Uskottomuus

M

Minä vain

Vieras
Hei!
Olemme mieheni kanssa seurustelleet 12vuotta. Mieheni on useasti jäänyt kiinni seksuaalis sävytteisestä kirjoittelusta toisten naisten kanssa, myös selkänitakaa tapaamisista on ollut puhetta mutta ei ole näitä toteuttanut. Selitys näihin on ollut että on vain pönkittänyt itseluottamusta eikä oikeasti ole viesteillä tarkoittanut mitään.
Nyt 2vuotta sitten jäi mieheni kiinni pettämisestä. Syy oli kuulemma siinä ettei saa tarpeeksi huomiota kotoa. Pettämisestä hän jäi kiinni kun suoraan sanottuna urkin hänen viestejä. Hän oli kirjoitellut naisen kanssa jälkeenpäin tapahtuneesta ja uusintaakin ehdottanut.
Annoin taas anteeksi ja mies vaikutti tosissaan katuvan.
Ei mennyt kauaa kun mies taas oli "pönkittämässä itseluottamustaan" kirjoittelun merkeissä naisten kanssa... Tiedän että toisen viestien lukeminen on todella väärin , mutta niin moneen kertaan luottamuksen menettäneenä en pystynyt olemaan tarkastamatta välillä missä taas mennään.. tiedän että minussa on vikaa koska eihän hän muuten muita tarvitsisi. Kadun välillä että olen antanut niin monesti anteeksi. Nyt meille on syntymässä esikoinen, mutta tunnen että mieheni jatkaa samaa touhua. Olen jättänyt hänen viestinsä rauhaan ja hän suorastaan vahtii nykyään puhelintaan etten pääse salaa siihen käsiksi. Meillä menee muuten hyvin, hänkin puhuu olevansa onnellinen. Luulen että mieleni voisi paremmin ilman tätä suhdetta, mutta en pääse tästä irtikään.. miten minä siis opin elämään sen kanssa että suhteessa on aina kolmas osapuoli?
 
Hei,

ja kiitos tärkeästä avauksesta.

Pettäminen syö ruton lailla petetyn itsetuntoa ja voi luhistaa täysin luottamuksen toiseen. Pettäminen lieneekin yksi yleisistä syistä eroihin.

On mahdollista elää pettämisen kanssa, mutta se vaatii lujaa itsetuntoa ja erittäin hyvää kommunikaatiota ja yhteisymmärrystä puolison kanssa. Suositeltava lähestymistapa olisi lähteä rakentamaan yhdessä puolison kanssa pelisäännyt uuteen tilanteeseen sekä täysin erilainen suhtautumistapa seksiä kohtaan. Päämääränä on silloin se, ettei sinusta tuntuisi siltä, että sinua petetään, vaan että toimitaan uusien yhteisien sääntöjen mukaisesti. Tosin, vaikka kuinka olisi järkeillyt asiat, tunteet voivat silti yllättää puolin ja toisin. Näitä tunteita olisi hyvä ainakin osittain pystyä käymään läpi puolison kanssa.

Olemme mieheni kanssa seurustelleet 12vuotta. Mieheni on useasti jäänyt kiinni seksuaalis sävytteisestä kirjoittelusta toisten naisten kanssa, myös selkänitakaa tapaamisista on ollut puhetta mutta ei ole näitä toteuttanut. Selitys näihin on ollut että on vain pönkittänyt itseluottamusta eikä oikeasti ole viesteillä tarkoittanut mitään.
Nyt 2vuotta sitten jäi mieheni kiinni pettämisestä. Syy oli kuulemma siinä ettei saa tarpeeksi huomiota kotoa. Pettämisestä hän jäi kiinni kun suoraan sanottuna urkin hänen viestejä. Hän oli kirjoitellut naisen kanssa jälkeenpäin tapahtuneesta ja uusintaakin ehdottanut.

Itsetuntoa on toki helppo pönkittää testailemalla ja peilailemalla omaa viehätysvoimaa. MIehesi on kuitenki luisunut tästä flirttailusta pettämisen puolelle -- eikä sitä tarvitse hyväksyä. Siinä missä hän varmasti saa pönkitettyä itsetuntoaan, huoleni on, miltä tämä sinusta tuntuu? Miten miehesi seksisuhteet vaikuttavat itsetuntoosi? Voisi olla hyödyllistä seisahtua näihin tuntemuksiin (päätit sitten hyväksyä pettämisen tai sitten et). Minkälaisia tunteita miehesi toiminta ja seksisuhteet ovat sinussa herättäneet?

Jos todella aiotte lähteä avoimen suhteen tielle, tärkeää olisi saada myös miehesi käsittelemään pettämisen (tai miksi sitä sitten haluatte kutsua) sinulle aiheuttamia tunteita. Pohtikaa yhdessä, jos siis avoin suhde on tienne, onko miehesi valmis käsittelemään näitä tunteita sinun kanssasi? Enkä tarkoita nyt sitä, että mies puolustelisi tekojaan, vaan että hän todella pohtisi tekojensa sinulle aiheuttamia tunteita ja sitä miten hänen tekonsa vaikuttavat teidän parisuhteeseen.

Voisitte myös pohtia kolikon kääntöpuolta: Miltä miehestäsi tuntuisi, jos sinulla olisi puhelin täynnä seksiviestejä toisilta miehiltä? Jos päätät hyväksyä miehesi seksisuhteet, antaako miehesi samalla sinulle luvan harrastaa seksiä muiden miesten kanssa vai olisiko kyseessä epäreilu yksisuuntainen avoin suhde?

Kadun välillä että olen antanut niin monesti anteeksi. Nyt meille on syntymässä esikoinen, mutta tunnen että mieheni jatkaa samaa touhua. Olen jättänyt hänen viestinsä rauhaan ja hän suorastaan vahtii nykyään puhelintaan etten pääse salaa siihen käsiksi. Meillä menee muuten hyvin, hänkin puhuu olevansa onnellinen. Luulen että mieleni voisi paremmin ilman tätä suhdetta, mutta en pääse tästä irtikään.. miten minä siis opin elämään sen kanssa että suhteessa on aina kolmas osapuoli?

Kirjoitat, että kadut anteeksi antamista. Kerrot myös, että voisit paremmin ilman tätä suhdetta. Kysyt myös, miten oppia elämään pettämisen kanssa. Isoin kysymys minusta on: mitä itse haluat ja kuinka paljon olet valmis riskeeraamaan? Kumpaa tietä sinä haluat kulkea? Onko tämä vapaan suhteen tie sinun tiesi vai haluaisitko mieluummin laittaa miehellesi kovan kovaa vastaa?
 
Takaisin
Top