Uusperheet

Mimmulainen

Jostain jotain jo tietävä
Hei, olisi kiva tietää onko täällä muita uusperheellisiä :)

Meillä siis on ja perheessä asuvat mun tytöt ja miehen lapset jotka ovat meillä joka toinen viikko. Ja ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen vauva olisi nyt siis tulossa :)
 
Me ollaan uusperhe.
Mulla edellisestä liitosta isot lapset, miehellä ei lapsia, tämä meidän yhteinen sii miehelle eka
 
Täällä myös yksi uusperheellinen! Miehellä aikaisemmasta suhteesta 5v tyttö ja itsellä 12v poika.. Yhdessä on oltu 3,5v, joulukuussa vasta päästiin omaan yhteiseen kotiin ja nyt odotellaan ekaa yhteistä naperoa.. :)
 
Minulla 2 ja miehellä 2, nyt tulossa ensimmäinen yhteinen, kun saimme nuo neljä kasvatettua hieman isommiksi :)
 
Miten ajattelette että vauvan sisarukset ottavat pienen vastaan?
Musta tuntuu ainakin nyt että omat tytöt ottavat jotenkin paremmin kuin miehen lapset, mä en oo kovin lähelle heitä vieläkään päässyt vaikka 3 vuotta ollaan samassa taloudessa asuttu.. Harmittaa kyllä että ovat minua kohtaan varautuneempia edelleen.
 
Varmasti nämä kanssamme asuvat, eli minun lapseni ottavat asian luonnollisemmin. Miehen lapset kun eivät asu meillä ja käyvät harvakseltaan eivät välttämättä koe pikkusisarusta niin läheiseksi. Tosin, miehen lapset ovat jo parissakymmenissã, että ei heitä varmaan niin liikutakkaan.
 
Epäilen, että tuo vanhempi -minun poikani siis, joka on jo melkein 13v kun vauva syntyy- ottaa uuden tulokkaan riemulla vastaan, mutta 5v:lle voi olla enemmän tekemistä hyväksyä tulokas. Mutta aika näyttää..
 
Mä luulen että mun lapset ottavat vauvan kyllä hyvin vastaan, isojahan nuo jo ovat, kaksi vanhinta lukiossa ja nuorinkin jo nelosella.

Toki kun on noin iso ikäero, ei sisarussuhde ole ihan samanlainen kuin jos ikäero olisi pienempi.
 
Mua tosiaan harmittaa että on miehen lasten kanssa kuitenkin viileät välit vaikka hyvin tullaan toimeen yms.. No jospa tämä tuleva pieni lähentäisi sitten.. Kukapa tietää..
 
Täällä kans uusioperhe, mulla tyttö ennestään ja miehellä tyttö ennestään. Vähän jännittää että onkohan mustasukkaisuutta ilmassa sitten ku vauva tulee..
 
Uusioperhe täälläkin. Miehellä ennestään 3 meillä 1 yhteinen ja toinen tulossa. Eli mulle toinen ja miehelle viides.
Miehen vanhemmat lapset otti tämän sisarpuolen mahtavasti vastaan ja leikkivät ja hoitavat aina kun ovat meillä (joka toinen viikko) mutya minä halusin toiselle myös täyssisaren. Meillä kans vähän varautuneet välit, johtuen varmaan siitä, että mies ei edelleenkään "raaski" pitää kunnolla sääntöjä ja kuria, mutta minulla on tietty kuri ja rajat.
 
Kai mekin nyt sit tavallaan ollaan uusperhe. Miehellä kaks lasta ennestään minulle tulossa ensimmäinen :)
Miehen lapsille ei vielä olla kerrottu mutta uskon ku sen verran isompia jo ovat että odottavat oikein innolla (toivotaan näin). Miehen lapsien kanssa minä olen tullut toimeen paremmin kuin hyvin jo alusta pitäen :)
 
Meillä väleihin vaikuttaa myös ikä, mun vanhin opiskelee toisella paikkakunnalla niin ei ole miehen kanssa yhtä läheinen kuin nuoremmat jotka viettävät kotona paljon aikaa.
 
Täälläkin uusperhe, yhdessä oltu jo 11.vuotta. Miehellä on edellisestä liitosta 17.v ja 15.v lapset poika ja tyttö. Mulla on edellisestä 13.v tyttö ja yhteinen tyttö on 8.v ja sitten lisäksi tämä uusitulokas :)
 
Täällä meillä miehellä ennestään kolme tyttöä, nyt tulossa mun ensimmäinen ja siis eka yhteinen. Yhdessä ollaan oltu reilut 3,5v ja naimisissa 9kk.

Miehen lapset on meillä n.puolet ajasta, aikaisemmin ehkä jopa lähemmäs 2/3 ajasta. Mulla oli myös edellisessä suhteessa yksi "tytärpuoli", mutta hän oli jo melkein 10v., kun tulin mukaan kuvioihin. Nää tytöt oli 3-8-vuotiaita, kun alettiin pitää yhtä, ja vanhempien ero varsin tuore tapaus. Onhan tässä siis kaikenlaisia hankaluuksiakin ollut, mutta eteenpäin vaan porskutetaan...

Vauvan tulosta ovat joskus kyselleet ja sen perusteella uskoisin uutisen olevan iloinen, kun viimein kerrotaan, mutta sen näkee sitten.
 
Miehen tytär (11-v) pääsi tänään mukaan neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Ihan mielellään vaikutti tulevan ja innolla odotti koska saadaan ne kuulla.

Illalla mietti ääneen kumpi sieltä mahtaa tulla ja et pikkusisko olis kivempi kuin veli.

Taisi auttaa aika paljon kun pääsi mukaan kuuntelemaan, itselle ainakin helpotus että puhuu ihan positiiviseen ja odottavaan sävyyn tulevasta pikkusisaresta :)
 
Täällä myös uusperhe.. Yhdessä ollaan oltu n. 3,5 vuotta ja naimisissa 2v. Yhteinen lapsemme täyttää ensi kuussa 2v. ja miehen toinen lapsi on asunut meillä keväästä asti osan ajasta. Emme ole vielä kertoneet miehen lapselle tulevasta vauvasta, varmaan sitten rakenneultran jälkeen elokuussa..
 
Takaisin
Top