Uuden työn saanti raskaana

Basin

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onkos täällä ketään joka olisi saanut uutta työtä raskausaikana?
Itse sain eilen puhelun uudesta paikasta, heillä oli jo yhteystietoni entuudestaan.
Sanoivat puhelimessa, että olen juuri sellainen jota ovat hakeneet ja aiempi työkokemukseni on juuri täydellinen ja koulutukseni myös.
Nyt sit viikkoja lähes 20 täynnä ja parin päivän päästä menen käymään haastattelussa, mietin miten toimin, onhan se sanottava raskaudesta, kun kuitenkin työssä olisi koeaika jonka puitteissa minut voisi irtisanoa, vaikkei raskaus syy saisi ollakkaan. Tiedän että olen koulutukseltani jokseenkin harvinainen, eikä heillä sinne tunkua ole hyvistä hakijoista, joten ainakin puhelinhaastattelijan puheiden jälkeen hylkäyksen syy olisi raskaus, jos paikkaa en saisi...
 
Mulle kävi niin, että olin raskaana muistaakseni rv25 kun kävin työhaastattelussa ja sain paikan. Itse en kylläkään haastattelussa puhunut asiasta mitään ja mulla oli niin pieni maha, ettei haastattelijat varmastikaan sitä huomanneet. Kun istuin vielä pöydän takana koko haastattelun ajan... Noh, noin olin ainakin varma että valitsivat mut pätevyyteni takia eivätkä jättäneet valitsematta vain raskauden vuoksi. Mutta toki tuo on totta, että useimmissa paikoissa on se 4kk koeaika, jolloin kai voi irtisanoa ilman perusteluita. Vaikeahan siinä on yrittää todistella, että irtisanoivat raskauden vuoksi... Vaikka toisaalta normaalitilanteessahan kai raskaana olevalla on lain mukainen irtisanomissuoja, mutta en sit tiedä päteekö se koeajalla kuitenkaan.