Vaikea päätös :(

DumDum

Oman äänensä löytänyt
Päätimme miesystäväni kanssa erota.

Olo on surullinen ja pettynyt, mutta kuitenkin helpottunut.

Mutta mutta... Mies haluaa, että teen abortin. On sitä mieltä, että meidän kuuluisi tehdä/saada lapsia sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa itse haluamme elää. Ja että se ratkaisu olis paras kaikille.

Fiksuja sanoja. Ymmärrän kyllä hänen näkemyksensä.

Mutta minä en halua tehdä aborttia! En pysty siihen!

Mitä teen?
Keskeytänkö raskauden ja jatkan elämääni ilman mitään sidoksia mihinkään?
Vai jatkanko raskautta ja opettelen elämään pienen ihmisen kanssa yksin?

 
Huh DumDum, varmasti aika sekainen olo. Parhaan vastauksen tiedät vain sinä itse - en usko että näihin on absoluuttisesti oikeaa tai väärää vastausta. Mieti kuitenkin rauhassa ainakin viikko, sillä itse huomaan että mielialani ja ajatukseni nyt raskauden aikana varsinkin menevät ihan kuinka sattuu. Tsemppii
 
Itse pitäisin, on helpompaa elää oman lapsensa kanssa vaikka sitten kahden. Raskaampaa voi olla miettiä ja surra menetettyä lasta sitten jälkeen päin. Mutta jokainen meistä kokee ja ajattelee nämä asiat niin monella ja erillä tavalla että itse vastauksen parhaiden tiedät. Miehesi on osaltaan oikeassa, mut myös lapsella on oikeus elämään kun se kerran on saatettu jo alulle. Mieti asiaa niin kauan että tiedät varmasti mitä haluat, vain siten välttää loppu elämän katumiselta. Hirmuisesti voimia ja rohkeutta, mitä sitten päätätkin!!
 
Tuo on kyllä varmasti vaikea päätös, mutta anna itsellesi aikaa miettiä päätöstäsi. Äläkä ainakaan anna kenenkään painostaa sinua. Muista että mitä ikinä päätätkään, niin se on varmasti oikea päätös. :) Voimia kovasti!
 
Kiitos teille, siskot! <3 eipä tätä ratkaisua tarvinnut pitkään miettiä. puhuin asiasta perheeni ja ystävieni kanssa, he kaikki olivat sitä mieltä, että minä varmasti selviän yksin lapsen kanssa. minulla on todella hyvä ja tiivis turvaverkko, joten en pelkää tulevaa. Äitini, joka tuntee minut läpikotaisin, totesi, että minä en kestäisi aborttia. aion siis jatkaa raskautta. toki hieman tuntuu pahalta tehdä päätös, joka on vastoin lapsen isän toiveita. tuleva isä ei suostunut kertomaan aikeistaan lapsen syntymän jälkeen, mikäli aion lapsen pitää. ei kuulemma ollut ajatellut asiaa vielä ollenkaan. odotus siis jatkuu!! ensimmäinen neuvola viikon päästä! kiitos kaikille tuestanne ><3 dumdum ja salamatkustaja 7+4>
 
olen iloinen puolestasi että sait tukea päätökseesi! :) onnea odotukseen ja nauti täysin rinnoin matkasta äitiyteen!!
 
Moi Dumdum!

Kauhean valinnan eteen olet joutunut, mutta joka tapauksessa paljon onnea kun päätit jatkaa raskauttasi! Mun laskettu aika muuttui ultrassa ja se on siis sama kun sulla, eli 29.1.2012. :)

Toivon sulle kaikkea parasta ja menestystä raskaudessa ja elämässä yleensäkin!
 
Kiitos :)

Mä huomasinkin, että en ole enää "yksin" :)

Olen todella onnellinen, että päätin pitää lapsen. Se oli ainoa oikea ratkaisu!

Maha on jo kasvanut, nyt odottelen liikkeitä. En luopuisi tästä mistään hinnasta!

Mukavaa odotusta sinullekin :)

DumDum
 
Takaisin
Top