Vieras
Olen 20vuotias nainen, söin säännöllisesti pillereitä kuitenkaan kuukautisia ei kuulunut joulu- ja tammikuun taukoviikkojen aikana, vielä laitoin kaiken sterssin piikkiin, kunnes aamupahoinvoinnit alkoivat. Tein testin, joka oli sen aamun ainut positiivinen asia, tosin en tiennyt itkeä vai nauraakko. Ei auttanut muuta kuin varata aika neuvolaan, jossa selvisi että olen yhdeksännellä viikolla. ( 8+4) Pienen pieni onnentunne ja hymy oli herkässä, kun näin pikkuisen kelluvan siellä kohtuni pohjalla, mutten silti suostunut ottamaan ultra-kuvia itselleni. Enhän minä tätä suunnitellut, en halunnut enkä ajatellut olevani valmis äidiksi, minulla on paljon mietittävää. Siksipä ajattelin vähän kysyä mielipiteitä samassa tilanteessa olevilta, olen osa-aikatyössä, asun vuokra-asunnossa koiran kanssa, sinkku. Olen juonut raskauden alkuvaiheessa alkoholia, (pikkujoulut + uusivuosi) ja tupakointi on myös ollut paheeni. Toki vähensin tupakointia heti aika reippaasti kun sain varmistuksen raskauteeni. Abortti tuntuu väärältä, onhan tämä nyt valtava ihme, että pillerit pettää. Mutta miten pärjätä yksin, kuinka rankkaa se oikeasti on? Entä olenko vahingoittanut sikiötäni alkoholinkäytölläni ja tupakoinnillani? Entä jos lapsi ei olekaan terve? Lääkärin jutusille viikon päästä.