Uusperheellisiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mekku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Ilyana.

Etkös sinä pysty viemään sen eropaperin yksinkin? Itse en ainakaan aikoinaan tarvinnut esikon isän allekirjoituksia avioerohakemukseen. Hän sai vain tiedon asiasta postitse, vaikka toki oli asia muutenkin tiedossa. Ja tokan vaiheen paperitkin vein yksinäni. Sen jälkeen tuli käräjäoikeuden vahvistus erosta postitse.

Tsemppiä Ilyana.

Etkös sinä pysty viemään sen eropaperin yksinkin? Itse en ainakaan aikoinaan tarvinnut esikon isän allekirjoituksia avioerohakemukseen. Hän sai vain tiedon asiasta postitse, vaikka toki oli asia muutenkin tiedossa. Ja tokan vaiheen paperitkin vein yksinäni. Sen jälkeen tuli käräjäoikeuden vahvistus erosta postitse.

No, kun tää kakkosvaiheen käsittely mulle onkin ollut vähän pimennossa. Yksin saan joo paperin viedä, mutta eikös sille toiselle osapuolelle anneta tilaisuus tuoda asiansa ilmi eli pitää siis kuitata erolappu nähdyksi ennen käräjäoikeuden päätöstä? Vai onko tuo menettelytapa vain siinä ensimmäisessä vaiheesaa käytössä?

No, kun tää kakkosvaiheen käsittely mulle onkin ollut vähän pimennossa. Yksin saan joo paperin viedä, mutta eikös sille toiselle osapuolelle anneta tilaisuus tuoda asiansa ilmi eli pitää siis kuitata erolappu nähdyksi ennen käräjäoikeuden päätöstä? Vai onko tuo menettelytapa vain siinä ensimmäisessä vaiheesaa käytössä?

Toiselle puolelle annetaan mahdollisuus vain kuulemiseen, josta siis tulee ilmoitus käräjäoikeudesta. Tämä nyt on lähinnä informointiosuus, koska aina ei toinen välttämättä tiedä että ero on vireillä. Yksin saat viedä sen toisen vaiheenkin lapun ilman toisen allekirjoituksia. Toki lappuun saa halutessaan pyytää toisenkin allekirjoituksen jolloin oikeudessa ero huudetaan läpi vain puolisoiden yhteisellä päätöksellä. Että ei kenenkään avioero ole jäänyt puolitiehen sen vuoksi että toisen puolen allekirjoitus puuttuisi, kun yksin voi koko prosessin hoitaa.

Takaisin