Uusi rundi vai ei? Iltatähdestä haaveilu

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä jos houkuttaisi uudelle kierrokselle lähteminen, kun lapset alkaa olla jo isoja? Varmaan vertaistukea löytyy.. Ja milloin voi muuten puhua iltatähdestä?

Meillä on lapset 6 ja 9. Varmaan tässä tilanteessa voisi sanoa että jos saataisiin lisää lapsia niin olisi iltatähti?

Meidän isommat lapset olivat 8 ja 10, kun meidän iltatähti syntyi 😄 Hän on nyt 1v. Alkuun sitä mietti, että jaksaako vielä aloittaa alusta uudestaan, mutta ihan turhaan sitä jännitti. Olen iloinen, että päätettiin vielä yrittää. Isommat lapset ovat onnellisia, kun saivat pikkusisaruksen. He kovasti tykkäävät hoitaa ja leikkiä 😊

Mä en taas ajattele vielä että 5v ikäero olisi iltatähti 🤭 Vai missä se raja menee? Omasta mielestäni ehkä siinä kun isommat ovat jo koululaisia.

Meillä esikoinen oli 6v, kun kuopus syntyi. En tiedä voiko tässä jo puhua iltatähdestä. En jotenkin ole osannut ajatella kuopusta sellaisena. Osittain varmaan kun olin alle 30v. hänen syntyessä. Joka tapauksessa toinen lapsi oli toiveissa melkein jo synnärillä esikoisen synnyttyä. Mielessä oli lyhyempi ikäero, mutta asia lykkääntyi miehen sairastuttua ja lopulta vielä lisää meidän molempien jaksamisen vuoksi. Se vauvakuume oli varsin riipivää ne vuodet ja kuitenkin tiesi, ettei olisi toiselle lapselle riittänyt voimavaroja. 😢 Nyt kun on nämä kaksi, olen tyytyväinen lapsilukuun. Ja on tässä ikäerossa hyvätkin puolensa. Lapset on voinut esim. päästää keskenään ulos ja on voinut luottaa esikoisen katsovan sen verran pienemmän perään.

Minusta iltatähti on alunperin ollut enemmänkin suoraviittaus vanhempien ikään eikä lainkaan mahdollisiin sisaruksiin.
Niinpä jos joku on ensimmäiset muksut saanut 18-22 vuotiaana ja lisää syntyisi 32-35v niin eihän vanhempi olisi oman elämänsä iltapuolella .. vastaavasti jos ensimmäisen vauvan saa syliinsä +50v niin lienee vauva vanhenpansa iltatähti....
Kakkoskierrosta tai jopa kolmaskierrosta kyllä vahvasti kannatan!

Takaisin