytölle joka yö vaipan puoles välis yötä) mut en tänä yönä koska tyttö ei heränny vaan nukku aamuun asti.. oli tytöllä varmaan mukavempi olla...
 
Meillä mennään liberoilla ja oon kyllä tykänny. Pamperseja kokeiltii yks paketti, mutta en tykänny, jotenki vähä falskas ja ei istunu yhtään niin hyvin. Muumeja meillä on yks paketti, mutta niitä ei olla vielä koklattu.

Tänään siirryttiin ykkös koosta kakkoseen:)
 
Me käytetään jo koon 3 vaippoja :) Liberon vaippoja ollaan käytetty koko ajan. kerran piti ostaa Pampersin vaippoja, kun Liberot oli loppu ja ne oli ihan outoja. Kauhean ohuita ja tuntui tosi kosteilta... Meillä on vaippa falskannut vain kolme kertaa yhteensä kahden kuukauden aikana :)
 
Meillä on Pampersit käytössä, kun sillon alkuun kokeiltiin Liberoa eikä tykätty niistä. ne oli hankala "asentaa" päälle, ku olivat niin tönkköjä. Pampersit on tosiaan vähän kosteen tuntusia, mut ollaan niillä menty sen huonon Liberokokemuksen takia. Mieskin jostain syystä  tykkää noista Pamperseista....
 
Meillä käytetään Libero 1:stä vielä, ne sopii meijän poitsun pyllylle ;)
kokeiltiin yks paketti pampersia mut ei tosiaan ollu hyviä. ne ei kyl pitäny yhtään, varmaan joka vaippa päästi läpi/ohi :O
Libero saattaa falskata n.5-6 tunnin yöunien aikana mut ei kyl muuten oo niin paitsi eilen ku tuli kakkaa kainaloon asti
Muumeja meil on yks paketti odottamassa kun vielä on liian isoja.
 
Mulla on meinannu mennä hermo koko vaippoihin... Kaikki merkit kokeiltu ja tähän asti paras on ollut Pampersin Baby Dry (eli lisäimua New Babyyn verrattuna ja siinä ei ole sitä samanlaista verkkopintaa) ja nyt mennään 3-koossa (Pampersin 2set oli tosi huonoja, ei pitäny yhtään, mutta Liberot on jotenki liian kovia niinku moni on todennu..) Tosin ei toi nykynen Pamperskaan estä sitä kun välillä kakkaa tulee niin mahdottomasti, että tänäänkin tuli selkäpuolelta yli ja levis melkein niskaan saakka...

Lisäystä: Liberot ja Pampersit ku jotenki sais yhdistettyä ni ois hyvä :) Liberoissa on hyvää se resori takana jota Pampersissa ei oo, mut huonoo kovuuden lisäks se et siihen eteen kertyy pissasta semmonen "pallo"
 
Meillä on käynyt tosi hyvä tuuri ukkelin muotojen kannalta: kaikki vaipat on sopineet ja falskaus on johtunut vaan omasta huolimattomuudesta.
Pääasiassa me kaytetään ekovaippoja, ne on vissiin niitä maissista tehtyjä lisäaineettomia luomuhommia. Vähän kankeilta tuntuu verrattuna muihin vaippoihin, mutta poika on kyllä viihtynyt niissä eikä kertaakaan ole tullut mitään läpi tai sänky kastunut. Olen myös koittanut äitini ja isäni ostamina liberoita ja pamperseja. Onhan ne pehmeitä ja ohuita, mutta musta tuntuu, että noi luomuvaipat on silti imukykyisempiä :o
Heti kotiuduttua koitettiin myös harsovaippoja ja villapöksyjä: niistä en tykännyt ollenkaan! Harsoja joutui vaihtamaan jatkuvasti. Noi kestovaipat sen sijaan toimi loistavasti heti alusta asti. Meillä on siis imse vimsejä, new born koko. Niihin laitoin mikrokuituliinan lisäimuksi, kun tuntui, että muuten ei vedä kunnolla. Hyvin toimi yölläkin.
 
Mä oon ollu tosi tyytyväinen Liberon vaippoihin.. Ollaan alusta asti käytetty niitä. Sairaalassa oli Pamperseja mut kotiin oltiin jo valmiiks ostettu Liberoa. Ainoot kerrat millon on vaipat falskannu on sillon kun yöllä on pissitty niin paljon et imut on loppunu kesken tai sit on tullu niin ruhtinaallinen määrä paskaa et siinä vois uida. Eikä oo muksutkaan vaippojen takia kitissy, ellei ne sit oon ollu märkiä..
 
Takaisin
Top