Välipalavinkit

Korppi24

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuiset 2023
Moi, Voidaanko kerätä tänne vinkkejä välipaloista? 😊

Mä oon aina ollut tosi huono syömään. Nyt ollaan tilanteessa, että joka päivä olis pakko syödä jotain järkevää. Eilen kamppailin mieleni kanssa, kun ei taaskaan huvittanut syödä mitään. Syöminen olis helpompaa, jos kaapissa olis valmiina sopivia välipaloja.

Neuvolasta sanoivat, että tärkeintä on, kun syö edes jotain - oli se sitten terveellistä tai epäterveellistä.

Jos aloitan itse:

- Hedelmät, mutta mitkä hedelmät? Onko jostain hedelmistä haittaa omalle ololle raskauden aikana?
- Välipalapatukat
 
Tosi hyvä idea ketjulle 😊 👍

Mulla myös sama ongelma, ei tee mieli oikeen mitään mutta jotain pitäisi syödä. Mulla myös vaihtelee, viime viikolla esim. murot oli hitti, ja muu makeampi, tällä viikolla tekee mieli vaan suolaista.

Mulla ihan vaan paahdettu leipä levitteellä ja juustolla on ollut nyt pari päivää sellaista mikä menee alas.

Vihanneksia ja hedelmiäkin oon joka päivälle pyrkinyt saamaan, ja ihan omenat on ainakin mun makuun melko neutraaleja ja maistuu.

Porkkanatikut ja joku dippi, jos se maistuu, tai sitten vaan pelkkää porkkanaa. Mulla ainakin tulee helpommin niitä syötyä kun on joku päivä jaksanut pilkkoa isomman määrän jääkaappiin.
 
Sain hyvän vinkin mauttomasta ja hajuttomasta etovaan oloon sopivasta pureskeltavasta: hapankorppu - ihan sellaisenaan ilman mitään, mulla on autossa ja käsilaukussa aina muutama hätävarana 😂

Jos laiskottaa, helppo on kaupan hedelmäosastolla myytävä tuoreista hedelmistä tehty hedelmäsalaatti (ananas, meloni, viinirypäle ja joskus oli kiiviä yms myös valmiina pilkottuna sekaan). Säilykehyllystä persikanpuolikkaat mehussa on myös nopeita ja säilyviä.

Myös tuorepuristettu appelsiini- tai omenamehu 👍 valmiit smoothiet 👌🏽 Ja marjapureet on maistunu hyvin.

Oon myös ostanu aika paljon kirsikkatomaatteja ja porkkanoita evääksi.

Epäterveellisyysosastolta suolatikut, nachot (ja jälleen hedelmäosastolla myytävä tuoreesta avokadosta tehty guacamole) sekä vanha ystäväni burger kingin kalahampurilainen 🙈 toimii mulle sillon kun muuten ei huvittais syödä.
 
Ainiin, unohdin nuo hedelmäsoseet pussissa, lastenruokaosastolta 😄 Mango on mun suosikki, ja jääkaappikylmänä mielellään
 
Ainiin, unohdin nuo hedelmäsoseet pussissa, lastenruokaosastolta 😄 Mango on mun suosikki, ja jääkaappikylmänä mielellään
Hei joo! Nämä unohdin itekin. Enpä oo hetkeen syönytkään. Kiitos muistutuksesta! Mun lemppari on vadelma. Mä tykkään myös nauttia soseet jääkaappikylmänä. 😄 Soseet on siitä hyviä, että niitä voi tunkea myös väkisin kurkusta alas, jos on huono olo.
 
Riisikakut on täällä ainakin mennyt ihan sujuvasti alas. Itse tykkään eniten ranch-maustetusta versiosta.
 
Pitäis muistaa ostaa noita riisikakkuja kaupasta! Oon hätään vetänyt kaapista löytynyttä näkkäriä silloin kun tarvii vaan jotain saada vatsaan että olo paranee. Eniten on tehnyt mieli hedelmiä tai vihanneksia, mandariineja ostin kans jos niitä vois napsia.
 
Voileipäkeksit on kans hyvä.
Mandariini ja banaani uppoo helposti, samoin jugut, etenkin kreikkalaiset.

Digestivet ja kylmä maito.
Murot ja kylmä maito😅
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ällötysaikana menee parhaiten jo tuo aiemmin mainittu (ruis!)leipä juustolla ja kurkulla, kylmät appelsiinit ja sitten sellaiset Valion suklaaproteiinijuomat.

Karjalanpiirakoita moni suosittelee ja kuulostaa kyllä hyvältä, mutta mua ne inhottaa raskausaikana, ihme kyllä.
 
Oon itse koittanut syödä kirsikkatomaatteja, ne on helppoja joka välissä. 🍅
 
Kuivatut luumut on muuten näppäriä sängyn vieressä. Etenkin kun itellä tuppaa tää raskaus vähän vatsantoimintaa huonontaa🤭
 
Kirsikkatomaatit on tosiaan käteviä naposteltavia, samoin cashewpähkinät. Ja nyt viime päivinä oon syöny valipalaksi maustamatonta jugurttia jossa paljon talk-muroja ja marjoja 😊
Tuorepuurot aamuisin on helppoja, itsellä vaan iskenyt laiskuus enkä ole jaksanut tehdä niitä illalla valmiiksi jääkaappiin odottamaan
 
Mä oon tykännyt kans tuorepuuroista! Me ollaan puolison kanssa pitkään syöty aamiaiseksi ja se on hänen kotihommiaan valmistaa ne aina meille molemmille, joten on onneksi helppo syödä nyt kun on ollut aamuisin vaikeampaa 😅 Tällä hetkellä tykkään ihan maustamattomasta tuorepuurosta + banaanista. Aiemmin lisäsin myös maapähkinävoita, mutta tällä hetkellä se hyvin vähäinen maku on aamulla hyvä.
 
Mä oon syöny välipaloina noita valmissmoothieita, se on ainoo vähän makeempi mikä maistuu. Ja sipsit houkuttelee paljon jatkuvasti 😂
 
Ite tykkään smoothieista, joihin laitan vaihtelevasti eri marjoja, joita löytyy aina pakasteesta
Hapankorpuista ja näkkäristä juuston ja kurkun kanssa
Dippikasviksia napostelen, helppo vaihella erilaisiin
Hedelmiä menee myös vaihtelevasti, banaania, kiiviä ja omenoita mennyt viime aikoina
Myös valmiit soseet kaupasta maistuu😋
 
Päärynästä ja banaanista pilkon maitorahkaan paloja. Se on herkkua. Sit riisikakut, gojimarjat, smoothiet, mustikkasoppa, pekaanipähkinät.
 
Takaisin
Top