Vadelmanlehtitee

ninsu

Jostain jotain jo tietävä
Onko kukaan kokeillut/meinannut kokeilla ? Millon aloitit/meinasit aloittaa? Kokemuksia ?

Itse eilen ostin ja mietin että voiskohan sitä jo alkaa hörppimään (rv31+jotain menossa) kun bebesin sivuilla oli että sitä voisi juoda koko viimeisen kolmanneksen pari kolme kuppia päivässä.
 
Pitäis muunmuassa voimistaa supistuksia ja vähentää jälkivuotoa. Ja jotenkin muuten ns valmistella kroppaa synnytykseen.

Lainaus bebesinfo.fi
"Useimmat asiantuntijat tuntuvat kuitenkin olevan yksimielisiä vadelmanlehtiteen hyödyistä loppuraskauden aikana.

Viimeisten raskauskuukausien aikana nautittu vadelmanlehtitee vahvistaa kohtulihasta ja saattaa tehostaa supistuksia. Se ei saa synnytystä käynnistymään, mutta saattaa vahvistaa jo olemassa olevia supistuksia ja näin nopeuttaa synnytystä. Eräs ystäväni nautti vadelmanlehtiteetä säännöllisesti loppuraskauden aikana ja hänellä oli todella nopea ja tehokas synnytys."
 
Ei liity vadelmalehtiteehen sen enempää, mutta tuota bebes-sivustoa lukisin kyllä hieman varauksella. On erittäin luonnonmukaisen raskauden, synnytyksen ja äitiyden puolestapuhuja ja osa faktaosioista on jopa lääketieteellisten sivustojen tietojen vastaisia. Kivunlievityksestä en esimerkiksi ekana lukisi tätä sivustoa, jos ei itse ole kiinnostunut lääkkeettömästä synnytyksestä ja luonnonmukaisista kivunlievityskeinoista. Sopii siis varmasti monille ja vadelmanlehtiteestä en ole kovin huolissani :), mutta tiedoksi vain niille, jotka pikaisesti googlettaa jonkun puudutuksen ja luulee sen jälkeen tämän sivuston mielipiteen olevan ainut mielipide.
 
Join vadelmalehtiteetä esikoisesta enkä usko sen vaikutuksen olleen kuin psyykkinen :) Mutta hyvää se on ja juon sitä tässäkin raskaudessa. Paketti taitaa olla kaapissa jo.

Ja juu, samaa mieltä tuosta sivustosta. Että kandee tutkia muitakin lähteitä :)
 
Tuosta vadelmanlehtiteestä löytyy aika heikosti tietoa tai sitten en vaan osaa etsiä, sillä aattelin tääll kysellä aiheesta :)

Aiheesta muualla netissä kun olen kysellyt/keskustellut niin ne jotka ovat sanoneet että juovat teetä jo ennen rv30 niin he saivat rankkaa palautetta siitä kuinka yrittävät käynnistää synnytyksen etuajassa jne jne

Mulla siis ei oo kokemusta mutta en jotenkin vaan usko että jos juot vadelmanlehdistä tehtyä teetä vaikka 2 kuppia päivässä ettäkö se käynnistäis synnytyksen
 
Olis vähän liian helppoa, jos oikeasti käynnistäis synnytyksen. Ballongit ja oksitosiinit syrjään ja käynnistykset teekutsuilla. :D
 
Miä oon samaa mieltä. Mutta kun jonkun kummin kaiman siskon serkku oli juonu kupin vadelmanlehtiteetä niin oli samana iltana menny vedet rv 37 ja kiven kovaan väitettiin sen johtuvan teestä.
 
Millon sitä teetä siis saa alottaa juomaan? Mulla on viime raskaudesta vielä jäljellä. Sillon meni synnytys ihan mukavasti. En usko, että tee siihen olis kauheesti vaikuttanut, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
 
Sitä voisi kai tehdä itse oman pihan vadelmanlehtiä kuivaamalla?
 
En usko tuolla olevan muuta kuin plasebovaikutusta, johan kaikki käynnistykset tehtäisiin jollain vadelmanlehtitiivisteellä muuten. Mutta saahan sitä juoda jos mieli tekee ja muuten tykkää. Ja varoitan myös bebes-sivustosta, että ainakin osa heidän lääketieteellisistä "faktoista" on aivan päin peetä. Luonnonmukaisuuspropagandaa tuo sivusto.
 
Takaisin
Top