Vaatteiden nimikointi

Nimilappuja. En muista mistä tilasin, mutta tommoisia aika pieniä lappuja mihin sai valita jonkun kuvan lisäksi. Pysyvät hyvin.

Sukkia tms en nimikoi. Ei ole hurja menetys jos menee hukkaan, vaikkei vielä ole mennyt kummaltakaan lapselta. Joskus on unohtunut vanhemman lapsen nimi tavaroihin jotka siirtyneet nuoremmalle, niin hyvin nekin sieltä tulleet takaisin ennen kuin olen muistanut vaihtaa nimen.
 
Mä oon ulkovaatteet nimikoinut kerhoon käyttämällä haavateippiä + permanenttitussia. Tussilla nimi teipinpalaan, minkä on leikannut kulloisenkin tuotteen pesulappuun tai haluamansa muun kohdan mukaan oikean kokoiseksi. Ainakin vielä on kestäneet hyvinä pesuissakin, ja helppo uusia jos joskus kulahtaakin irti :)
 
Minäkin käytin haavateippiä, kunnes se loppui
.Nyt on käytössä pyykinmerkkaustussi. Ei muuten ihan heti lähde pois. Sukkiin olen laittanut nimen sisäpuolelle.
 
Nimitarrat meilläkin käytössä ja useammasta paikasta oon tilannut. Koittanut pitää lapsen näköisenä tarran eli lapsen kiinnostuksen kohde(esim lempieläin) jonka hoitajat tietää jolloin jo kuva kertoo arjessa hoitajalle että saa tämän lapsen.... Esim leijona ei oo kaikkien tarroissa 😅😇 Hoitotädit on kiitelleet kun kaikkien poikien nimilaput ei oo sinisiä ja autolla/traktorilla ☺️

Sukat oon jättäny nimeämättä... Paljkn erilaisia sukkia meillä ja tuskkn suuri menetys jos joku sukkapari hukkunee kun pojan koipikin kasvaa niistä ulos nopeaan 😅😂 joihinkin kalliimpiin sukkiin joskus laitoin sisäpuolelle pohjaan kangastussilla nimen 🤔
Villasukat on ärsytykseni aihe miten merkata.... Oon nyt usein kirjonu etu ja sukunimen niihin jollain langalla 😂

Pääosin päiväkodista on tullut onneksi vaatteet takaisin ja joka ikisestä sukasta, housusta tai paidasta en oo varma mutta en jaksa stressata perusvaatteista 😅 Housut ja paidat oon monesti nimikoinu tekstiilitussilla, ulkovaatteet yms nimitarralla.
 
Täällä toisellakin kierroksella käytössä nimikointitarrat. Kuopuksen sukkia en ole jaksanut enää merkkailla. Ei se ole niin vakavaa, jos yksi sukkapari joutuu hukkaan tai vaihtuu kaverin kanssa. Eiköhän kotiin tullessa jotain kuitenkin jalassa ole. Tähän mennessä on ollut tutun näköiset sukat. Villasukat merkataan (jos muistetaan) kuituteipillä.
 
Takaisin
Top