Vaaleanpunaista vai vaaleansinistä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sista

Jostain jotain jo tietävä
Onkos teillä toiveita vaaleanpunaisesta vai vaaleansinisestä? Tietenkin kikista tärkein, että tulee terve vauva, mutta varmasti monilla mietityttää kumpi sieltä on tulossa. Onko täällä monikin joka ei halua tietää? Itse kyllä haluan tietää mahdollisimman nopeaa! Kun yhden tytön sais niin sitten loput voi olla poikia. Miehen suku on täysin poika voittonen [:D]

nooh, mä toivoisin tyttöö. mutta kaipa se on sama mikä sieltä tulee.. [:)]
ite tykkään niin paljon vaaleen punasesta, et olis lapsi kiva pukee kaikkiin vaaleenpunasiin vaatteisiin. [:)] oon kyllä miettiny sitä että oliskohan kiva tietää kumpi sieltä tulee, mut en sit tiiä loppujelopuks et haluunko tietää.. kauheen vaikee päättää.

Oi haluun tietää, ihan uteliaisuudesta!!! :) Mä tosin olen aina ollut tosi viehtynyt vaalean vihreeseen ja keltaseen, joten niihin väreihin tullaan nytkin panostamaan. Eli siis sikäli aivan sama minkä merkkinen pikkuapina sieltä tulee. Mutta haluun kyllä tietää ja todennäköisesti jotain todella tyttömäistä/poikamaista ostan sitten ihan vaan silkasta höpsöydestä. Samahan se loppujen lopuksi on minkälaisissa kuteissa pieni pyörii, ei se itse välitä. Äiti vaan välittää [:D] Nytkin olen kyllä jo ostanut vähän sellasia "poikamaisia" sävyjä, mut en voinut vastustaa. Kuvina siis supersöpöjä barbababoja, joten ihan sama minkävärinen pohja, kyllä barbababaa pitää olla.

Mutta siis alussa totta kai toivoin tyttöä, koska ainakin esikoinen on helpompi mieltää omaan sukupuoleen, vastaavasti mies on koko ajan ajatellut poikaa. Nyt kuitenkin olen päässyt yli tästä sukupuolimieltymyksestä ja tällä hetkellä on hirveän vahva tunne siitä, että poika tulee. Tavallaan vähän toivonkin poikaa. Pitäähän nyt isoveli olla [:)] Mutta aika 50-50 toiveet kuitenkin loppujen lopuksi.

Oikeastaan tyttö olisi toiveessa, olisi niin kiva, jos tuo en perheainoa prinsessa saisi siskon... mutta iskias on vaivannut niin kaameasti, eilenkin itku meinasi muutamaan kertaan tulla, että yllättynyt olisin jos tyttö tupsahtaisi. Eli meidän perhe on ja pysyy poikavaltaisena, neljännen pojan uskon saavani.

Toisaalta meille on neljän viikon päästä tulossa myös tyttöpienokainen taloon - käytiin eilen tenavien kanssa valkaamassa koiranpentu! Olikin taas tosi tieteelliset ja hienot valintakriteerit, kaikki pennut olivat rohkeita, avoimesti ihmiseen suhtautuvia ja terveenoloisia... Eli valinta sitten tuli sillä perusteella (taas kerran), että yksi pentu jämähti ensin minun syliini ja sitten esikoisen syliin tuhisemaan, kun se selvästi tunsi olonsa niin turvalliseksi siinä ja otti meidät omakseen niin sehän oli sitten siinä!

Vaaleanpunainen salaisissa ja ei niin salaisissa haaveissa [:)]
Mutta molemmat tottakai tervetulleita. Vaatteista olen katsellu vaan neutraalin värisiä, enkä suoraansanottuna NIIN innostunut tuosta pinkistä ole [;)]

Mitään sen vahvempia "tää on poika/tyttö" tuntemuksia ei ole, joten jännityksellä odotellen rakenneultraa jos Veikko-Orvokki suostuis näyttämään kumpi on [:D] ..ja sitten synnytystä, että kumpi sieltä tulee, jos vaikka huijaa ultrassa [:D][:D]

Edit: Isäntä sanoo, että on poika olo :)

Vähän aiheen vierestä: minkäs rotunen karvapallo teille olikaan tättärä tulossa? Koiranpennutkin on niiiiiin söpöjä, ihanan pehmosia ja hassuja [:)]

Joo, no tässä onkin hyvä kysymys... En osaa päättää, kertakaikkiaan! Haluan terveen muksun tietysti ja kumpikin vaihtoehto on erittäin tervetullut, mutta jotenkin joka toinen päivä toivon enemmän tyttöä ja joka toinen poikaa. [:D] Että kattellaan sitte sen rakenneultran jälkeen, jos vaikka selviäis. Tulevan lapsen isä kyllä selkeästi toivoo poikaa... tahtoo jalkapallon peluukaverin![:D]

Toisaalta ja toisaalta... katotaan sitte. Nytkin päässä vilisee ajatuksia, eikä osaa päättää että oisko nyt tyttö kuitenki jotenki kivempi ja helpompi vai sittenki poika tai ehkä kuitenki tyttö... tai ei ku poika... tai... Vissiin on hormoonit asialla...[:)]

Tervelapsi niin muuten sama. :) Mutta siis tyttöä toivon minä ja mies poikaa! :D Kait se on joku luonnollinen jakauma tai joku, kun tahtoo aina näin päin olla.. Ehdottomasti aijotaan kysyä rakenneultrassa kumpi se on.<3 21.7 päivä rakenneultra, sitä odotellessa ja kaksi päivää sen jälkeen lähdetään etelän lämpöön, Kyprokselle<3 :) Ihanaa..

Pääskynen, aiheen vierestä sen verran, että meidän hauvavauva on lapinporokoira. Mahdottoman söpöähän se oli eilen katsella, kun lapset innoissaan leikkivät pentujen kanssa... Varmasti tuosta tulee olemaan tenaville paljon iloa ja seuraa.

Voivoi, heti oli pakko googlettaa tuo koira! Tietysti bongasin sieltä ne pentukuvat ja ihana pehmopörröhän katsoi mua ruudulta silmiin [:D] Aivan ihanan näköinen koira myös aikuisena ja vaikuttaa sopivan kokoiselta. Lapsille varmasti niin iloa kuin hyötyäkin!

Sitten ihan aiheestakin: Nyt en oikeastaan siis toivo tosiaan kumpaakaan sukupuolta erityisesti, enemmän toivon sitä, että seuraava (jos sellainen meille suodaan) on sitten se toinen, mitä ei nyt saada [:D] Jos oltais nyt saatu kaksoset, niin olisin toivonut, että tulisi sekä poika että tyttö [:)] Meillä ei siis kummallakaan ole suvussa kaksosia, joten ei ollut syytä epäillä, lähinnä peloissani ajattelin että voi ei jos niitä tuleekin kerralla enemmän [:D] Nyt ainakin siis tuntuu siltä, että olisi helpompi "harjoitella" ensin yhden kanssa. Menee taas jo ihan ohi aiheen. Meen päivittämään nyt tota listaa [:)]

Ensimmäisessä raskaudessa toivoin todella paljon, että saisin oman ihanan tyttären-poika tuli. Ja tämä poika on niin ihana, että en osaa tällä kertaa oikein haaveilla tytöstä tai pojasta. Ei sillä enää niin väliä ole. Pojalle tietenkin veljestä voisi olla enemmän seuraa, mutta olisihan se mukava tietää minkälainen se oma tyttö voisi olla. Olen aivan älytömän kiitollinen omasta ihanasta pojasta, joka on todella empaattinen ja iloinen lapsi. Yhtenä päivänä olin todella väsynyt ja purskahdin itkuun ja pikkuinen tuli ja otti kaulasta kiinni ja pyyhki pienillä sormillaan mamin kyyneliä pois ja sitten puristi kaulasta vielä kovempaa. Ja poika siis vasta 1v.2kk :) aivan ihana.
Ja muuten pojallekkin voi pukea pinkkiä :)Ja tytölle sinistä!

Onhan tuo totta, että tytölle voi pukea sinistä - ja ainakin meillä monet PIENET vauvan vaatteet ovat ihan neutraalin värisiä... jossain vaiheessa se vain sitten tuntuu menevän niin, että vaikka kuinka yrittää välttää niin sitä tulee osteltua pojille tummia vaatteita ja tytölle sitten niitä pinkkejä. Eikä pienin syy tuohon ole se, että normikauppojen lastenvaatevalikoimat ovat mitä ovat - eli helpoin on löytää juuri noita värejä.

Ja ne kuvat sitten, niissä pnkeissä kun tuppaa olemaan sellaisia "tyttömäisiä", joita ainakaan meillä isommat pojat eivät suin surminkaan päälleen pistäisi (Hello Kitty, Prinsessat, Ponit, milloin mikäkin punertava otus). Poikien vaatteiden löytäminen on poikien kasvaessa aika rasittavaa ja vaikeaakin. Itse vierastan ja suorastaan inhoan noita hirviö/luurankokuoseja lastenvaatteissa ja välillä tuntuu, ettei pojille tahdo löytää mitään kivoja... Tytölle kyllä ja ainakin meillä on nyt jo vuoden verran (tyttö 5v) ollut sellainen meininki tuolla tytöllä, että KAIKISSA mahdollisissa vaatteissa pitää olla Hello Kitty... Tai sitten Disneyn prinsessoja. Täytyy sanoa, että jos jossain törmään esim. punaisen/oranssiin paitaan, jossa on joku kiva kuva (useimmiten tuppaavat olemaan ajoneuvoja, joskus eläimiä) niin ne kyllä päätyvät meidän pikkupoikien kaappeihin...

Toi on tättärä niin totta! Noi prinsessat yms. siis. Toinen minkä oon pistäny merkille työn puolesta, niin tyttöjen ihan yksivärisissäkin paidoissa on tosi usein jotain röyhelö/pörhelöä tai rypytykset/puhvit hihoissa. Sellasia kyllä vierastan pojalle pukea. Mutta aika paljon just niitä pienimpiä kokoja saakin neutraalin värisinä, usein kuitenkin ovat aika tylsiä loppujen lopuksi. Että ehkä sitä sitten panostaa eniten tarpeellisten vaatteiden ostoon kun lapsi on täällä. Tai että ostaa nyt ne pienet neutraalit, jos ei siis saa sitten kasaa tutuilta ja isommat koot sitten vasta ensi vuonna. Tosin kovasti haluttaa hyödyntää tuota henkilökunta-alea, minkä nyt vielä hetken aikaa saa [:-]

En ole oikeastaan varma olenko toivonut kumpaakaan, en usko että sillä on mitään väliä. Mutta pikkutytöstä asti olen jotenkin tiennyt että mulle tulee tyttö. Saas nähdä kuinka yllättynyt olen jos sieltä tuleekin poika.
Emme halua tietää ennenkuin synnärillä että kumpi tulee.
Mutta siis, kumpikin toivottu mutta jotenkin tiedän vaan että tyttö sieltä tulee :D

Mulla ois kyllä jotenkin toiveissa poika, toki tytöstäkin oisin ihan ikionnellinen! Mut pienet pojat on vaan miusta niin suloisia! Mulla on mielessä semmonen samanlainen pikkupoika, jollaiseksi kuvittelen mieheni pienenä. Hänestä on yksi niin mahdottoman suloinen kuva, jossa hymyilee kauniisti, mut silmäkulman pilkkeestä näkee, et jotain metkuja on mielessä.. [:D] 

Aiotteko te Malla selvittää kumpi on tulossa?

Meillä kuten sanoinkin jo aiemmin halutaan pitää yllätyksenä loppuun asti [:)]

Ang1: Kyllä ois tarkoitus veikkaus sukupuolesta kysyä. Jotenkin se vaan tuntuu konkreettisemmalta odottaa pikkupoikaa tai pikkuista tyttöä kuin pelkästään vauvaa... Ja luulen et ensisynnyttäjälle se syntymähetki on niin ainutlaatuinen ja jännittävä, vaikka sukupuoli oiskin jo tiedossa.

Tuli muuten vielä mieleen, et itsekään en välttämättä innostu siitä, et tytöt vaaleanpunaiseen ja pojat vaaleansiniseen, mut 1-v. sukulaistyttö on ihan itse niin mieltynyt pinkkiin, et jos itse saa valita, valitsee aina pinkin... Toinen mistä pitää on keltainen, mut pinkki kyllä vie voiton. Ja äitinsä ei oo tässä tapauksessakaan varsinaisesti sitä pinkkiä "tyrkyttänyt". [:D]

Perheessämme on jo 2 neitiä, joten pikku herra olisi kiva saada joukkoomme. Ja mies jo todella toivookin pojan kollia [:D].
Jotenkin musta tuntuu että herrahan se sieltä tulee, ja pakkohan se on saada selville "ennen aikojaan".. Eli ultrassa kysytään!
Ensin oltiin sitä mieltä ettei sitä turhaan kannata kysellä, mutta.. En tiedä, jonkun syyn takia sitä vain mieli muuttu, ja voihan se olla että ultran yhteydessä tuleekin vastattua "ei" kun kysytään että haluuko tietää sukupuolen [:)].
Suurin toive kuitenkin on että lapsi on terve ja hyvinvoiva, mitä me kaikki toivomme.

Vaatetuksesta sen verran että meillä neidit pukeutuu tosi maanläheisiin ja neutraaleihin väreihin. Ei paljoo prinsessat ja röyhelöt ole koskaan kiinnostanut kumpaakaan.
Kuopus 2 -vuotiaana päätti että hän haluaa Batman-kumpparit, autopaidan ja sinisiä vaatteita, ja se linja on pysynyt vieläkin [:D].
Mikäs siinä, lapset saa päättää minkälaisia vaatteita ne pitää päällään!
Kesä aikaa kylläkin mekot ja hameet on IN, kunhan ne on sinisiä / mustia / vihreitä.

Rakenneultraa kovasti odotellessa!! Tänne voi sit kertoilla jos haluaa kumpi sieltä on tulossa. Minä en millään malttas oottaa..

Mulla on rakenneultra enskuun puoles välis. Mä oon ollu ihan aina sitä mieltä et en haluu tietää kumpaa sukupuolta ootan. Haluun sen olevan yllätys loppuun saakka[:D] Mieheni kyllä haluaisi tietää kumpi on tulossa. Toivon että hän suostuu ettei selvitetä kumpi on tulossa. Ollaan toki asiasta ihan sopu mielessä puhuttu[:)] Itellä on kyl tunne et tyttö tulee mut saa nähä.

Takaisin