Vaippa-asiaa

E&V

Oman äänensä löytänyt
Tämä kuullostaa nyt ehkä hieman typerältä mutta mitä vaippoja käytätte ja miten ne pitävät hajut yms vuodot poissa? Ennen käytettiin Liberoa ja se oli ihan ok. Nyt sitten intouduin kokeilemaan kotomaisia Muumivaippoja. Vauva on ruvennut kiinteiden lisäämisen myötä ruvennut vääntämään ihan kunnon ihmispaskaa ja nyt joka suolentyhjennyksen jälkeen kaikki vaatteet menee pyykkiin koska se haju tarttuu. Että mietin tässä että onko niissä vaipoissa huono hajulukko vai onko se nyt vaan näin että pyykkikone saa laulaa 24/7. Vai pitääkö nyt alkaa pottailemaan. Saa sitten koko päivän istua potalla kun ei oo mitään käryä ton kakkarytmistä............... huoh
 
Meillä on käytössä Pamper BabyDry 4-koko. Olen tosi tyytyväinen, niissä on 12h pidätyskyky joten tosi hyviä myös öisin. Meillä ei ainakaan niistä ole kakan haju tullut läpi. Joskus pienempämä tuli kokeiltu muumeja ja liberoa mutta neitin iho ei oikein tykännyt.
 
Onko niissä sellanen ihme "verkko" siinä vaipan pinnassa? Kokeiltiin joskus pamppersia ja se verkko liimautu kiinni pyllyyn x(
 
Meillä on ollut viime aikoina käytössä Libero Up & Go housuvaippa koko 4. Olen tykännyt, noitten housuvaippojen myötä ei enää kovinkaan usein ole vaatteet menny pesuun. Ei ole tullu vuotoja. En ole kyllä huomannut että se haju tulis läpi. :)
 
Meil käytössä pamppers baby dry.Muumeja ja Liberoja kanssa kokeillu mut en tykän niiden mallista solakammalle vauvalle kuten oma on.
En kyllä missään vaippamalleissa ja huomannu kakan hajua jäävän vaatteisiin.
 
Meillä on nyt vähän ongelmia löytää oikeanlaista vaippaa. Käytössä on ollut pampperssin housuvaipat kokoa 6, koska koko 5 oli pieni. Eka paketillinen oli positiivinen kokemus ja innostuin ostamaan toisen. Äh, ne vuosi melkein kaikki. Ekat pissat livahti aina kyljestä vaipan ohi. Illalla nukkumaan mennessä sai vaihtaa kolmekin kertaa yökkärit. Ei niissä mitään vikaa näyttänyt olevan. Nyt on teippivaippa kokoa 5 sitä activ fittiä. Liberolta on tullut joku uusi vaippa. Onko kellään kokemuksia siitä.
Mä en myöskään ole huomannut, että kakka haisis vaatteissa asti. Toki palleron kakka on suht hajutonta vielä vähäisen kiinteiden määrän vuoksi.
 
Meillä on ollut Libero Comfort 3 ja just ostin paketin 4 kokoo kun näyttää jäävän kolmonen pieneks. Muumeja testattiin sillon alkuun mutta mun mielestä ne oli jotenkin paksuja ja huonon mallisia. Lidlin vaippojakin on mutta tuntuu että pojan pylly alkaa heti punottaan. Yöksi olis tarvetta saada imukykyisempi, meidän on melkein vaihdettava joka yö vaippa vaan sen pissankin takia kun muuten tulee yli.
 
Meillä päivisin käytössä Pamperssin active fit ja öisin baby dry. Mun mielestä ne on olleet ihan ok. Välillä kyllä lirahtaa pissat selästä... ehkä vaippa ei ole tarpeeks tiukalla silloin. Tämä neiti siis tykkää nostaa jalat kohti kattoa ja lirauttaa niin, että kaikka valuu selkään. Tyylinsä kullakin. En ole huomannut hajun tarttuvan vaatteisiin. Onneksi. Sen verran tuoksahtelee nämä uudet kikkareet.
 
Mä oon huomannut vaipan falskaaminen on merkki liian pienestä vaipasta. Aina kun alkaa aamuyöllä vaipat falskaamaan on aika ostaa isompia. Nyt meillä yövaippana muumin 5 koon teippivaippa. Päivisin käytetään kestoja (fuzzi bunz m-koon).
 
Noissa vuodoissa oon ite huomannu, että luottomerkeillekin sattuu joskus huonoja eriä. Meillä esim just oli semmonen Liberon teippi 4, että lähes joka vaippa vuosi. Sitä ennen ja sen jälkeen ei oo ollu ongelmia.

Sen sijaan toi yövaippa on vähän haaste. 4 vaippa herätti tytön täytenä jo tosi aikasin, nyt ostin kokoa 5 ja sillä päästään vähän pidempään. Sekin silti on ihan täpötäynnä aamuisin. Osaako kukaan vertailla Liberon imukykyä johonkin muuhun? Meillä ei muuten öisin herätä (että vaippaakaan vaihdettaisiin), ja silloin klo 5 on uni niin kevyessä, että vaipanvaihto ei enää auta saamasta unta uudestaan.
 
Voisikohan tuo huono erä selittää kun meillä vuoti ydestä paketista lähes kaikki vaipat, mutta edellisestä ei yksikään. Vaihdettiin vaippaa kun alkoi kyrsimään. Jospa uskaltautuisi taas ostamaan niitä vuotavia kun olivat hyviä silloin kun eivät vuotaneet.

Meillä ei pallerolla ole aina vaipassa pissaa aamuisin / aamuyöstä. Käydään sitten veskissä pisulla kun tulee nälkä ja jatketaan unia samalla vaipalla.
 
Meilläkin taitaa olla huonoa erää nuo tämänhetkiset vaipat. Meillä on pitkään ollut käytössä liberon up&go 4 housuvaippa, ikinä eivät ole vuotaneet, mutta nyt heti kun aloitin tuon uuden paketin niin lähes jokainen on vuotanut.
 
Meille sattui nyt jo toinen Libero comfort 4-paketti, josta vaipat vuotaa :shifty:. Tosi tylsää. Tykkään Liberoista muuten, ostettiin yövaipoiksi noita 5-kokoisia ja nyt oon niitä käyttänyt päivisinkin tuon vuotohomman takia. Tosin kokeilen, että pitäisin noita 4-vaippoja nyt päivällä aina hereillä ollessa, silleen ne jotenkin pitää. Nukkuessa ei voi mitenkään perin pitää, heti vuotaa...

Muumivaippoja tuli postissa näytekappaleet ja kokeiltiin niitä. IHan ok vaippoja. Mä olin vaan jotenkin siinä käsityksessä, että ne on jotenkin halvempia, mutta ainakin meidän lähikaupassa ne on kalliimpia kuin Liberot?
 
Tossa kaupassa myös mistä ostan vaipat, muumit on kalliimpia kuin liberot.

Mulle tuli eilen postissa kaksi libero touch vaippanäytettä. Tykkäsin, istuu tytölle täydellisesti ja on niin pehmeä että varmaan tuntuu hyvältä iholla. Ne on vissiinkin kalliimpia kun nuo muut liberot, täytyy kyllä katsoa paljonko hintaeroa on jos noihin siirtyisi. :)
 
Joo meille tuli kanssa ja oli tosi hyvän oloset. Tosin ne 4 housuvaipat oli vähän pienet jo. Ne on aika paljonkin kalliimpia kuin tavalliset, just miehelle sanoin että harmi.
 
Muumivaipat on kyl vähän kalliimpia mut ne onki ainuita alusta loppuun kotimaisia vaippoja :)
 
Meille tuli kans näytteet nelosta Muumeista ja Liberon touch -housuvaipoista. Muumit oli ihan ok, positiivisesti yllätyin kun sillon 1 tai 2 koossa ne oli jotenkin väärän malliset. Tosin meidän poikakin on aika tavalla pulskistunu joten jos johtuu siitä :) Housuvaippaa ei olla vielä testattu. Jotenkin epäilyttää että miten sen voi saada istuun niin hyvin kun kaikki on eri mallisia. Lisäks tutun vauvalle oli tullu pyllyyn ihottumaa tms heti tuosta touchista...
 
Hei, meillä muuten punotti kanssa sen touchin jälkeen! Mietin et oliko vaan tavarasta kyse, mutta ehkä se olikin se vaippa...
 
Takaisin
Top