Mulla tihkui lapsivettä nelosesta. Oli semmonen ihme kostea olo useamman päivä , mutten erottanut valkovuodosta mitenkään.
Muuttamien päivien "oireiden" alun jälkeen kumarruin ja jotain valahti housuihin. Ihan siis valkovuotoakin olisi voinut olla, koska määrä oli minimaalinen ja aivan sama tunne kuin koko raskauden muutenkin. Rv oli jotain 40+3, joten osasin jo eritavalla odottaa jotain tapahtuvan synnytykseen liittyen. Itse googletin ja soittelin kavereille, pitäiskö soittaa synnärille. Soitin sit, vaikka en uskonut olevan mitään tekemistä lapsiveden kanssa. Halusin vaan sisätutkimuksen, joka noilla viikoilla edesauttaa synnytyksen käynnistymistä.
Testi osoittautui kaikille yllätykseksi positiiviseksi, jopa kätilö oli ihmeissään.
Oysissa ei päästetä enää yöksi kotiin, vaikka olis vaan pieni reikä kalvoissa. Sain vinguttua, että haen tavarat kotoa, hoidetaan toiset lapset hoitoon ja tuun takaisin osastolle viimeistään kasilta.
Supistuksia ei ollut tullut koko loppuraskaudessa yhtään, mutta koska oon uudelleen synnyttäjä paikat oli jo kivasti 4cm auki valmiiksi.
Joku ihana lääkäri suostui puhkasemaan kalvot jo yötä vasten, koska en halunnut jäädä aamuun odottelee käynnistystä.
Meidän poika syntyi tästä 3h myöhemmin.
Ja siis kolmessa edellisessä synnytys käynnistyi supistuksilla. Toi lapsivesihomma oli aika outoa.