Uutta ketjua raskausoireista

VeRa_Ann

Oman äänensä löytänyt
Eli kiinnostas tietää minkämoisia oireita muilla on, kun kuitenki viikkoja alkaa olla melkolailla hyvin ja toinen kolmannes käynnissä tai käynnistymässä.

Mulla on rv 14 menossa ja kiitos Luojan pahoinvointi alkaa helpottaa. Muutama päivä sitten oli kyllä vielä aamusta iltaan etova olo ja kaikki yökkäytytti, mut eilen ja tänään ok. Uutena tuntuu huimausta ja näkö on sumentunu. Tiiä sitten johtuuko vain liiasta puhelimella olosta :D Pieniä kohdunkasvukipuja tuntuu alavatsaan sivuilla ja selkeesti risti-suoliluunivel oireilee toiselta puolelta..
 
Mulla ei ole pahoinvointia ollut missään vaiheessa. Tällä hetkellä vain kohdun kasvukipuja ajoittain ja rintojen arkuutta, mikä sekin on jo lieventynyt aiemmasta. Vatsakin on ajoittain toiminut paremmin. Väsymys on edelleen kova. Nyt 12+6. :smiling-eyes:
 
Mulla pahoinvoinnin ja ruokarajoitteidem kanssa pahimmat viikot oli 7-10. Nyt 12+4 ja ajottain rinnat arat, pää kipee ja just vereenpaineen vaihtelua. Päikkäreitä otan melkein joka päivä edelleen. Odotan milloin tulee se kuuluisa toisen trimesterin energia, hehku ja pesänrakennusvietti :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Mulla pahimmat ällötykset ja muut olot ajoittuivat viikoille 5-14 eli nyt vasta pari viikkoa ollut jo ihan ok olo. Mieletön väsymys edelleen ja hampaidenpesu aiheuttaa edelleen oksennusrefleksin. Liitoskivut vaivaa jo nyt. Täälläkin vielä siis odotellaan sitä ihanaa keskiraskauden energiaa yms. Nyt rv. 16+2.
 
Mulla taas eilen ja toissapäivänä supisteli ja oli muutenkin tosi kurja olo. Onneksi oon sellaisessa duunissa nykyään, että pystyin eilen jäämään kotiin etätöihin ja ottaan vähän iisimmin. Ekan kerran tässä raskaudessa supisteli jo joskus rv.10+, ne oli semmosia kestosupistuksia ettei edes lepo auttanut. Silloin olin ihan varma, että kesken menee. Nyt mennyt monta viikkoa ettei mitään tai sellasia ihan ohimeneviä harjoitussupistuksia, mutta nyt taas oli pari päivää kunnon kestosupistukset meneillään. Tottakai vähän pelottaa, että meneekö kaikki hyvin ja kun ei vielä tunne liikkeitäkään kunnolla, on vaan arvauksia, että oiskohan tuo hento hipaisu jotain. Onneksi ensi maanantaina neuvolalääkäri, jolle valittaa ja joka toivottavasti kuuntelee myös sydänäänet niin sais mielenrauhaa tämänkin asian suhteen. Ja eilen yllättäen illalla lensi myös jälleen laatta. Rv. 16+4
 
Eli aika samanlaisia oireita muillakin siis. Jep, kyllä täälläkin yökkäilyt näköjään pysyy edelleen messissä, vaikka pahin etova olo on takana päin. Ja tuo hampaiden harjaus:Squared Sos: Yks pahin yökkäytyttäjä. Iltaisin saattaa tulla vielä huono olo. Rintojen kipeydrn unohdin täysin alotuksesta:Grinning Face: Eli alusta asti ja edelleen, mutta vaihtelevasti. Välillä tuntuu ettei voi nukkua/ painautua mitää vasten ja välillä on vaan nännit. Kohdunkasvukivut jatkuu edelleen ja muutaman kerran oon tuntenu vauvan pienet hipaisut. Välillä on olo, että onko siellä muka mitään, kun se tajuton pahaolo oli se voimakkain raskausoire ja puuttuu nyt:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mullakin ens viikolla neuvola. Mut pohdin tässä tulevaa viikkoa, josko kävis yksityisellä selvittää sukupuolen:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Nyt 20+ viikoilla alkanut suonikohjut vaivata ja lisäksi selkä naksuu usein kävellessä. Lisäksi harjoitussupistuksia ollut yllättävän paljon. Muuten olo ollut hyvä, joten autuasta keskiraskautta eletään 😊
 
Nyt kun lukee kaikenmoisia artikkeleita yms näistä raskausoireista, niin alkaa melekeen pelottamaan kun niitä ei ole! Ekalla kolmanneksella oli aika paha pahoinvointi kausi joka loppu n. rv 14 aikoihin jos oikein muistan. Tokalla kolmanneksella jonkinverran väsymystä, mutta nyt todettiin että sen verta ferritiinit alhaalla notta pitää alkaa rautakuurille. Pojan liikkeet alko tuntumaan pikkasen RV19 aikoihin ja ne on tieten lisääntyneet mutta muita oireita ei oikein ole. RV27+4 ja pitää muistuttaa itseään nousemaan sängystä sivuteitse eikä niinku nosferatu arkusta, ei saa nostella liikaa ja koittaa olla nukkumatta selällään jne. Sattunaista ummetusta mulla on ollu aina, joten en osaa sitäkään ajatella raskausvaivana. Muilla samanmoisia havaintoja?
 
Nyt kun lukee kaikenmoisia artikkeleita yms näistä raskausoireista, niin alkaa melekeen pelottamaan kun niitä ei ole! Ekalla kolmanneksella oli aika paha pahoinvointi kausi joka loppu n. rv 14 aikoihin jos oikein muistan. Tokalla kolmanneksella jonkinverran väsymystä, mutta nyt todettiin että sen verta ferritiinit alhaalla notta pitää alkaa rautakuurille. Pojan liikkeet alko tuntumaan pikkasen RV19 aikoihin ja ne on tieten lisääntyneet mutta muita oireita ei oikein ole. RV27+4 ja pitää muistuttaa itseään nousemaan sängystä sivuteitse eikä niinku nosferatu arkusta, ei saa nostella liikaa ja koittaa olla nukkumatta selällään jne. Sattunaista ummetusta mulla on ollu aina, joten en osaa sitäkään ajatella raskausvaivana. Muilla samanmoisia havaintoja?
Jep! Oireiden keveys/ väliaikainen katoaminen / vähäisyys meinasi muodostua nukahtamista viivästyttäväksi kompastuskiveksi.
Onneksi oli tiheät wckäynnit (max 2-2.5hr), ne tasoittivat tietä.
Potkiiko poika kovin, vai saatko hyvin nukutuksi?
Toivottavasti lisä raudasta n ollut apua väsymykseen.
 
Potkiihan tuo, mutta toistaiseksi saan kuiten nukuttua ja vessaankin tarvii herätä max. 2 kertaa yössä. Pitänee nauttia tästä niin kauan kuin voin!
 
Takaisin
Top