uskallanko jo uskoa raskauteeni?

Tessu27

Oman äänensä löytänyt
Heippa!
Ajattelin tulla tänne purkmaan sydäntäni,kun tuntuisi,että se voisi helpottaa.Aloimme yrittää vauvaa viime joulun jälkeen.Ensimmäinen raskaus todettiin muistaakseni lokakuussa,mutta raskaus keskeytyi ilman vuotoja ja kipuja.Lääkärit olivat hieman ihmeellisiä.Toinen puhui keskenmenosta ja toinen jopa "valeraskaudesta" viitaten mun  rasakusoireisiin.Menkat mulla on ollut tosi epäsäännölliset,kun käytin e-pillereitä 13-vuotta ja sen jäkeen kiertoni on ollut epäsäännöllinen ja menkat olivat poissa jopa kaks kuukautta ilman,että olin raskaana. Toisen kerran tulin raskaaksi toukokuussa ja nyt ensimmäisessä ultrassa onneksemme näkyikin pieni vauvanalku,jonka sydän sykki.Minulle tuli kuitenkin kesäkuussa keskenmeno.Jouduin tuolloin tayssiin,koska kohtu ei tyhjentynyt ollenkaan.Tämä toinen keskenmeno oli suuri pettymys ja suru.

Toisen keskenmenoni jälkeen kuukautiskeirtoni on ollut hankala,eikä kiertoa ole saatu tasaantumaan,joten vauvan alulle saaminen on ollut tosi hankalaa,kunnes 16.11 rasaksutesti näytti heikosti positiivista.Varasin ekan ultran,mutta rasakus oli ilmeisesti niin alussa,että sydämen sykätte ei saatu vielä kuuluviin ja minulle annettiin uusia aika kahen viikon päähän.Tein uudelleen rasakustestin ja se näytti vahvasti positiivista.Lisäksi on ollut aamupahoinvointia.En vaan sukalla vieläkään uskoa,että OLISIN RASKAANA. Toisaalta uskon ja olen ihan innoissani,mutta entä jos taas tulee keskenmeno.Tämä vauva olisi niin odotettu ja olisi ensimmäinen lapsemme. Seuraava ultra on tiistaina.Se jännittää hirveesti. Toivottavasti oli niin,että edellinen ultra oli tehttiin liian aikasin ja tällä kertaa kaikki onkin kunnossa. Eka ultra tehtin sen takia liian aikasin,kun kiertoni on epäsäännöllinen ja ei osattu arvioida vraskausviikkoja oikein. Onko kenenlläkään samanlaisia kokemuksia?
 
Äh, kirjoitin sulle jo pitkän vastauksen mutta se hävisi.. Argh.

NIIN siis kävin itte alkuraskauden ultrassa tässä raskaudessa 6+5 mutta sykettä ei vielä silloin näkynyt (np-ultrassa kaikki ok 11+1). Edellisessä kävin 6+4 tms, ei sykettä, mutta 8+2 näkyi jo. Sitten 10+jotain np-ultrassa ei enää... Tämä oli kesäkuussa. Nyt siis tässä toisessa kaikki toistaiseksi hyvin ja massu kasvaa. [:)] Minusta alkuraskauden ultraa suositellaan vasta 7+ viikoille just sitä varten että syke voitaisiin saada näkyviin.

Yritetään muistaa että tämä on ERI raskaus! Toiv sulla tiistaina näkyy jo alkionjatke ja ehkä sykekin. [:)] Raskaudesta nauttiminen on helpompaa kun pääsee tänne toiselle kolmannekselle.
 
Ite kävin joskus rv 4-5 varhaisultrassa 2008 vuoden kohdunulkoisen jälkeen katsomassa että on vauva löytänyt oikeaan osoitteeseen. Siellä ei näkynyt kuin vesirakkula ja hiekan jyvä..että ei ne munkaan mielestä normaalissa tilanteessa ultraa ainakaan täällä jyväskylässä ennen rv9 just sen takia että sitä sykettä ei vielä välttämättä löydy. Itse lähinna ton ekan ultran jälkeen olin vaan onnellinen ja huojentunut että siellä jotain oli ja oikeessa paikassa.

Eikös ne yleensä pidä nyrkkisääntönä sitä maagista rv12 et sit ollaan jo "turvallisilla vesillä" ja sit että kun se syke on löytynyt niin mahdollisuudet on jo aika hyvät. Mutta toisaalta taas on myös lapsia kuollut pitkilläkin viikoilla kohtuun ja syntyy kuolleena että voiko sitä koskaan täysin luottaa että sen lapsen saa [8|] Tai itse oon ollut aika "varuillaan" koko ajan kun on istukka tossa eessä eikä oikein tuntenut liikkeitä kuin vasta tosta rv32-33 eteenpäin enempi. Enkä vieläkään saa sitä mitä yleensä sanotaan et pitäis tuntee 10 liikettä per tunti(vai kaks tuntia..)niin jotenkin koitan vieläkin hillitä suurinta intoani. Vaikka kaikki on hyvin ainakin neuvolassa.

Mutta ite mua ainakin autto se kun joku täällä jossain keskustelussa sano että raskaana kunnes toisin todistetaan. Sillä menttaliteetilla on menty tähän päivään asti [:)] Jos huonoja uutisia tulee niin niitä murehditaan sitten. Ei nyt etukäteen jo maalailla piruja seinille. Tsemppiä!
 
Kiitos molemmille vastauksesta!
Tänään oli sitten uusi varhaisultra ja siellä pienen sydän sykki ja lääkäri totesin minun olevan raskaana 7.raskausviikko on sii meneillään[:)]! olen niin onnellinen enkä aio enään ainakaan kovasti murehtia ellei tule aihetta. Täällä on tosiaan tapana,että ekalla käynnillä tehdään ultraus alakautta ja sitten varataan vasta aika ekaan neuvola-ajalle.Seuraavaksi menen sitten ultraan 11-13 viikolla.Se tehdäänki toisessa paikassa ja on vapaaehtoinen,mutta ite ainakin haluan kaikki mahdolliset ultraukset.On niin hieno seurata sitten pikkuisen kasvamista.Taidan täältä siirtyä heonäkuisiin odottajiin[:D]!
 
Itselleni tehtiin rv 6 ultraus kun epäiltiin kauheiden kipujen johtuvan kohdunulkoisesta raskaudesta. Siellä kuitenkin oli pienen pieni möykky kohdussa missä sykki sydän. Silloin se oli pakko uskoa että siellä on oikeasti jotain. Meni pitkään ennen kuin uskalsin alkaa luottaa että se pysyy sisällä. Nyt on jo luottamusta enemmän että eiköhän se sieltä tule täydentämään meidän perhettä [:D]

Onnittelut varmistuneesta raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Takaisin
Top