Värjäättekö hiuksia raskaana?

En ole värjännyt ja luultavasti pyrin välttämään värjäämistä raskausaikana. Mutta never say never :wink
 
Oon värjännyt. Toki en päänahkaan asti oo pystynyt blondausta laittaan piiitkään aikaan kun palaa päänahka, mutta sit sen jälkeen tulevat shokkivärit menee kyllä ihan päänahkaan saakka.
 
Viimerakaudessa värjäsin kerran kuukautta ennen laskettua aikaa kampaajalla. Nyt meinaan käydä laittamaasa lapuilla raitoja niin ei koske päänahkaan ainakaan ne vahvimmat.
 
Pyrin olemaan tän ensimmäisen kolmanneksen värjäämättä, vaikka juurikasvua onkin jonkun verran. Vähän kyllä mietin kun uusi duuni alkaa elokuussa ja on asiakaspalvelua niin täytyis olla edustavan näköinen. Tosin ei ole montaa viikkoa enää siihen et eko kolmannes on täysi. Muutenkin olis kiva siirtyy kasviväreihin mutten tiiä miten noi harmaat saa sillä peittymään.
 
Yritän välttää värjäämistä, mutta jos menee aivan sietämättömäksi tämä harmaus syksyn mittaan, niin pidän auki raitojen vaihtoehdon - kunhan ei väriä suoraan päänahkaan. Tosin, ymmärrän hyvin jos joku haluaa värjätä hiuksiaan, mulle tämä vain tuntuu mukavemmalta ratkaisulta.
 
Ajattelin välttää ainakin ekan kolmanneksen. Onneksi nykyinen väri tehty raitojen avulla, niin ei niin kauheaa tyvikasvua. Odottelen varmaan niin pitkään kun kehtaan omaa peilikuvaani nykyisellä värillä tuijottaa :wink
 
Mä kävin raidottamassa ja koska oma väri puski jo läpi niin ei olis edes voinu laittaa raita-ainetta päänahkaan asti kun olis ollu keltanen juuri sen jälkeen. Mut nyt on tehty niin että ei pitäs juurikasvu näkyä ihan hetkeen niin voi olla vääjäämättä varmaan ainakin puol vuotta
 
Muistan jostain lukeneeni, että hormonien takia hiusväri saattaa käyttäytyä oudosti ja lopputulos olla jotakin ihan muuta kuin piti. Kokemuksia?
 
Mä blondasin myös edellisten raskauksien aikana eikä mulla ainakaan mitään kummallista tapahtunut. Hiushan on kuollutta kudosta, että en mä oikein ymmärrä miten siihen hormonit vaikuttais.
 
Ei varmaan itse olemassaolevaan hiukseen paljoa voi vaikuttaa mutta hiuspohjan rasvan koostumukseen varmasti jonkun verran voi ja sitä sitten hiuksiin leviää... mutta en tiedä yhtään vaikutuksista väreihin tai muihin. Itellä on aiemmin pesuväli pidentynyt raskauden aikana.
 
Kun ei ollut vielä aivan varma olenko raskautunut, kävin kampaajalla. Vaalennusaineen osuttua päänahkaan olin viimeistään varma alkaneesta raskaudesta-poltteli koko värjäyksen ajan kun normaalisti ei tunnu miltään. Joten uskoisin, etten ole värjäämässä hetkeen.
 
Sinnittelen tän ekan kolmanneksen ja sitten värjäytän, mut yritän pitää pidemmät välit kuin yleensä (noin 1kk).
 
Venytän raskausaikana kampaajalla käyntien välejä ja laitatan ehkä vain 1-2 kertaa raitoja. Sattumalta onnistuin ajoittamaan viimeisimmän kampaajakäynnin juuri paria viikkoa ennen kuin raskauduin.
 
Takaisin
Top