Uudelleen plussanneita

amanita

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuunmammat 2015
Maalismammat 2017
En varmaan oo ainoa joka on uudella kierroksella vai onko täältä porukka niin vähentynyt. Itse vasta plussasin ja laskettu aika on maaliskuussa. Olisi kiva jakaa mietteitä.
 
Olette sissejä kyllä, vauvavuosi taisi mennä sujuvasti?

Me ei olla valmiita kokemaan tätä vuotta uusiksi näin pian, tyttö on edelleen aika suuritarpeinen ja oma haluni olla tietynlainen äiti ei ehkä jaksaisi toista yhtä pientä :hilarious:
 
Meillä nyt 3 alle 4-vuotiasta,ni on totuttu valvomisiin ja kaaokseen :D Lisäksi esikoinen on jo isompi, hänestä on suuri apu arjessa :)
On aina haluttu lapset pienillä ikäeroilla ja suurperhekin ollu haaveissa :)

Vauvavuosi ei ollu helppo,mutta ei liian rankkakaan :) Tällä hetkellä on melkein rankempaa,kun oon ollu väsyneempi ja lapsilla uhmat.
 
Meillä oli tosi tosi hyväuninen ja muutenki tyytyväinen vauva. Toinen samanlainen olis tilauksessa :happy119
 
Niisk, kamala vauvakuume! Mut pakko valmistua ensin.. Me jaksettais kyllä vauvavuosi uudestaan (huonouninen lapsi, mutta muuten niin hyväntuulinen, että se korvasi), mutta kovasti ei supervaikean raskauden uusiminen houkuta niin kauan kuin esikoinen on tosi pikkanen.
 
Yhden tiedän joka toissa päivänä jo sai uuden pikkuisen. En muista millä nimimerkillä täällä kulkee. Paljastakoot itse itsensä jos haluaa. Mutta onnea heille ja muille plussanneille!
 
Onnea plussista! :) Meillä ei ole lähivuosien suunnitelmissa toista vauvaa, eikä minulla edes ole vauvakuume iskenyt yhtään päälle. Sen verran rankka vauvavuosi oli, etten ole vieläkään kunnolla toipunut.
 
Meillä on kakkosen la tammikuussa. Tällä viikolla oli np-ultra ja kaikki hyvin.

Meillä oli mukava vauvavuosi ja jo alunperin haluttiin toinen aika pienellä ikäerolla (nyt tulee n. 1 v 9 kk). Tottakai välillä huonosti nukuttu yms. mutta ei ihmeempää sairastelua tms. Esikoinen ehtii nyt välissä 5 kk hoitoon. Aloittaa nyt elokuussa ja jouluna jäädään uudestaan kotiin.
 
Onnittelut plussanneille! Mulla on jonkinlainen vauvakuume, mutta ei oikeastaan ihan niin paha, mikä pari vuotta sitten johti tämän toukokuisen syntymään :) Lapsilla on kahden vuoden ikäero, ja aika tiivistä arki näidenkin kanssa on. Toisaalta, olen aina toivonut suurta perhettä ja paljon lapsia, ja aika paljon mietinkin sitä, että kannattaako lapset tehdä (sen verran kuin voi itse asiaan vaikuttaa...) pienellä ikäerolla vai yrittää jotenkin palautua väsymyksestä välillä. Itsellä on ikää +30v, joten ei tässä mitään viiden vuoden ikäeroja enää uskalla ajatellakaan. Eniten on mietityttänyt oikeastaan se, että kun tämä kuopus on nyt se ihana pullea pehmeä vauva, niin jotenkin haluaisi pitkittää sitä, koska heti kun uusi vauva on tullut, ne vanhemmat lapset menettää siihen astisen vauva-asemansa. Kaiholla olen monesti yrittänyt muistella, millainen esikoinen oli vauvana, vaan liian äkkiä se unohtuu :/
 
Oikeastaan kiinnostaisi tietää kokeneemmilta, muuttiko teillä kolmas lapsi pakkaa niin paljon kuin toinen lapsi aikoinaan? Muistan ajatelleeni, että kyllähän se toinen lapsi tässä menee siinä missä yksikin. No, nyt tiedän paremmin... :laughing025
 
Ootta te kyl supereita :chicken:

Meil kun on noita elukoita niin tuntuu että pois pitäisi sitten laittaa jos lapsia tulisi enemmän, ettei vaan raahkeet riittäis... mut sitten ei olisi järkeä enää asua maalla koska... noh... eläimiä siihen maalla asumiseen tarvitaan... mutta ei minusta olisi kaupunkiinkaan koska mitä ihmettä ne lapset sitten tekisi päivät? :hilarious::hilarious:
 
Tosiaan, se arkirytmin löytyminen kyllä helpottaa, ja täytyykin sanoa, että toisaalta toisen lapsen kanssa on tietyt jutut helpompia kuin esikoisen kanssa aikoinaan, kun päivissä on jo tietyt arkirutiinit. Eli parhaimmillaan se toinen lapsi todella sujahtaa siihen samaan rumbaan, jossa muutkin jo ovat. Alku tietty on haastavaa, kun ihan pieni vauva ei vielä ole missään rytmissä ja onhan useamman lapsen siirtäminen/syöttäminen/pukeminen oma lukunsa. Mutta siihenkin tottuu!
 
Ihanaa kun täällä on monella muullakin samoja mietteitä. Meilläkin oli aluks et kaks olis meiän lapsiluku mutta kovin on toi vauvakuume vaan iskenyt mut järki yrittää sanoo et onko järkevää ja ainakin pitäs vähän aikaa odottaa....Vauvakuumeessahan on tosi hyvä odotella :D Mun vahvuus kun ei oo maltti.. ainakaan tässä asiassa:)
 
Takaisin
Top