Vaatteiden nimikointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten te nimikoitte päiväkotiin menevien lasten vaatteet? Ja ennen kaikkea miten te nimikoitte sukat? Meillä on nimilapputarroja, jotka on muuten oikein kivoja, mutta ei pysy yhtään sukissa. Oletteko löytäneet toisenlaisella kiinnityksellä tulevia nimilappuja? Vaikka ommeltavia tms. Ei nyt viitsisi joka pesun jälkeen pistää uusiakaan.

Meillä on käytössä nimitarroja ja osaan vaatteista kirjotetaan ihan tussilla/kuulakärkikynällä nimi. Sukat olen jättäny nimikoimatta, jos ei niihin tussilla saa nimeä kirjotettua ja yritän valita ainaki itelle tunnistettavia sukkia päiväkotikäyttöön, että osaa etsiä jos häviää, mutta ei ole kyllä kertaakaan vuoden aikana hävinnyt. Villasukkiin ym. -vaatteisiin kaikista paras nimikointikikka on apteekin valkoinen kuituteippi! Hyvin pysyy ja näkyy.

Meilläkin on nimitarroja. Tilasin tarrat siten, että yhdessä tarrassa on molempien lasten nimi ja leikkasin tarrat kahtia sen jälkeen. Sain siis kummallekin tarrat yksien hinnalla. :)

Minä olen nimikoinut aivan kaiken! Sukkiin laitan varren sisäpuolelle tussilla nimikirjaimet. Vähintään tunnistan ne itse, jos pitää jostain etsiä.

Elaffy oi, kätevää! Täytyykin jatkossa testata että mahtuisko molempien nimet samaan tarraan :) säästöä säästöä! :)

Nimitarrat täälläkin käytössä, sukat yms tussilla myös :) en todellakaan tunnista meidän sukkia jos pitäisi etsiä, niitä kun on tullut hamstrattua alelaareista yms isot kasat! Jo ekan pk-päivän jälkeen olin huuli pyöreänä että ai onko meidän neidillä tällaisetkin sukat (oli ekaa kertaa käytössä ja mies pukenut lapsen) :grin

Kiitos vastauksista, pitänee siis kokeilla kuituteippiä tai kirjoittaa vain tussilla nimikirjaimet. Päiväkodista oikein painotettiin että myös sukat tulee nimikoida niin ehkä ne sitten pitäisi. Onko jollain muuten käytössä esim tuolta saatavia siirtokuvia? Onko ne toimineet ja pysyisikö ne sukissa? Itse olen vähän skeptinen sen suhteen että ne olisi lopultakaan kovin käteviä.

Sukkia en ole nimikoinut, mutta käytössä tarroja ja lidlistä ostettu leimasin jolla saa vaatteisiin leimattua nimen ja kestää 90asteen pesun. Leimasimeen pystyy siis itse laittaan tekstin kirjaimilla, niin saa muutakin kun vaan nimen jos haluaa.

Mistä tilaatte nimitarrat? Mitkä pysyy parhaiten pesusta toiseen?
Tarramonsteria oon kuullu kehuttavan mut on aika kallis muihin verrattuna. Onko silti hintansa arvoinen?

Mistä tilaatte nimitarrat? Mitkä pysyy parhaiten pesusta toiseen?
Tarramonsteria oon kuullu kehuttavan mut on aika kallis muihin verrattuna. Onko silti hintansa arvoinen?

On ollu! Ainaki pyöreät tarrat pysyy ilman mitään ongelmia ja kestää päivittäistä pesua. Tarrat saa kuitenki tarvittaessa siististi pois ja myös uudelleen kiinnittäminen usein onnistuu.

Minä olen tilannut tarrat Ikioma Nimilappu -nimiseltä firmalta, ja hyvin pysyvät sukissakin kiinni. Eli samat tarrat käytössä vaatteissa, sukissa, kengissä, juomapullossa, jne. Tarra on sen verran taipuisa, että ottaa kaikkialta hyvin kiinni eikä irtoa pesussa.

Alunperin valitsin tämä firman nimilaput sillä perusteella, että Disney-tarrat olivat söpömpiä kuin muilla, mutta tosiaan ovat osoittautuneet niin hyviksi käytössä, että olen ostanut täältä kaksi pakettia itselleni käyttöön ja kolme kavereilleni lahjaksi.

Joltain pienyrittäjältä , en millään muista firman nimeä! Mutta toistaiseksi on toimineet erittäin hyvin - toisin kuin isomman firman (en muista senkään nimeä :D) josta tilasin silitettäviä nimilappuja. Ne oli katastrofi!

Oho mitä leimasimia? Joku dymo siis vai mikä?

Siis semmonen tavallinen leimasin, mihin saa itse kirjaimilla tekstin laittaa.. Kestää 90asteen pesun eli ei vaatteista heti kulu pois. Mukana tulee aika paljo kirjaimia ja sai kolmeen tai neljään riviin tekstiä.. Tarttuu muuhunkin kun vaan vaatteisiin..

Meillä on tarrat ikioma nimilapusta. Tarroja laitan yleensä vain ulkovaatteisiin, hattuihin, hanskoihin, kenkiin jne. Sisävaatteet merkkaan tekstiilitussilla.

Ilahduin suuresti kun huomasin että Lindexistä ostetuissa uusissa sukissa oli kudottu valkoinen "name" ruutu varren sisäpuolella nimitystä varten :)

Lidlin leimasin oli positiivinen yllättäjä. :) Kertaakaan en ole ehtinyt vielä vaatteita pestä, mutta jos pysyy, kuten luvataan, on tuolla näppärä nimikoida sukkia ja muita hankalasti nimikoitavia tekstiilejä. :)

Ainakin Ikioma.fi tarrat alkoivat irtoamaan reunoilta jo muutaman pesun jälkeen ja itselle ainakin yllätyksenä tuli, että kyseessä onkin täysin Ruotsalainen yritys, mistä myös tarratkin postitettiin Suomeen. Itselle kotimaisuus on ainakin tärkeässä roolissa - tulevaisuudessa aion kannattaa Suomalaisia toimijoita niin verotkin päätyvät oman kansan hyväksi.

Takaisin