Välilihan venytys ennen synnytystä, mikä öljy?

MPOP

Kommentoinnin ninja
Hei! Nyt kun tuleva synnytys lähestyy ja lähestyy, niin enemmän on pyörinyt mielessä se, että tuleeko repeämiä ja kuinka paljon se ylipäänsä sattuu, kun väliliha venyy..

Joten, onko kokemuksia, että onko nyt aivan pakollista ostaa se Weledan synnytykseen valmistautumisöljy, vai riittääkö välilihan venytysharjoituksiin esim. ihan vauvaöljy tai joku liukkari? Meiltä kotoa löytyy esim. vauvaöljyä ja tietty sit näitä normi oliiviöljyjä ja muita, onko Weledan öljy ehdottomasti paras vai saako noilla muillakin halvemmilla öljyillä yhtä hyvän tuloksen aikaan?
 
Apteekista saa Ceridalia, se on edullista ja soveltuu hyvin.:) ja kun googlettaa ceridalista niin löytää hyvät ohjeet välilihan hieromiseen venytysmielessä.:)
 
En tiedä täysin varmaksi, mutta jostain muualta keskusteluista luin, että jotkut on alottanu joskus vk 36, toiset taas sitä aiemmin. Ja kuulemma on hyviä tuloksia tullut.. Olis kiva kokeilla, jos noin vähällä vaivalla vois välttää sitten sen pahemman repeämisen ja ehkä se kipukaan ei ois niin kauhee.. :s
 
Ceridalin ohjeessa sanottiin muistaakseni, että rv 34 alkaen suositellaan (vai olikohan 36.....). Mutta että jos päivittäin tekee niin tuo muutama viikko ennen synnytystä riittää, siinä ajassa ehtii paikat saada tarpeeksi flexibilityä. :)
 
Käytin viimeksi kuismaöljyä, jostain rv 36 alkaen. Ja yhtään en revennyt eikä tarvinnut leikellä vaikka tyttö oli keskimääräistä isompi :) sitä suositellaan käytettäväksi myös synnytyksen jälkeen, nopeuttaa mahdollisten vaurioiden parantumista. 

Ite en tuota Ceridalia käyttäisi, se sisältää suurimmaksi osaksi parafiiniöljyä eli öljyteollisuuden jätteestä tislattua öljyä. Kiistelty aine kosmetiikassa ja luonnonkosmetiikassa kielletty. Kertyy elimistöön esimerkiksi huulipunista, mutta tuskin vatsalaukkuun pääsee alapäästä :D jotenkin vaan ajatus käyttää maaöljyteollisuuden jätettä herkillä limakalvoilla ei mua kiehdo yhtään :S no oon muutenkin herkkäihonen ja suosin luonnonaineita. Vaikuttava aine tossa Ceridalissa on jojobaöljy, sehän ois tehokasta. Vaan harmittavan kallista! :/
 
Mistä Ramana tota kuismaöljyä voi ostaa? Innostuin nyt, kun kerroit omat hyvät kokemukset. Täytyy ehdottomasti käydä ostamassa!
 
Ite en ole kokeillut, mutta mun neuvolantäti aikoinaan neuvoi käyttämään vauvaöljyä tai vaikka ihan oliiviöljyä kun kyselin. Enpä sitten kuitenkaan hieroskellut välilihaa. Tuntui aika oudolta hommalta kuitenkin.. :D
 
Unihelmi, kuismaöljyä saa luontaistuotekaupoista, sokoksen ja stokkan luontaisosastoilta, ruohonjuuresta, joistain apteekeista (missä on Vogelin tuotteita) ja tietenkin netistä tilaamalla. Varmaan jostain muualtakin vielä... Toinen nimi öljylle on Johannisöljy.
Mulla on Frantsilan kuismaöljyä, eli suomalaista.
Toi öljy on kauniin punaista (vaikka kuisma on keltainen) eli ehkä ei kannata valkoisia pikkareita laittaa öljyn levityksen jälkeen, varmuuden vuoksi :D
Mikään varma repeytymien estäjähän mikään öljy ei ole, mutta kokeilu tuskin on haitaksi! :)
 
Pitää kyllä tosiaan nyt vaikka kokeilla jonkun vauvaöljyn kanssa esim. suihkussa tai ennen nukkumaan menoa tuota venytystä :D Joskus oon kokeillu ihan ilman öljyä ja kun sormella venyttää tuota reunaa tuosta, niin kyllä se aika ilkeeltä tuntuu. Eli pitää ruveta nyt sitten "treenaamaan", josko se synnytys sitten olis vähän helpompi ainakin tuon venymiskivun kannalta!
 
Tässä on mun neuvolasta saamani ohje välilihan hierintaan :) Nyt itse noudattanut neljättä päivää, eli aloitin rv 35+3.
Katsotaan, miten käy synnytyksessä :P

välilihaohje.jpg
 
Menee kyllä ohi kukkaruukusta, mutta mua niin ärsyttää nuo "mainosohjeet" joita neuvola jakelee. Lähes kaikki ohjeet ja oppaat on jonku firman julkaisemia ja niillä tavoitellaan rahallista hyötyä. Kyllä valtion taholta tulevien ohjeiden pitäisi perustua riippumattomaan lähteeseen.
 
Takaisin
Top