Vaippaihottuma

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Riikka33
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Riikka33

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Te joilla kokemusta vaippaihottumasta, niin kertokaa mikä teillä siihen auttoi....

Täällä nyt kärsitty siitä useamman kuukauden. On annettu vesikylpyjä, on rasvattu ties millä, on vaihdettu vaippamerkkejä jne. Eli kaikki mitä ohjeita on neuvolasta ja lekurista saatu. Tuntuu vaan, että niillä on hetken vaikutus ja sitten taas pahenee ihottuma. [&:]

Vastaus riippuu vaipoista...

Mä olen ennen vannonut sinkkivoiteen nimiin (ja huom. se pitää olla sitä Natusanin sinkkivoidetta, ei Ainua). Sitä pitää laittaa joka kerta urakalla niin et iho on valkeana. Tämä toimii jos käyttää kertakäyttövaippoja.

Kestovaippoja käyttävälle sinkkivoide on kauhistus. Tukkii vaipat. Olenpa opetellut käyttämään Bepanthenia, sitä paksumpaa (siinä on punainen raita paketissa). On toiminut mutta paljon hitaammin... Totakin sit oon lätrännyt urakalla ja usein.

Sit jos ihottumaa tulee usein, kannattaa vaan vaihtaa vaipat useammin ja antaa olla ilman vaippaa muovitetun liinan päällä. Kertiksien kanssa se väli voi vahingossa venähtää kun ovat niin imukykyisiä. Ethän käytä puhdistusliinoja? Toisilla vauvoilla iho ei kestä yhtään niitä vaikka ovatkin testattuja...

Mä menin ostamaan sitä Ainun sinkkivoidetta ja totesin sen olevan ihme lirua, Natusanin on hyvä ja paras.
Neuvolasta tuli neuvo, että pari kertaa päivässä vesikylpyjä pepulle, ilman mitään öljyjä tai muita pesuaineita. En kyllä normaalistikaan käytä pojalle mitään muuta kuin öljyä vedessä.

Ja meillä on käytössä rasva mikä on just hiivalle tarkoitettu. Nyt alkaa näyttää siltä, että vaippaihottuma on parempi. Poika on syönyt aika paljon antibiootteja, niin se kait on tämän ihottuman laukaissut. [&:]

Täytyy ottaa RELA-tipat takas käyttöön, JOS niistä olis yhtän apua tähän asiaan. Vuoden päivät niitä annoin joka päivä.

Noi kestikset mua kiinnostais kovasti, hirvittää se vaippamäärä mitä meiltä roskiin kannetaan... [&o] Mutta mä tarttisin jonkun kädestä pitäen neuvomaan ja opastamaan, kun olen ihan hermona joka kerta kun lähden niihin tutustumaan, valikoima on tajuttoman suuri ja ei mitään tietoa mikä olis hyvä. Joo, kokeilemallahan sekin selviää, MUTTA... [&:]

Kiitos teille vastauksista ja Viirukhanille kiitos onnitteluista, näin se aika rientää. [:)]

Meillä sitkeeseen vaippaihottumaan toimi Sibicort-kuuri, n. vkon verran jouduttiin käyttämään.

Tästä aiheesta tein itsekin aiemmin viestiketjun, käyn ettimässä ja laitan tänne joukon jatkoksi! :)

Kas tässä: http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=115346

Meillä tuli jostain ruuasta allergisena reaktiona vaippaihottuma.  Muutaman kerran käyny näin ja yleensä on bepanthenilla selvitty (yöksi en laita voidetta vaan talkkia).  Tällä kertaa oli kuitenkin todella äkäinen ja tuli isot märkivät läiskät, melkeinpä avohaavat.  Nyt on hoidettu paitsi runsailla ilmakylvyillä myös BACIBACT-puuterilla.  Sitä saa myös voiteena, ja siis apteekista.  On lähteny kummasti parantumaan joskin tommonen tulehtunut iho vaatii tottakai aikaa.

Meillä on kestot käytössä ja näitä allergeenejä kun välttää, on iho ollut aivan loistokunnossa.

Takaisin