Vieras
Niin.. Uskaltaako työttömänä hankkia lapsia? Kokemuksia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jos jää odottamaan "sitä oikeaa aikaa" hankkia lapsia, sitä ei todennäköisesti tule koskaan. Työttömällä ei ole rahaa. Kun saat töitä, et kehtaa heti jäädä äitiyslomalle. Kun olet pidempään töissä, olet niin korvaamaton työpaikalle, ettet vaan yksinkertaisesti voi jättää työnantajaa pulaan. Tai sitten tulee se loistava ylenemismahdollisuus eikä taaskaan voi jäädä pois. Tai sitten se työsuhde on määräaikainen, jonka aikana ei kehtaa jäädä ja sen jälkeen on taas työtön eikä ole rahaa.
Elämää ei kannata käyttää odottamiseen vaan elää aina tätä aikaa nyt ja tässä. Jos biologinen kello tikittää ja vauvakuume painaa päälle niin ei se kotiäidin ammattikaan huono ole :) Ja paljon saa ostettuna käytettynä halvalla ja ei aina tarvitse olla sitä parasta ja kalleinta. Ja moni härpäke on käytännössä turha, lapsen kanssa pärjää hyvinkin pienellä esim. lelujen suhteen, kun vaan käyttää mielikuvitusta. Käpylehmillä sitä on itsekin leikitty, täysin ilmaisilla leluilla :)
Ite oon ollu työttömänä kans pitkään, yli vuoden. Tai no olin tossa kolmen päivän työsuhteessa marraskuulla, jonka työantaja katkas koeajalla. Ja nyt mua uhkaa karenssi koska työnantaja väittää että irtisanoin itteni ihan ite...Hilutus kirjoitti:
Ja nyt oon siis myöskin raskaana, ihan aluillaan. Mies on äärimmäisen surkea palkkasessa työssä, ja siitä todella stressaantunut. Rahatilanne ei siis ole mikään hyvä, mutta oon vaan sitä mieltä että kyllä me tullaan pärjäämään.
Ja kuten itekkin saatan omasta kokemuksesta sanoa, lapsia ei hankinta/tehdä, ne saadaan.
(Meillä siis yritystä toista vuotta takana ja kun saatiin lähetettä lapsettomuusklinikalle, ykskaks olinki raskaana)